Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
vrijdag 12 juni 2015 om 09:40 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De zesde etappe in het Critérium du Dauphiné biedt een voorproefje van wat de renners dit weekend kunnen verwachten. Vier beklimmingen van de derde categorie, één van de tweede en één van de eerste, maar verwacht niet direct dat het klassement enorm op de schop gaat. Dat plezier is voorbehouden aan de twee slotdagen.

De etappe voert van Saint-Bonnet-en-Champsaur naar Villard-de-Lans en gaat over 183 kilometer. De zwaarste klim van de dag is de Col du Rousset, een klim van 13,8 kilometer die overigens prima te doen is qua stijgingspercentages. Veel meer dan zes procent wordt het niet en dus is het de lengte van de klim die de benen zal gaan testen. De top van de Col du Rousset ligt op vijftig kilometer van de aankomst, waarmee er voor de gelosten nog genoeg tijd is om wat aan herstelwerkzaamheden te doen.

PROFIL dau6

De finish ligt bovenop een beklimming van de derde categorie. De klim naar Villard de Lans is 2,2 kilometer lang, stijgt gemiddeld 6,6 procent en is van de derde categorie. Goede kans dat de beslissing voor de ritzege hier pas valt.

Het peloton verlaat Saint-Bonnet-en-Champsaur om 9.55 uur en wordt volgens het tijdschema tussen 14.30 en 15.00 uur aan de finish verwacht. Eurosport gaat live om 13.32 uur en is erbij tot aan de finish.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
1 2 3 7
12-06-2015 10:02
Fikse regendag in de Dauphiné!
12-06-2015 10:03
Benieuwd naar de kopgroep. Een grote groep heeft hier wel kans weg te blijven lijkt me.
12-06-2015 10:05
Zou onze wattagemeterkoning vandaag al naar de macht grijpen?
12-06-2015 10:06
Gerrans
12-06-2015 10:09
Zou Teklehamainot het nog eens wagen ? :D Zou de 4de keer zijn in 6 etappes :)
12-06-2015 10:14
Popovych en Jesper Hansen zijn niet gestart
12-06-2015 10:19
Grivko en Terpstra op kop met 17 seconden voorsprong
12-06-2015 10:20
Jeannesson en Martinez worden gelost uit het peloton, terwijl Grivko en Terpstra een duo-aanval organiseren
12-06-2015 10:20
iedereen weer gestart? lijkt mij dat de sprinters hier niks meer te zoeken hebben de komende dagen
12-06-2015 10:21
sorry zie dat er 2 niet zijn gestart.
12-06-2015 10:23
Twee man lijkt me een beetje te weinig, al is het een sterker duo dan Keizer/Van der Sande.
12-06-2015 10:26
Grivko en Terpstra weer terug in het peloton
12-06-2015 10:29
Bulgac is er ig niet meer bij
Die stond namelijk naast me op het vliegveld in te checken voor een vlucht naar nl

Edit ok ik zie nu pas dat hij gisteren is afgestapt
12-06-2015 10:39
En de 9 man zijn alweer terug gepakt
12-06-2015 10:48
Weer een knotsgekke etappe blijkbaar. Nu 20 man vooruit met Nibali, Bardet en TJVG.
12-06-2015 10:50
De groep, met ook Kelderman daarbij:

Nibali, Grivko, Kelderman, Bardet, Peraud, Adam Yates, Simon Yates, Tony Gallopin, Tim Wellens, Castroviejo, Izagirre, Sutherland, Losada, Van Garderen, Dennis, Alaphilippe, Rui Costa, Gautier et Cummings
12-06-2015 10:52
Dat zal Sky nooit laten wegrijden.
12-06-2015 10:52
Kopgroep met Vincenzo Nibali en Andriy Grivko (Astana), Wilco Kelderman (LottoNL-Jumbo), Romain Bardet en JC Péraud (AG2R), Adam en Simon Yates (Orica), Tony Gallopin en Tim Wellens (Lotto-Soudal), Jonathan Castroviejo, Gorka Izagirre en Rory Sutherland (Movistar), Alberto Losada (Katusha), Tejay van Garderen and Rohan Dennis (BMC), Julian Alapahilippe (Etixx), Rui Costa (Lampre), Cyril Gautier (Europcar) en Stephen Cummings (MTN).
12-06-2015 10:53
VET!
12-06-2015 10:54
Veel ploegen vertegenwoordigd, dus Sky zal het wel alleen moeten doen tegen een hele sterke kopgroep. Interessante situatie!
12-06-2015 10:56
Leuk, met z'n allen tegen Sky! Jammer dat er nog lang geen livestream is.
12-06-2015 11:01
De toppers weer terug in het peloton. Lijkt erop dat de groep nu wel mag
12-06-2015 11:02
Klassementsmannen Van Garderen, Bardet, Nibali, Kelderman hebben zich laten terugzakken, rest zal wel vrij baan krijgen.
12-06-2015 11:08
Nope alles weer bij elkaar
12-06-2015 11:08
Gallopin staat te dicht in het AK. Ze gaan deze niet laten rijden denk ik.
1 2 3 7

Om te reageren moet je ingelogd zijn.