Volg hier de X2O Trofee Scheldecross Antwerpen 2020
zaterdag 12 december 2020 om 13:30 Volg in Google

Volg hier de X2O Trofee Scheldecross Antwerpen 2020

De derde manche van de X²O Trofee, de Scheldecross van Antwerpen, staat vandaag in het teken van de terugkeer van wereldkampioen Mathieu van der Poel in het veld. Ook Tim Merlier en Gianni Vermeersch zijn er weer bij. Bespreek hier het koersverloop!

Vooraleer Van der Poel, Merlier en Vermeersch in actie komen, zijn om 13.45 uur eerst de vrouwen aan de beurt. Lucinda Brand verkeerde de afgelopen weken in bloedvorm, wat haar vier zeges op rij opleverde. Daarmee is de Rotterdamse ook in Antwerpen bij de favorietes. Op dit parcours, dat deels uit zandstroken bestaat schatten we ook Ceylin del Carmen Alvarado hoog in. Ook Denise Betsema en Annemarie Worst blijven belangrijke concurrentes.

Om 15.00 uur duiken dan de mannen het veld in – mèt, zoals al vermeld, Van der Poel, Merlier en Vermeersch weer van de partij. Wout van Aert traint dan weer in Spanje en is er niet bij. Van der Poel is meteen bij de topfavorieten; in zijn zes jaar bij de profs, begon hij vijfmaal zijn crossseizoen met een overwinning. Natuurlijk mogen we ook mannen van de eerste seizoenshelft als Eli Iserbyt, Michael Vanthourenhout, Laurens Sweeck en Toon Aerts niet uitvlakken.

De vrouwen- en de mannencross worden uitgezonden door Sporza in België en door Eurosport (via Eurosport 1 en de Eurosport Player) in Nederland. Bekijk ook de volledige TV-kalender.

Links
Voorbeschouwing: X²O Trofee Scheldecross Antwerpen 2020 (WielerFlits.be)

Website organisatie
Deelnemers vrouwen
Deelnemers mannen
Parcours

Liveticker (X²O Badkamers Trofee)
Liveticker vrouwenwedstrijd (Sporza)
Liveticker mannenwedstrijd (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
73 Reacties
12-12-2020 13:35
Sporza is begonnen. Veel plezier iedereen!
12-12-2020 13:42
Jij ook Dolfy!

Benieuwd waar Betsema vandaag eindigt. Toch een zandspecialist.
    12-12-2020 13:52
    Ze mag weer achtervolgen in ieder geval. Betsema.
12-12-2020 13:44
Zin in!
12-12-2020 13:53
Alvarado maakt de kleine foutjes die ze zich eigenlijk niet kan permiteren
12-12-2020 14:05
Schakelfoutje, die ketting zit ramvast
    12-12-2020 14:06
    Zonde, jammer, leek toch best goed te draaien ondanks wat foutjes.
    12-12-2020 14:08
    1e ronde was niet spatzuiver, maar dat leek inderdaad bijgetrokken
    12-12-2020 14:14
    Geen schakelfoutje, maar een stuk ijzerdraad opgepikt, brute pech
12-12-2020 14:07
Betsema stukje los, die draait lekker
12-12-2020 14:08
Alvarado rijdt altijd vals traag snoeihard. Zonde dit...
    12-12-2020 14:14
    Zeker, een stuk ijzerdraad blijkbaar..
12-12-2020 14:14
Een stuk ijzerdraad in je derailleur.. Erg jammer
    12-12-2020 14:15
    Ja, dat is echt gewoon brute pech.
12-12-2020 14:15
Vooraleer? Haha de onnodige Belgische woorden door een Nederlandse redacteur bingo is weer begonnen. Welke zal het morgen zijn: verwittigen?
    12-12-2020 14:17
    https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1749/vooraleer_alvorens_voordat_voor/

    Niet zozeer Vlaams maar gewoon wat ouder Nederlands.
12-12-2020 14:26
Poaah, Brand geeft even flink gas!
12-12-2020 14:26
Wat een tempoversnelling van Brand.
12-12-2020 14:28
Maar Betsema houdt het en wint voor Brand.
    12-12-2020 14:29
    3e Worst, 4e Cant, 5e Bakker, 6e Kay, 7e Kastelijn, 8e Van Empel, 9e Verdonschot, 10e Van Alphen. Blanka Vas pas 14e, Richards 18e, Keough 22ste en Alvarado even daarna op 3.59.
12-12-2020 14:55
Beetje zuur commentaar van Aerts op het parkoers
12-12-2020 14:57
Hard gelachen om Roodhooft die in het interview zei dat hij niet geloofde dat Van der Poel zou winnen. Vijf minuten later geloofde hij zelf ook niets van die uitspraak en moest hij toch terug komen op zijn voorspelling.

Maar toch: Iserbyt pakt hem vandaag.
    12-12-2020 14:59
    Ik twijfel, veldrijden zit bij Matje in zijn bloed, maar hij heeft wel erg weinig op cross getraind.

    Maar hoe dan ook, hij wíl winnen.
12-12-2020 15:04
Sweeck en Aerts hebben nu al wat in te halen
12-12-2020 15:05
Iserbyt is aan het duwen, die krijgt hij wel weer terug
    12-12-2020 15:06
    Van mij mag het. Naar mannetje.
12-12-2020 15:06
Fraaie sportman die Iserbyt.
    12-12-2020 15:10
    Mario de Clerq als sportief coördinator bij je ploeg, dan leer je het van de meester
12-12-2020 15:06
'Iserbyt likt de oksel van Hermans' Heerlijke quote van Wuyts
12-12-2020 15:09
Wow, twee geslaagde sprongen van Van der Haar. Zag hem vorige week nog moeite hebben, maar dit lukt hem nu meestal?
12-12-2020 15:10
Matje gaat die iserbyt eens laten zien wat crossen is
12-12-2020 15:13
Ribbedebie?
12-12-2020 15:14
De man tegen de jochies.
12-12-2020 15:14
Hoppa matje heeft het motortje van iserbyt al opgeblazen
12-12-2020 15:15
Tsja, twijfel is weg, Matje is technisch heer en meester in het veld. Met een beetje spelen op het strand als voorbereiding.
12-12-2020 15:15
Nou, we hebben weer genoten. Masterclass.

Sluit niet uit dat Iserbyt helemaal wegvalt, omdat hij zo ontzettend gefocust was op Van der Poel en nu alles kwijt is.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.