Volg hier de X2O Trofee Scheldecross Antwerpen 2020
zaterdag 12 december 2020 om 13:30 Volg in Google

Volg hier de X2O Trofee Scheldecross Antwerpen 2020

De derde manche van de X²O Trofee, de Scheldecross van Antwerpen, staat vandaag in het teken van de terugkeer van wereldkampioen Mathieu van der Poel in het veld. Ook Tim Merlier en Gianni Vermeersch zijn er weer bij. Bespreek hier het koersverloop!

Vooraleer Van der Poel, Merlier en Vermeersch in actie komen, zijn om 13.45 uur eerst de vrouwen aan de beurt. Lucinda Brand verkeerde de afgelopen weken in bloedvorm, wat haar vier zeges op rij opleverde. Daarmee is de Rotterdamse ook in Antwerpen bij de favorietes. Op dit parcours, dat deels uit zandstroken bestaat schatten we ook Ceylin del Carmen Alvarado hoog in. Ook Denise Betsema en Annemarie Worst blijven belangrijke concurrentes.

Om 15.00 uur duiken dan de mannen het veld in – mèt, zoals al vermeld, Van der Poel, Merlier en Vermeersch weer van de partij. Wout van Aert traint dan weer in Spanje en is er niet bij. Van der Poel is meteen bij de topfavorieten; in zijn zes jaar bij de profs, begon hij vijfmaal zijn crossseizoen met een overwinning. Natuurlijk mogen we ook mannen van de eerste seizoenshelft als Eli Iserbyt, Michael Vanthourenhout, Laurens Sweeck en Toon Aerts niet uitvlakken.

De vrouwen- en de mannencross worden uitgezonden door Sporza in België en door Eurosport (via Eurosport 1 en de Eurosport Player) in Nederland. Bekijk ook de volledige TV-kalender.

Links
Voorbeschouwing: X²O Trofee Scheldecross Antwerpen 2020 (WielerFlits.be)

Website organisatie
Deelnemers vrouwen
Deelnemers mannen
Parcours

Liveticker (X²O Badkamers Trofee)
Liveticker vrouwenwedstrijd (Sporza)
Liveticker mannenwedstrijd (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
73 Reacties
12-12-2020 15:16
GOAT.

Die confrontatie tussen Wout en Mathieu zal helaas ook niet zo boeiend worden als velen hoopten, vrees ik.
12-12-2020 15:16
Hermans draait goed vandaag, benieuwd wat er dit seizoen aan rek bij hem in zit
    12-12-2020 15:18
    Top 10 in de Waalse pijl zie ik m doen
    12-12-2020 15:19
    Iserbyt een kwartiertje irriteren en dan een blockpass in het zand
12-12-2020 15:21
De meester heeft Iserbyt nu al opgeblazen
12-12-2020 15:21
Neee zeg...!
12-12-2020 15:21
Pff, dat had goed fout kunnen aflopen.
    12-12-2020 15:22
    Ja, iets verderop en hij was met z'n snuffert tegen die paal gekwakt.
12-12-2020 15:22
Geen paniek, zand is gelukkig vrij zacht ;)
12-12-2020 15:23
Leek of Van Kessel in de achtergrond ook viel
12-12-2020 15:26
Nieuwenhuis valt me toch wat tegen.
    12-12-2020 15:28
    Hij rijdt deze cross voor het eerst weer eens wat meer van voren :)
12-12-2020 15:28
We beginnen weer opnieuw. Had al idee dat Van der Poel wat stilviel.
12-12-2020 15:29
Iserbyt komt terug ....
12-12-2020 15:29
Hop, weer bijgehaald, lek gereden?
    12-12-2020 15:30
    Leek het wat op ja
12-12-2020 15:31
De GOAT heeft toch ook nog wat meer specifieke crosstraining nodig ;-)
12-12-2020 15:34
Aerts en vd Haar er ook bijna bij. Tempo wordt wat gedrukt.
12-12-2020 15:35
Nou leuk, beetje strijd.
12-12-2020 15:36
Mooi dat ze hem het vuur aan de schenen leggen
12-12-2020 15:36
Haha hun vieze spelletje lukt niet
12-12-2020 15:39
Dat gaten laten vallen door ploegmaats begint toch wat sneu te worden, zeker als het mislukt
12-12-2020 15:42
VdP geeft weer gas.
    12-12-2020 15:43
    Hij speelt er gewoon mee
12-12-2020 15:43
van der Poel die intervalblokjes traint in volle wedstrijd, best leuk voor de spanning
    12-12-2020 15:55
    Haha, ik vermoed echt dat dit het is ja.
12-12-2020 15:45
Gaat die pitcock trouwens ook crossen in sky shirt of in 't veld voor zijn huidig ploegje?
    12-12-2020 15:51
    Geen idee, heeft Pinarello een cx-fiets?
    12-12-2020 16:00
    Nee.
12-12-2020 15:47
Mooi in beeld gebracht deze cross.
12-12-2020 15:54
Matje geeft nu serieus gas en trekt een flink gat
12-12-2020 15:55
Die ene inspanning weer en weg is Iserbyt. Echt ongekend.
12-12-2020 15:58
Pidcock loopt Aerts er gewoon even af
12-12-2020 15:59
Ik geloof er niets van dat hij moe is. Niks afgezien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.