Volg hier de Volta Limburg Classic 2015
zaterdag 4 april 2015 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de Volta Limburg Classic 2015

Vandaag staat in het zuiden van Nederland de Volta Limburg Classic op het programma. In deze wedstrijd – die voorheen bekend stond als de Hel van het Mergelland – krijgen de renners een nieuw parcours voorgeschoteld. De organisatie hoopt hiermee de koers meer open te maken.

Voorheen lag de laatste helling op dertig kilometer van de streep. In deze editie krijgen de renners in de laatste 20 kilometer nog vier venijnige klimmetjes voorgeschoteld. Hoe gaat dat het wedstrijdverloop veranderen? Dat kan je vanaf 12:00 volgen: dan vertrekt het peloton op de Diepstraat in Eijsden. Rond vijf uur komen de renners daar weer terug voor de aankomst.

De wedstrijd is rechtstreeks te volgen via de regionale omroep L1. De zender begint om 15:00 met de uitzending. Erik Breukink zal de analyses verzorgen.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Officiële website
Parcours

Livestream (L1, vanaf 15:00)
Koersradio
Liveticker (Twitter CT Join-S | De Rijke)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
65 Reacties
04-04-2015 12:13
Altijd een leuke wedstrijd en ze hebben dit jaar goed gesleuteld aan het parcours. Sjiek dat L1 de eerste kilometers van de koers uitzendt, vind ik van toegevoegde waarde.
04-04-2015 12:36
jammer genoeg geen live ontsnapping gezien in het eerste half uur
04-04-2015 12:37
Ik hoop zo dat de stream het beter houdt dan voorgaande jaren. Leuke koers altijd.

Eigenlijk raar dat je gare streams zo goed blijft herinneren :P
04-04-2015 12:45
Schitterende diepte gesprekken ondertussen op de stream ;)
04-04-2015 12:47
@TaDo: sjiek, idd ;)
04-04-2015 13:29
[b]KoersUpdate°[/b] is er vandaag ook bij vanaf 15:00 uur!
04-04-2015 13:34
[b]KoersRadio°[/b] is er al vanaf de start bij via [url]http://juryauto.nl/radiotoerlive[/url].

Als je niets hoort, dan heeft de wedstrijdleider even niets te melden.

Dylan Theuns (BMC) op kop met 10s voorsprong, zojuist zijn achter hem twee helften van het peloton samengesmolten. Edit°: alles weer samen.

Op de klimmetjes en in de afdalingen vallen voortdurend gaten in het peloton. Nu weer twee pelotons, met 15-20s ertussen. Aan de voorkant probeert Ike Groen (De Rijke) het alleen, hij neemt 10-15s voorsprong.
04-04-2015 13:43
@xistnc, lol.. ga je nu met mijn gradenbolletjes spotten? :p
04-04-2015 14:02
KoersRadio°: kopgroep van 8 met o.a. Ike Groen en Bert-Jan Lindeman, voorsprong kleine minuut.
04-04-2015 14:07
[b] TwitterUpdate°[/b] Bram Nolten (@ParkhotelCT) moet lossen uit de kopgroep. 7 leiders over na ruim twee uur koers. #VoltaLimburg
04-04-2015 14:19
Na een koude en natte start begint het wat op te klaren in Zuid-Limburg. Renners laten zich vanuit het peloton massaal afzakken om kleding af te geven. De verwachting is, dat het vanmiddag droog blijft. Ondertussen loopt de voorsprong van de kopgroep op.

Vanuit het peloton gaan Brusselman en De Greef op zoek naar Nolten, die inmiddels op 1m30 van de leiders zwemt.
04-04-2015 14:36
@xistnc
Hij zwemt op 1m30? Heeft het zo hard geregend dan?
04-04-2015 14:58
L1 is weer live nu.
04-04-2015 15:21
Lijkt het maar zo, of zijn de cameramotoren in deze koers echt een beetje gevaarlijk bezig? Ik heb de indruk dat ze soms wel erg snel vlak langs de renners scheuren.
04-04-2015 15:28
Een kleine 70 km nog te gaan met 40 seconden voorsprong voor de kopgroep.

edit: 40 sec op achtervolgers, 1.10 op peloton
04-04-2015 15:33
@ Xtince
Erg leuk die koers radio. Nog nooit gehoord zelfs. Ik wist niet dat we die konden volgen.
Ik ben niet verbaasd dat jij deze weet te vinden en met ons deelt. Edit ik zie het nu ook staan naast de ticker (lekker suf)
04-04-2015 15:45
De hel van het mergelland, een van de weinige Nederlandse koersen met een leuke naam, veranderen in het duffe volta Limburg classic, hoe kom je er op?
04-04-2015 15:48
Ben ik de enige die veel storingen heeft? Zou het door het slechte weer komen?
04-04-2015 15:50
De stream is inderdaad wat wiebelig, maar volgens mij hoort dat bij de traditie van deze koers.
04-04-2015 15:57
Als Küng gaat moet je toch een mannetje meesturen TLJ...
04-04-2015 15:59
Op tv is het ook wiebelig
04-04-2015 16:05
Sam Oomen is ook sterk. Volgend jaar Lotto Jumbo?
04-04-2015 16:10
Peloton laat lopen.
04-04-2015 16:16
Peloton op 01.05
04-04-2015 16:16
Van Zummeren lijkt mij enigszins teleurgesteld ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.