Volg hier de Volta Limburg Classic 2015
zaterdag 4 april 2015 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de Volta Limburg Classic 2015

Vandaag staat in het zuiden van Nederland de Volta Limburg Classic op het programma. In deze wedstrijd – die voorheen bekend stond als de Hel van het Mergelland – krijgen de renners een nieuw parcours voorgeschoteld. De organisatie hoopt hiermee de koers meer open te maken.

Voorheen lag de laatste helling op dertig kilometer van de streep. In deze editie krijgen de renners in de laatste 20 kilometer nog vier venijnige klimmetjes voorgeschoteld. Hoe gaat dat het wedstrijdverloop veranderen? Dat kan je vanaf 12:00 volgen: dan vertrekt het peloton op de Diepstraat in Eijsden. Rond vijf uur komen de renners daar weer terug voor de aankomst.

De wedstrijd is rechtstreeks te volgen via de regionale omroep L1. De zender begint om 15:00 met de uitzending. Erik Breukink zal de analyses verzorgen.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Officiële website
Parcours

Livestream (L1, vanaf 15:00)
Koersradio
Liveticker (Twitter CT Join-S | De Rijke)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
65 Reacties
04-04-2015 16:17
CCC toch voor Rebellin ?
04-04-2015 16:19
Kopgroep valt uiteen.
04-04-2015 16:26
Sam Oomen zal wel een aanbod krijgen als stagiair bij Roompot als ik het zo hoor.
04-04-2015 16:26
Als er niets te volgen is, is die koersradio best geinig. Maar zodra er beeld is, zie je goed hoe makkelijk het officiële kanaal achter de feiten aanloopt of er gewoon finaal naast zit.

Overigens heb ik het idee dat de audio sowieso met een vertraging van 2 minuten tov de werkelijkheid doorkomt.
04-04-2015 16:30
Ik heb het even gemist. Hoe komt Kung zo ineens vooraan?
04-04-2015 16:31
Auto's moeten er tussen uit, het Oranje Peloton nadert de kopgroep. Nog 45s.
04-04-2015 16:33
Lindeman is erg sterk... hopen dat Kelderman Keizer en Kruiswijk nog goed zijn
04-04-2015 16:39
Paterski en Rebbelin proberen de oversteek te maken. Die Paterski is zelfs zo sterk dan Rebellin niet kan overnemen.
04-04-2015 16:45
Küng, Claeys en Lindeman laten de rest achter, alleen Oomen probeert nog aan te sluiten. Peloton binnen de halve minuut.
04-04-2015 16:47
Waarom zit Kelderman zo aan kop van het peloton te trekken? Lindeman komt toch erg sterk over aan kop.
04-04-2015 16:47
tegenaanval van Terpstra.
04-04-2015 16:51
Küng nu alleen weg.
04-04-2015 16:52
Cunego er achter aan!
04-04-2015 16:53
Nu breekt het peloton behoorlijk.
04-04-2015 16:54
Zo'n 15 man er achteraan.
04-04-2015 16:54
Is dat onze podcast Maurice? Wat een nutteloze info geeft die zeg.
04-04-2015 16:54
Kung gaat dit winnen, en op een indrukwekkende manier.
04-04-2015 16:55
Kueng is weg.
04-04-2015 16:55
Kung is wel echt super sterk hoor!
04-04-2015 16:55
Die Küng gaat het winnen, weer geen Lotto-Jumbo... Pijnlijk hoor.
04-04-2015 16:56
20s voorsprong van Küng op een groep van zo'n 15 met Cunego, Kruiswijk, Kelderman, Lammertink
04-04-2015 16:58
Ze werken niet samen daarachter. Gewonnen spel voor Küng.
04-04-2015 16:59
Is dat Colbrelli die er ook is aangesloten?
04-04-2015 16:59
Ik vrees dat voor Lottto-Jumbo overwinningen in kermiskoersen maximaal haalbare worden. Maar zelfs dat wordt lastig. Ronde van Zevenbergen?
04-04-2015 17:00
Het is over, Kueng wint. Groot renner!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.