Volg hier de Volta Limburg Classic 2015
zaterdag 4 april 2015 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de Volta Limburg Classic 2015

Vandaag staat in het zuiden van Nederland de Volta Limburg Classic op het programma. In deze wedstrijd – die voorheen bekend stond als de Hel van het Mergelland – krijgen de renners een nieuw parcours voorgeschoteld. De organisatie hoopt hiermee de koers meer open te maken.

Voorheen lag de laatste helling op dertig kilometer van de streep. In deze editie krijgen de renners in de laatste 20 kilometer nog vier venijnige klimmetjes voorgeschoteld. Hoe gaat dat het wedstrijdverloop veranderen? Dat kan je vanaf 12:00 volgen: dan vertrekt het peloton op de Diepstraat in Eijsden. Rond vijf uur komen de renners daar weer terug voor de aankomst.

De wedstrijd is rechtstreeks te volgen via de regionale omroep L1. De zender begint om 15:00 met de uitzending. Erik Breukink zal de analyses verzorgen.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Officiële website
Parcours

Livestream (L1, vanaf 15:00)
Koersradio
Liveticker (Twitter CT Join-S | De Rijke)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
65 Reacties
04-04-2015 17:01
Dit bericht is verwijderd
04-04-2015 17:02
Küng ver, maar dan ook VERUIT de sterkste. Niemand die ook maar in de buurt komt hoor.
04-04-2015 17:03
Wat rijdt Lotto-Jumbo toch weer een kansloze koers. Wordt erger dan pijnlijk
04-04-2015 17:04
Mooie koers met goede namen.. En met Küng ook een potentiële grote winnaar op het palmares. De vogel is in ieder geval gevlogen.
04-04-2015 17:07
En blijf mij verbazen dat mensen niet kunnen genieten van een mooie koers als deze, maar de hele tijd beschrijven hoe slecht/kansloos/waardeloos TLJ is. Treurig als je het mij vraagt, vooral omdat voor het opvallend oog TLJ verre van een kansloze koers rijdt. Echter staat er geen maat op deze klasbak Küng. Ik geniet!
04-04-2015 17:08
Verdiende winnaar! Küng, groot talent en mooie naam op de erelijst. (Zoals Martin in het verleden). Sterk staaltje, chapeau!
04-04-2015 17:10
Kelderman ook schrijnend in die sprint
04-04-2015 17:10
Zelfs plaats 2 doet Kelderman niets, waarom rijdt Kruijswijk dan??? Triest.
04-04-2015 17:11
Mooie koers.
04-04-2015 17:12
@Timo

Kelderman probeerde heus wel in de laatste rechte lijn, maar werd er gewoon vrij hard afgesprint.
04-04-2015 17:13
Dit bericht is verwijderd
04-04-2015 17:13
Komt allemaal in kleine groepjes binnen. Verandering van de finale lijkt rendement te hebben. Mooie koers gezien!
04-04-2015 17:13
Waarom idd reed Kruijswijk zolang?
04-04-2015 17:14
wat een klasbak. Dat wordt een grote. Kan ook goed tijdrijden.Wordt al de nieuwe Cancellara genoemd
04-04-2015 17:19
Mooie wedstrijd, mooie koers, verdiende winnaar. BMC heeft het goed uitgespeeld. Voor LottoNL zat er met 4 man niet meer in tegen deze overmacht. Weliswaar met 6 gestart, maar Bulgac en Markus komen domweg meerdere niveaus tekort. Kruijswijk lekker getraind voor de Giro - en Kelderman voor de klassiekers, dat wel.

De PC-ploegen hebben zich erg makkelijk in de luren laten leggen. Küng kreeg de aansluiting bij de kopgroep bijna cadeau.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.