Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
donderdag 7 april 2016 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

In een regenachtig Baskenland moet er vandaag met zes beklimmingen weer het nodige geklommen worden. Vanuit de start in Lesaka zet het peloton koers naar Alto de Jaizkibel, de bekende scherprechter uit de Clasicá San Sebastián.  De top ligt al na 29,4 kilometer. In de finale speelt de klim naar Aia (die in totaal drie keer bedwongen moet worden) een belangrijke rol. Bij de eerste passage gaan de renners langs de gemakkelijke kant van de Aia omhoog, de tweede keer via de steilste kant, om daarna nogmaals de makkelijke versie te volbrengen. Na de top van de laatste passage van de Aia is het nog veertien kilometer naar de streep. Sterke sprinters zouden dit kunnen overleven.

De etappe start om 12:50, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 4

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
1 4 5 6 7 8 10
07-04-2016 16:27
Upd. Nog 21km. Nog steeds 6 op kop. voorsprong was lang rond 2.30. Daalt nu snel naar 1.40
Het is nu Riblon die initiatief neemt berg op......
Tinkoff als eerste omhoog bij het peloton. Rui Costa ook weer vooraan

Edit:
Nog 20 km. rond 1 minuut. We klimmen stevig. Achterdeur open. Barguil probeert wat
07-04-2016 16:28
Ik verwacht twee mannen die echt zullen aanvallen:

Contador en Pinot, die ook erg van koersen houdt. Ze kunnen echter wel tegen een behoorlijke counter van Henao aanlopen (waar ik dan weer op hoop :) )

Meer hoop ik natuurlijk dat Kelderman met de besten mee kan, en als het ff kan Gesink ook.
07-04-2016 16:30
Lawson Craddock heb ik de hele dag al in mijn hoofd.
07-04-2016 16:31
Is dat Battaglin, die derde TLJ-man?
07-04-2016 16:31
Aanval Barguil
07-04-2016 16:31
@TheArt: een vleugje realism misschien?
07-04-2016 16:32
het wordt tijd voor een zege voor giant.
barguil?
07-04-2016 16:32
Peloton wordt nu wel redelijk uitgedund, TLJ goed voorin!
07-04-2016 16:34
henao wint
07-04-2016 16:34
Toch fijn TLJ is steeds goed voorin te zien de laatste dagen, ook al bereik jaar daar nog niks mee.

Mollema moet ook altijd maar alles alleen bij Trek.
07-04-2016 16:34
is dat LL Sanchez voorin voor Astana of gewoon Aru ?
07-04-2016 16:35
nu gaat het echt beginnen
07-04-2016 16:36
Ik kan toch ergens begrijpen dat sommige renners bewust tijd verliezen.
Neem nu een Wellens,
wat moet hij anders doen? Elke dag zo lang mogelijk blijven aanklampen, dan rond plaats 20 eindigen
En uiteindelijk een eindklassement bekomen, ook rond die plaats?
Daar is hij toch ook niets mee
07-04-2016 16:38
Nu 2,5 kilometer dalen en meteen weer omhoog: bijna 2 km aan 12%. Slopend!
07-04-2016 16:39
Denk dat de winnaar voorin zit
07-04-2016 16:40
Lekker bezig retro, Thanks!
07-04-2016 16:40
Ik denk dat de winnaar als eerste over de streep komt.
07-04-2016 16:40
Gesink, kelderman en mollema lijken goed, ook battaglin er nog net bij.
07-04-2016 16:40
Upd. Nog ruim 15 km. en Voorsprong rond minuut. Op weg naar col .
Het spant er om. Ik ga voor Rui Costa...
kreuziger weer sterk vooraan
07-04-2016 16:41
Nee ik snap het ook wel, helemaal zelfs, maar ik zie zelf gewoon veel liever een renner winnen die daadwerkelijk tegen de favorieten strijdt. Daarom ben ik ook echt tegen het advies van sommigen aan Gesink om lekker niet voor een klassement te rijden, maar voor ritwinst. Probeer het allebei! Ik vind het echt veeeeeel meer genieten van een Nederlandse renner die elke dag strijd moet leveren tegen de besten van de wereld dan wanneer er eentje rond rijdt die de ene dag zich nauwelijks hoeft in te spannen om de volgende dag daarvan te profiteren. Zelfs als ie dan een etappe wint.
07-04-2016 16:41
Ik ga voor battaglin als hij erbij blijft
07-04-2016 16:41
wellens was vorig jaar 2de over de ajo. na landa
07-04-2016 16:42
Wellens lijkt niet de sterkste
07-04-2016 16:44
Wat is gesink weer goed zeg
07-04-2016 16:45
Daar heb je wel een punt.
Zoals met die ritoverwinning van Wellens in P-N.
Leuk, hij klopt Contador en Porte
Maar toch vond ik het een beetje zuur vinden, omdat je weet dat hij ze in principe nooit kunnen volgen had als hij niet geanticipeerd had
1 4 5 6 7 8 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.