Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
donderdag 7 april 2016 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

In een regenachtig Baskenland moet er vandaag met zes beklimmingen weer het nodige geklommen worden. Vanuit de start in Lesaka zet het peloton koers naar Alto de Jaizkibel, de bekende scherprechter uit de Clasicá San Sebastián.  De top ligt al na 29,4 kilometer. In de finale speelt de klim naar Aia (die in totaal drie keer bedwongen moet worden) een belangrijke rol. Bij de eerste passage gaan de renners langs de gemakkelijke kant van de Aia omhoog, de tweede keer via de steilste kant, om daarna nogmaals de makkelijke versie te volbrengen. Na de top van de laatste passage van de Aia is het nog veertien kilometer naar de streep. Sterke sprinters zouden dit kunnen overleven.

De etappe start om 12:50, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 4

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
1 3 4 5 6 7 10
07-04-2016 15:36
Haha ja ze moeten Wellens geen 35 minuten voorsprong geven...
07-04-2016 15:38
Als je een renner als Wellens 35 minuten geeft, is ie ook echt weg hoor ;)
07-04-2016 15:40
Ik denk wel dat we kunnen stellen dat het peloton de kopgroep binnen handbereik houdt. Verschil blijft strak tussen 2 en 3 minuten.
07-04-2016 15:40
@Hakkie2: op de Sporza site staat ie er wel bij in de mouse-over... heb geen stream om het te controleren :(

Edit: heb even snel een stream bekeken en het is inderdaad Riblon en niet Vuillermoz.
07-04-2016 15:45
Upd. Nog 50 Km. 2.50 " 6 man op kop. Sky volgt.
Boogerd denkt dat de winnaar voorop zit.

Nog 40Km. Voorsprong Niet boven de 3 gekomen. Nu 2.40 en dalend. Vooraan draait het soepel.
07-04-2016 15:50
Dan mogen ze wel iets aan de voorsprong gaan doen. Ik vrees voor de kopgroep dat er nog wel een paar mensen hopen te kunnen sprinten. Dit is hun laatste kans deze ronde.
07-04-2016 15:56
Ik denk dat de kopgroep veel kans maakt.
Met die natte wegen zal er weinig animo zijn om veel risico te nemen.
07-04-2016 15:59
[quote] Ik vrees voor de kopgroep dat er nog wel een paar mensen hopen te kunnen sprinten.[/quote]

Sprinten zit er sowieso niet in hier. Die Aia is echt een duivels ding, kijk vorig jaar maar eens terug (toen Landa won).

"Ja maar daarna is het nog 14 kilometer." Klopt helemaal, maar los van dat het dan waarschijnlijk helemaal uit elkaar is geslagen zit er op 3 kilometer nog een klimmetje van 1 kilometer aan 7%.

Als niemand echt dit gat dicht wil rijden, wint Wellens weer gewoon.
07-04-2016 16:08
Upd, Nog 35km. 2.20" . Wellens actief. Geeft er een snok aan, trekt lekker hard door etc. Sky volgt nog steeds.
Edit: 2 man moeten vooraan lossen. Dus nog 4 op kop..... en weer terug in de afdaling
Nog 30 Km 2.35. Sky volgt
Nog 25 km 2.15 / 2.12. Sky . Nu ook FDJ en Contador
07-04-2016 16:09
Wellens eventjes lekker aan het trainen.
07-04-2016 16:11
Opgave bennett (maagklachten) leek in parijs-nice en oman nog zo goed op weg, jammer!
07-04-2016 16:11
was wellens niet 2de over de ajo vorig jaar na landa?
07-04-2016 16:13
Petilli en Riblon eraf. Het kaf en het koren.
07-04-2016 16:13
toen geen afdaling
07-04-2016 16:16
Zouden ze bij TLJ een beetje tevreden zijn over Bennett? Is hij eigenlijk bij het team gekomen als knecht of als klassementsman?
07-04-2016 16:17
Riblon is er nooit af geweest,
Wellens en Verona lijken mij de sterkste.
07-04-2016 16:18
tlj is sowieso geen topteam meer als vroeger rabo
07-04-2016 16:19
@Gelegevaar
Lijkt mij als knecht in de grote WT koersen met Tijdritten en als klassementsman in koersen als TDU.
07-04-2016 16:19
ik vind dit team leuker
07-04-2016 16:20
@gelegevaar: als knecht, soort van Garate. En volgens mij voldoet hij wel redelijk. En heeft toch ook in met name Tour Down Under ook nog wel leuk voor zichzelf gereden.
07-04-2016 16:20
@Eddyvv: Wat voegt dat toe nu?
07-04-2016 16:20
Ik hoop dat peloton nog wat gaat doen. Anders is er weinig aan op die manier. Renners die eerst bewust tijd verliezen en dan vooruit mogen blijven is een anti climax in het wielrennen. Ik zie Gesink en kelderman ook graag eens een etappe winnen maar gewoon omdat ze beter zijn en niet omdat ze bewust 35 minuten hebben laten gaan.
07-04-2016 16:22
@grootverzet: inderdaad, als dit vooruit blijft supporter ik ook voor Mate. Die heeft wel elke etappe zijn best gedaan.
07-04-2016 16:23
niks @ theart . ik zit gewoon koers tekijken en een beetje te chatten
07-04-2016 16:27
[quote]Ik zie Gesink en kelderman ook graag eens een etappe winnen maar gewoon omdat ze beter zijn en niet omdat ze bewust 35 minuten hebben laten gaan.[/quote]

Helemaal mee eens! Dat bewust verliezen om vervolgens een andere dag wat meer ruimte te krijgen omdat je geen bedreiging meer bent voor de échte mannen vind ik ook niks.

En ik vind eigenlijk ook dat er vandaag wel iets moet gebeuren onder de klassementsmannen om deze Baskenland nog leuk te maken. Voorlopig zijn het behoorlijk dode mussen geweest die etappes, maar vandaag moeten ze toch eens goed aan de boom schudden zou je zeggen!
1 3 4 5 6 7 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.