Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
donderdag 7 april 2016 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

In een regenachtig Baskenland moet er vandaag met zes beklimmingen weer het nodige geklommen worden. Vanuit de start in Lesaka zet het peloton koers naar Alto de Jaizkibel, de bekende scherprechter uit de Clasicá San Sebastián.  De top ligt al na 29,4 kilometer. In de finale speelt de klim naar Aia (die in totaal drie keer bedwongen moet worden) een belangrijke rol. Bij de eerste passage gaan de renners langs de gemakkelijke kant van de Aia omhoog, de tweede keer via de steilste kant, om daarna nogmaals de makkelijke versie te volbrengen. Na de top van de laatste passage van de Aia is het nog veertien kilometer naar de streep. Sterke sprinters zouden dit kunnen overleven.

De etappe start om 12:50, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 4

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
07-04-2016 16:52
tour
kruiswijk gaat giro doen
07-04-2016 16:52
Upd. Nog ruim 10 km. Situatie veanderd. Quintana en Contador en Henao ! nu ook vooraan bij wellens. Daarvoor rijdt nog Verona eventjes......
Edit:
hergroepering vooraan. Toppes weer bij elkaar. Ook TLJ
07-04-2016 16:52
Hmm oke had zelf gekozen voor giro of vuelta, rij eerst daar maar is een echte goede podium plek, veel beter dan een 8e plek in de tour
07-04-2016 16:53
Jalala kelderman pakt de leiderstrui straks!!
07-04-2016 16:53
Wat een laffe bek is die Quintana?
07-04-2016 16:53
komt er nog een klim?
07-04-2016 16:53
Is dat nou ook Slagter die terugkomt?
07-04-2016 16:53
Die motoren!!! Veel te veel, en wat rijden ze in de weg!
07-04-2016 16:54
Zo, Quintana valt me tegen. Enige moment dat hij op kop rijdt is als hij probeert weg te rijden.
07-04-2016 16:55
maak me gek

wilco het geel en robert de rit
07-04-2016 16:55
mijn colombiaanse vriendin wil geen slecht woord horen over nairo
07-04-2016 16:55
Purito mag er toch ook wel inkomen hoor. Samen met Kelderman, na de grote drie, de sterkste op die klim!
07-04-2016 16:55
Ben het zowaar helemaal eens met LyndaLid :D

En ook als je voor een klassement gaat kun je een rit winnen door gebruik te maken van een moment dat de toppers naar elkaar kijken (of natuurlijk door de beste te zijn, maar dat is er maar voor weinigen weggelegd).
07-04-2016 16:56
Jose Been heeft alleen maar aandacht voor Wellens. Hou toch eens op mens..
07-04-2016 16:57
@Beltran, idd. Blij dat het geluid nog niet uitstond, heb ik toch eens wat aan dat commentaar overgehouden!
07-04-2016 16:57
Ik kan niet kijken. Komt Landa nog terug?
07-04-2016 16:58
Lijkt me dat Landa ook wel weer terug is?
07-04-2016 16:58
pinot kan ineens dalen
07-04-2016 16:58
@ eddy, ja 1 niet geklasseerde klim
07-04-2016 16:58
Groepje was wel weer redelijk groot, moet Landa toch wel in zitten
07-04-2016 16:59
Jose krijgt duidelijk een harde plasser van Wellens.
07-04-2016 17:00
Nu moet Kelderman wel mee gaan doen als Pinot gaat wegrijden. Pinot kan ook ineens tijdrijden!
07-04-2016 17:00
Jammer...
07-04-2016 17:00
Klimmetje komt eraan.. wat gaat er gebeuren.
07-04-2016 17:00
wellens wint

Om te reageren moet je ingelogd zijn.