Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
donderdag 7 april 2016 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

In een regenachtig Baskenland moet er vandaag met zes beklimmingen weer het nodige geklommen worden. Vanuit de start in Lesaka zet het peloton koers naar Alto de Jaizkibel, de bekende scherprechter uit de Clasicá San Sebastián.  De top ligt al na 29,4 kilometer. In de finale speelt de klim naar Aia (die in totaal drie keer bedwongen moet worden) een belangrijke rol. Bij de eerste passage gaan de renners langs de gemakkelijke kant van de Aia omhoog, de tweede keer via de steilste kant, om daarna nogmaals de makkelijke versie te volbrengen. Na de top van de laatste passage van de Aia is het nog veertien kilometer naar de streep. Sterke sprinters zouden dit kunnen overleven.

De etappe start om 12:50, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 4

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
07-04-2016 16:45
nog 1 keer de ajo?
07-04-2016 16:46
Daar gaat Contador
07-04-2016 16:46
Zo, over steil gesproken.
07-04-2016 16:46
Upd. nog 14 km. Een Muur !!!!!!!! Wellens en verona. peloton volgt kort.
07-04-2016 16:47
Commentaar Eurosport:

"En, rij jij mee komend weekend?"

"Nee, ik ben geschorst...", gevolgd door een pijnlijke stilte.

Leukste stukje commentaar tot nu toe vandaag.
07-04-2016 16:47
Wat een spektakel en wat een klim
07-04-2016 16:47
Wauw kelderman!!
07-04-2016 16:47
Landa gelost
07-04-2016 16:48
Landa staat helemaal stil.
07-04-2016 16:48
haha nairoq
07-04-2016 16:48
Landa eraf
07-04-2016 16:48
Kelderman ziet er erg goed uit, Gesink houdt het ook goed bij. Landa eraf?

@NairoQ Inderdaad, was erg pijnlijk ;)
07-04-2016 16:48
Kelderman en gesink, vooral gesink zeg! Op zo'n muur!!
07-04-2016 16:48
Zag ik nou echt 28% in beeld staan? Wat is Kelderman sterk vandaag weer zeg!
07-04-2016 16:48
Contador en Quintana samen
07-04-2016 16:48
Doei Landa! Hallo Jumbo!
07-04-2016 16:49
Landa hongerklop of gebrek aan wedstrijdritme??
07-04-2016 16:49
Landa is weer ziekjes zo te zien;p
07-04-2016 16:49
Hopen dat Kelderman nog terug kan komen!
07-04-2016 16:50
Denk niet dat het Landa's intentie was om een klassement te winnen, die kwam meer per toeval in het geel.
07-04-2016 16:50
@ nairoq
José en Boogerd?
:)
07-04-2016 16:50
Aan welke grote ronde doet Kelderman dit jaar mee?
07-04-2016 16:51
@ rik1998: Tour
07-04-2016 16:51
Landa nog niet in topvorm, dus. Purito noemde hem al een beest toen hij die etappe won hier. De giro was al vergeven. Ik ga niet alleen af op deze etappe, maar ik denk dat Landa het heel zwaar te verduren krijgt met Nibali.
07-04-2016 16:52
@Nairo
Vind met name Boogerd vandaag vrij matig maar dat stukje was inderdaad goud.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.