Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
donderdag 7 april 2016 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

In een regenachtig Baskenland moet er vandaag met zes beklimmingen weer het nodige geklommen worden. Vanuit de start in Lesaka zet het peloton koers naar Alto de Jaizkibel, de bekende scherprechter uit de Clasicá San Sebastián.  De top ligt al na 29,4 kilometer. In de finale speelt de klim naar Aia (die in totaal drie keer bedwongen moet worden) een belangrijke rol. Bij de eerste passage gaan de renners langs de gemakkelijke kant van de Aia omhoog, de tweede keer via de steilste kant, om daarna nogmaals de makkelijke versie te volbrengen. Na de top van de laatste passage van de Aia is het nog veertien kilometer naar de streep. Sterke sprinters zouden dit kunnen overleven.

De etappe start om 12:50, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 4

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
1 8 9 10
07-04-2016 17:05
Kelderman leider, wat mooi!
07-04-2016 17:05
Als die Spanjaarden Landa nu in dezelfde tijd plaatsen, kunnen we dan morgen allemaal naar de stembus?
07-04-2016 17:05
Toch lijkt Kelderman wat te stagneren in zijn ontwikkeling
07-04-2016 17:05
En Sammy is ook helemaal terug van weggeweest..
07-04-2016 17:05
Moet TLJ morgen de etappe dragen, is dat mogelijk? Wat doet dat met het klassement van Gesink
07-04-2016 17:06
zie sanchez blij zijn
07-04-2016 17:06
Eigenlijk is het juist helemaal niet gunstig om nu de trui te pakken. Kan morgen mooi allemaal het werk opknappen, zeker niet ideaal!
07-04-2016 17:06
Die Boogerd: rete-veel moraal, mooie woorden!
07-04-2016 17:07
Mooi voor Sanchez in ieder geval, gunfactor 30
07-04-2016 17:07
@Tykke Thor

Zeker vandaag de dag.
07-04-2016 17:07
Ik denk dat sanchez leider wordt.. op boni's???
07-04-2016 17:08
@Rik.
Er zijn geen boni's
07-04-2016 17:08
geen boni in deze ronde
07-04-2016 17:08
@rik1998
Er zijn geen bonisecondes deze ronde.
07-04-2016 17:08
Oh hahah had ff stress
07-04-2016 17:09
Landa +8
07-04-2016 17:10
ik gun het sammy sanchez
07-04-2016 17:10
TykkeTor wat zeg jij nu? Sarcastisch hoop ik?
07-04-2016 17:12
Morgen battaglin mee in de aanval sturen, en gesink wellicht laten aanvallen op de klim. Laat andere het dan maar dichtrijden
07-04-2016 17:12
stagnatie is dat ie nu eerste staat @tykketor
07-04-2016 17:12
Ik sta nog rond te dansen hier. Spannende etappe!
07-04-2016 17:13
Morgen TLJ op de kop van het peloton?
07-04-2016 17:13
Die Robert en Wilco! Even kreeg mijn fandom een knauw van pessimisme, maar ik ben weer helemaal de andere kant op geschoten. Wilco voor tourwinst!!!! Gesink Top 5 en de bollen!!!!
07-04-2016 17:14
wat een mooie wielerweek met roubaix als afsluiter
1 8 9 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.