Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
donderdag 7 april 2016 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

In een regenachtig Baskenland moet er vandaag met zes beklimmingen weer het nodige geklommen worden. Vanuit de start in Lesaka zet het peloton koers naar Alto de Jaizkibel, de bekende scherprechter uit de Clasicá San Sebastián.  De top ligt al na 29,4 kilometer. In de finale speelt de klim naar Aia (die in totaal drie keer bedwongen moet worden) een belangrijke rol. Bij de eerste passage gaan de renners langs de gemakkelijke kant van de Aia omhoog, de tweede keer via de steilste kant, om daarna nogmaals de makkelijke versie te volbrengen. Na de top van de laatste passage van de Aia is het nog veertien kilometer naar de streep. Sterke sprinters zouden dit kunnen overleven.

De etappe start om 12:50, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 4

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
07-04-2016 14:56
@biazzi half 4 eurosport
07-04-2016 14:57
Ja weet ik maar stream om op me pc te kijken???
07-04-2016 14:59
Voorsprong van de 6????
07-04-2016 15:01
@biazzi hahabar.com? Thefirstrow.eu? En dan gewoon de livestream van eurosport pakken, is wel de engelstalige
07-04-2016 15:01
@biazzi: http://www.bvls2016.sc/
07-04-2016 15:02
@Hakkie, hoe staat hij in het leven? Heb je linkje ofzo? Vind ik altijd leuk om te lezen :)
07-04-2016 15:02
@biazzj cyclinghub is ook een goede.
07-04-2016 15:05
De namen van de 6 vluchters: Mate (Cofidis), Vicioso (Katjoesja), Verona (Etixx Quick-Step), Petilli (Lampre), Wellens (Lotto Soudal) en Riblon (AG2R)
Deze heren hebben 2'40''
07-04-2016 15:07
De goede vlucht is gevormd. Nu al 1:40 voorsprong. Bij dit soort etappes zou het mooi zijn om al vanaf de start beelden te hebben.

Benieuwd of de zes nu mogen strijden om de overwinning of dat er ploegen achteraan gaan rijden.
07-04-2016 15:07
Het peleton doet het duidelijk rustig aan nu
07-04-2016 15:07
Nou, dan gaat Wellens weer zijn ritje pakken ;) Knap dat ie er weer bij zit hoor, na al in meerdere groepen gezeten te hebben.
07-04-2016 15:09
Mate laten ze nooit rijden. Staat relatief vrij dicht in het klassement, dus een monstervlucht lijkt me uitgesloten
07-04-2016 15:10
Voorsprong stijgt nu snel! Wellens voor de ritzege lijkt me!!!!
07-04-2016 15:11
Verschil loopt van 2:40 weer terug naar 2:00, leuke etappe zo :p
07-04-2016 15:14
Beeld van het peleton: https://twitter.com/unaizubeldia/status/718061810096672769
07-04-2016 15:14
Zal een beetje afhangen van de klassementsmannen, lijkt me. Ze gaan nooit vele minuten krijgen, maar als de klassementsmannen tot de laatste klim wachten kan iemand als Wellens aan een minuut of 2 zeker wel voldoende hebben. Als het daarvoor los gaat, kan het nog wel lastig worden.
07-04-2016 15:17
@tdb
Wat zit Gesink weer attent van voren zeg.
07-04-2016 15:18
@tdb
Dank!

Glibberen zeg, door de bochten. Sky en Trek op kop, flink wat TLJ's ook in het eerste deel van het peloton hoewel wat verspreid.
07-04-2016 15:18
[quote]robotour - 7 april 2016 om 14:01
@tendam 2010, dat is al lichtjaren geleden in een ander tijdperk![/quote]
Helemaal niet, de hoofdpersonen waren grotendeels dezelfden als vandaag de dag. En de 'dark ages' waren toen ook al grotendeels afgesloten.
07-04-2016 15:23
Gesink zit gewoon doodleuk in positie 9, die lijkt de tourvorm te hebben in deze week zeg
07-04-2016 15:26
Een natte Aia kan voor vuurwerk zorgen, maar netzogoed het tegenovergestelde wegens voorzichtigheid, dus afwachten wat het gaat brengen ...
De klassieker renners zullen misschien wat voorzichtiger zijn.

SamSanchez grijpt misschien zijn kans wel vandaag.
07-04-2016 15:32
Mate op 3' dus kopgroep normaal gezien geen kans op ritzege of er moet eentje enorm sterk zijn.
07-04-2016 15:33
Er wordt hier gesproken over Mate (dat ze die niet zouden laten rijden), maar Vuillermoz staat slechts op 33 seconde, dus ook deze kopgroep zal nooit weg mogen. Op sporza (de site) denken ze dat Sky bang is voor Wellens in het klassement :)...
07-04-2016 15:36
De organisatie geeft aan dat de man van AG2R Riblon is, niet Vuillermoz. Als het de laatste was lijkt het me bijzonder sterk dat ze nu op 2,30 hadden gereden.
07-04-2016 15:36
@elrio: Vuillermoz zit toch niet in de kopgroep?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.