Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
donderdag 7 april 2016 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

In een regenachtig Baskenland moet er vandaag met zes beklimmingen weer het nodige geklommen worden. Vanuit de start in Lesaka zet het peloton koers naar Alto de Jaizkibel, de bekende scherprechter uit de Clasicá San Sebastián.  De top ligt al na 29,4 kilometer. In de finale speelt de klim naar Aia (die in totaal drie keer bedwongen moet worden) een belangrijke rol. Bij de eerste passage gaan de renners langs de gemakkelijke kant van de Aia omhoog, de tweede keer via de steilste kant, om daarna nogmaals de makkelijke versie te volbrengen. Na de top van de laatste passage van de Aia is het nog veertien kilometer naar de streep. Sterke sprinters zouden dit kunnen overleven.

De etappe start om 12:50, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 4

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
07-04-2016 14:27
Mensen onderschatten ook het klimmetje op 2 km van de streep. Toch een kilometer aan 7%, daar kun echt nog wat ondernemen als je goede benen hebt.

In 2010 reden Sammy, Valverde en Horner daar weg van de rest.

@LyndaLid
Ja, inderdaad. Al hield ik een slag om de arm wat betreft rit 1. Dat kon inderdaad een spurt worden. Maar uiteindelijk zag je wel dat de koers dermate lastig was dat de 'snelle mannen' niet meer konden rekening op een ploeg.

De rit van gisteren was inderdaad ietwat gemakkelijker dan ik vooraf had verwacht. Maar dat lag niet zo zeer aan het parcours. Dat was lastig genoeg. de favorieten hadden er alleen geen zin in. Vergeet ook niet dat de regen van de afgelopen dagen er begint in te hakken. Alleen daarom al kunnen er flinke verschillen ontstaan vandaag.
07-04-2016 14:27
Lijkt erop dat ze al weer teruggepakt zijn
07-04-2016 14:28
Teruggepakt???
07-04-2016 14:28
heu, ik zie er zo drie over het hoofd. ik zal een emmer koud water over mijn hoofd gieten, misschien dat ik dan wakker wordt. :)
07-04-2016 14:29
Of die ticker van Sporza is weer van slag ;)
07-04-2016 14:31
Organisatie meldt nieuwe breakaway, maar weer met Rolland. Die maakt vrienden vandaag ;)
07-04-2016 14:32
Nieuwe groep:
Breakaway: VICIOSO (KAT, 8), PLAZA (OGE, 35) ROLLAND (CPT, 61), GALLOPIN (LTS, 81), WELLENS (LTS, 88) PETILLI (LAM, 116), VERONA (EQS, 138), SANCHEZ (AST, 157), MATE (COF, 196)
Ze hebben 30''
07-04-2016 14:32
30 seconden voorsprong nog zegt de ticker van de organisatie om 14.30
07-04-2016 14:33
LL voor z'n tweede etappe?
07-04-2016 14:33
@8.6 wel bijblijven, dat is 30sec voor de nieuwe kopgroep ;)
07-04-2016 14:33
Deze gaan weer teruggepakt worden met Rolland erbij.
07-04-2016 14:36
Je vraagt je wel af wat zo'n jongen dan precies in gedachte heeft, als je weet dat ze je toch nooit zullen laten rijden. Als hij aan had willen vallen, had hij eerder tijd moeten verliezen. Nu lijkt het toch vrij zinloos?
07-04-2016 14:38
Dan Martin maakt de sprong!!!
07-04-2016 14:39
Die laten ze toch niet rijden?
07-04-2016 14:42
@Reynaerde: Rolland staat vrij bijzonder in het leven algemeen en in het wielrennen in het bijzonder. Volgens hemzelf rijdt hij ook nooit een klassement, hij probeert hooguit elke etappe zo vooraan mogelijk te eindigen. En hij koerst ook veel met zijn hart, niet zo zeer met zijn hoofd.

Wel een parel voor de wielersport, trouwens.
07-04-2016 14:43
Ja, Rolland is een held. Of het hem veel oplevert weet ik niet, maar er gebeurt wel wat. Kan me nog die Giro herinneren vorig jaar of het jaar ervoor dat hij continu in de aanval ging.
07-04-2016 14:44
Cummings en LL Sanchez in de kopgroep. Missen we van de ritwinnaars nog Landa, van mij mag hij de sprong proberen :p
07-04-2016 14:45
Ik lees niets over D. Martin.
07-04-2016 14:47
Nu komen er nog 5 man aansluiten bij de kopgroep.
07-04-2016 14:47
@tvm
Die zit ook niet in deze kopgroep, niet in de vorige en niet in de volgende. Maar voel je vrij om iets over hem te vertellen!

Tjonge, het wordt de Sky-bots niet makkelijk gemaakt vandaag. Dat wordt hopelijk spektakel in de finale.
07-04-2016 14:48
Stevige aanvang zo te lezen, dat zal gaan doorwegen in de finale.
07-04-2016 14:49
Livestream? En vanaf welk uur?
07-04-2016 14:49
Zes man met tien seconden voorsprong.
07-04-2016 14:50
Nu geven ze weer een nieuwe kopgroep van 6 die 10sec schijnen te hebben
07-04-2016 14:53
Deze kopgroep lijkt weg te mogen (Geen Rolland) want ze hebben 30sec.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.