Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2015
donderdag 12 maart 2015 om 10:10 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2015

De vierde etappe van Parijs-Nice voert de renners van Varennes-sur-Allier naar Croix de Chaubouret. De 204 kilometer lange etappe is de eerste finish bergop in deze editie van de ‘rit naar de zon’. Onderweg moeten vijf klimmetjes van de 3e categorie en twee beklimmingen van de tweede categorie overwonnen worden, alvorens de renners beginnen aan de slotklim naar Croix de Chaubouret.

Voor leider Michael Matthews zal het zeer lastig worden de leiderstrui vast te houden en ook na deze rit nog in het ‘geel’ te staan. Voor de favorieten is dit een eerste serieuze graadmeter. Kan Kwiatkowski vandaag opnieuw de leiderstrui veroveren? De Pool heeft voorafgaand aan de rit slechts 1 seconde achterstand op de Australiër.

Het verslag van de etappe is vanaf 14:00uur te volgen op Sporza en Eurosport.

Website organisatie
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2015
Deelnemerslijst

Liveticker – organisatie
Liveticker – Sporza

Stage-1424859161

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
128 Reacties
12-03-2015 14:36
wie is jullie favoriet nu jongens met het koersverloop van de etappe tot nu toe?
12-03-2015 14:38
Pfff. Wat zit TLJ ver van achteren, net als LS.
12-03-2015 14:38
weet iemand goede live stream?
12-03-2015 14:38
Dit bericht is verwijderd
12-03-2015 14:40
Helemaal eens TheArt. Er wordt erg onattent gereden door TLJ.
12-03-2015 14:40
https://www.procyclinglive.com/livestream/# hier staan de livestreams.
12-03-2015 14:42
Voor iemand die het weten wil, Wiggins gelost.
12-03-2015 14:42
Halloo Jumbo, wat een ongeorganiseerde bende. Iedereen zit op een andere plek. Deze etappe was toch een groot doel, om dan zo onattent te koersen. Maar goed alles is weer samen.
12-03-2015 14:43
Hoe zag attent rijden er dan uit in de afgelopen wandeletappes? Moet ik dan denken aan het rijden van Sky?

Dat de non-klimmer er vandaag in deze finale snel afliggen vind ik niets om hysterisch over te doen. Ik neem aan dat zij hun werk in de vlakke tussenfase hebben gedaan.
12-03-2015 14:45
Fiets wissel van Majka
12-03-2015 14:48
Slagter lijkt gretig.
12-03-2015 14:49
@vlek: Het gaat erom dat Kelderman vaak niets eens omringd was. Iedereen zat op een andere plek in het peloton. Hofland had in 2 sprintersetappes in de finale totaal geen steun, terwijl als gasten als Van Emden, Tjallingii, Tankink en Wynants dan toch niet bij Kelderman zitten dan kunnen ze op zijn minst een poging doen om Hofland zo goed mogelijk bij te staan. Er zit voorlopig nog niet echt een idee achter het rijden, zo ook net toen het scheurde en er geen enkele renner van LottoNL in de eerste 60 zat.
12-03-2015 14:50
Wat rijdt Jumbo daar goed attent voorin :)
12-03-2015 14:51
Kelderman heeft zelf altijd aangegeven dat hij zo min mogelijk ploegmaats om zich heen wil. Daar kan je aan twijfelen of dat goed is, maar hij rijdt op die fiets en op een prima plek in het peloton voor het moment. Hij laat zich heus zien vlak voor de laatste klim. vorig jaar Giro gebeurde telkens niet anders.
12-03-2015 14:52
Opzich wel logisch dat Wynants, van Emden, Tjalingii en Hofland wat moeite krijgen op deze klimmetjes. Maar start de klim dan eens vooraan en gegroepeerd.
12-03-2015 14:52
@CJJelle: Des te meer reden om Hofland wel te steunen om hem voorin het peloton te houden, want hij kan de hulp wél gebruiken.
12-03-2015 14:53
@ Nickdt, ik moest al even denken over 'TLJ' (team-Lotto Jumbo) maar LS krijg ik nog even niet binnen. Bedoel je TS (Tinkoff - Saxo?) en iets bekend over r. Costa, begreep dat hij even pech had, maar zit hij er alweer bij?
12-03-2015 14:55
Ik denk dat LS, lotto soudal is?
12-03-2015 14:56
[quote]Het gaat erom dat Kelderman vaak niets eens omringd was.[/quote]
Wanneer dan? Ik heb hem vanuit de lucht altijd met iemand in de buurt gezien de afgelopen dagen. Regelmatig zelfs met een man of vier, wat ik zelf altijd wat overdreven vind. Ik denk niet dat hij de afgelopen dagen ergens zelf een trap teveel heeft moeten doen.

[quote]Des te meer reden om Hofland wel te steunen om hem voorin het peloton te houden, want hij kan de hulp wél gebruiken.[/quote]
Hofland heeft toch exact hetzelfde aangegeven? Ik durf het nut van een eigen treintje in dit veld wel te betwijfelen. Wat ik wel anders had gedaan was Van Emden in zijn wiel te laten zitten, zodat hij nog wat kan herstellen mocht bijvoorbeeld Greipel zijn trein kwijtraken.
12-03-2015 14:57
Ja LS is Lotto - Soudal.
12-03-2015 15:01
@theArt Hofland wordt ook goed van voren gehouden en werd gisteren prima afgezet zoals ik het zag. er zijn 20 ploegen die gegroepeerd vooraan willen zitten en de sterkste ploegen zullen dat ook doen (en nee LTJ hoort daar zeker niet bij). Vergeet niet dat dat voorin zitten ook een pak meer energie kost die je straks op kan breken bij de slotklim.
Samenvattend; als Kelderman straks 5de of 6de wordt is dat een meer dan prima prestatie en we zullen over een uur weten of dat haalbaar is.
12-03-2015 15:02
@vlek: Ik zie Hofland vaak genoeg wél met een treintje zitten. En ook al wil hij het misschien niet, de ploegleiding kan het hem ook opleggen. Nu begon ie de eerste twee keer van belachelijk ver aan de sprint en zat in de laatste kilometer niet eens bij de eerste 20.
12-03-2015 15:03
Talansky lek
12-03-2015 15:04
Talansky is het niet gegund vandaag.
Alhoewel: net op tijd terug
12-03-2015 15:04
[quote]Ik zie Hofland vaak genoeg wél met een treintje zitten.[/quote]
Klopt, maar niet in dit deelnemersveld. Wat heeft het voor zin om met deze renners de strijd aan te gaan met de treinen van Lotto, Giant en Orica? Ik zou als ploegleiding niet de illusie hebben dat dat verstandig is en me goed kunnen vinden in de voorkeur van Hofland.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.