Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2015
donderdag 12 maart 2015 om 10:10 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2015

De vierde etappe van Parijs-Nice voert de renners van Varennes-sur-Allier naar Croix de Chaubouret. De 204 kilometer lange etappe is de eerste finish bergop in deze editie van de ‘rit naar de zon’. Onderweg moeten vijf klimmetjes van de 3e categorie en twee beklimmingen van de tweede categorie overwonnen worden, alvorens de renners beginnen aan de slotklim naar Croix de Chaubouret.

Voor leider Michael Matthews zal het zeer lastig worden de leiderstrui vast te houden en ook na deze rit nog in het ‘geel’ te staan. Voor de favorieten is dit een eerste serieuze graadmeter. Kan Kwiatkowski vandaag opnieuw de leiderstrui veroveren? De Pool heeft voorafgaand aan de rit slechts 1 seconde achterstand op de Australiër.

Het verslag van de etappe is vanaf 14:00uur te volgen op Sporza en Eurosport.

Website organisatie
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2015
Deelnemerslijst

Liveticker – organisatie
Liveticker – Sporza

Stage-1424859161

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
128 Reacties
12-03-2015 13:23
Ze komen al de hele week iets na 16:00 binnen.
12-03-2015 13:25
Benieuwd wat Valls doet vandaag. Klopte op Green Mountain toch Majka
[i]edit redactie: niet doen[/i]
12-03-2015 13:37
Contador, lastig he om een normaal antwoord te geven.

Bedankt @Kwibus...dat wordt dus terugkijken.
12-03-2015 14:04
TLJ goed gegroepeerd.
12-03-2015 14:11
Duchesne een Fransman? Zucht Sporza..
12-03-2015 14:12
Ze zullen daar nu niet meer over struikelen. Hij is weg voorin.
12-03-2015 14:18
Hoeveel km is het nog?
12-03-2015 14:20
@mitchel_91
Nog 50 km , of te wel nog 40 tot WF er weer uit knalt.
12-03-2015 14:22
De Gendt is momenteel virtueel leider in het bergklassement en Rui Costa had pech op de col. Verder is er nog niks noemenswaardig gebeurd. Nog 47 km te gaan.
12-03-2015 14:23
Niemand iets te zeggen over Dumoulin? Hier gaan we toch meer te weten komen over zijn mogelijke ontwikkeling als ronderenner? (of kunnen we vanwege dat griepje niks zeggen over zijn rijden hier?)
12-03-2015 14:24
Het refereren aan Montecassino wat betreft het klimvermogen van Matthews is wel leuk, maar ze vergeten erbij te vermelden dat zo'n beetje het hele peloton daar onderuit was gegaan wat (samen met het weer) het tempo van het groepje behoorlijk beïnvloed zal hebben.
12-03-2015 14:25
@ tutu888:
gisteren bleef de site toch mooi in de lucht, met de maatregel dat je niet kon inloggen in de finale en net na de koers. maar of dat nu een goede oplossing is?
12-03-2015 14:27
AG2R geeft gas en het peloton scheurt...waar zitten de gele mannen?
12-03-2015 14:28
Matthews gaat vandaag niet zijn trui behouden hoor! Voorlopig nog 43 km en een klein peleton af
12-03-2015 14:28
Volgens mij voorop in de tweede groep..
12-03-2015 14:30
Ah dat is dus Saxo, maar toch ook wel wat Jumbomannen in de groep
12-03-2015 14:30
[quote]Ze komen al de hele week iets na 16:00 binnen.[/quote]
Vandaar dat ik alle finishes gemist heb :6
Maar niet vandaag!
12-03-2015 14:30
Ik zag nu Kruijswijk vooraan in het peloton, dan zal Kelderman ook niet ver zijn
12-03-2015 14:32
Majka in het tweede peleton.
12-03-2015 14:33
Majka in dat groepje (na lekke band?) op slechts twaalf seconden. Die zullen wel terug komen. Wellens ook lek.
12-03-2015 14:33
Zitten toch veel Jumbo mannen in de tweede groep en zie geen geel in de eerste groep.
12-03-2015 14:33
@achtpuntzes
Dat is waar maar niet ingelogd is ook geen reacties kunnen lezen en dan is de finale vanaf je werkplek lastig te volgen...
12-03-2015 14:34
@vlek

Zeker, maar daarintegen was dat groepje wel in staat de achtervolgers af te houden, dus er werd echt wel straf omhoog gefietst.

Vandaan hebben we een stapel cat 3&2 beklimmingen voor de laatste lange klim en dan zal hij normaal ook echt niet in staat zijn er aan te blijven hangen als er constant wordt aangevallen. Dat gebeurde natuurlijk niet in montecassino.

Desalniettemin kan matthews gewoon erg goed omhoog, maar vandaag zie ik hem niet blijven plakken.
12-03-2015 14:34
Kruijswijk, Kelderman en Bennett zitten in het eerste peloton ja, maar alsnog vind ik (en niet nu alleen, maar de hele week al) dat ze bij LottoNL gigantisch onattent koersen. Vaak massaal van achteren. Hofland moest op gisteren na ook steeds zijn eigen weg zoeken in de sprints. Als je op zoek bent naar je eerste seizoenszege, dan is dit niet de manier lijkt me.
12-03-2015 14:35
Ze zijn bijna weer terug

Om te reageren moet je ingelogd zijn.