Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2015
donderdag 12 maart 2015 om 10:10 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2015

De vierde etappe van Parijs-Nice voert de renners van Varennes-sur-Allier naar Croix de Chaubouret. De 204 kilometer lange etappe is de eerste finish bergop in deze editie van de ‘rit naar de zon’. Onderweg moeten vijf klimmetjes van de 3e categorie en twee beklimmingen van de tweede categorie overwonnen worden, alvorens de renners beginnen aan de slotklim naar Croix de Chaubouret.

Voor leider Michael Matthews zal het zeer lastig worden de leiderstrui vast te houden en ook na deze rit nog in het ‘geel’ te staan. Voor de favorieten is dit een eerste serieuze graadmeter. Kan Kwiatkowski vandaag opnieuw de leiderstrui veroveren? De Pool heeft voorafgaand aan de rit slechts 1 seconde achterstand op de Australiër.

Het verslag van de etappe is vanaf 14:00uur te volgen op Sporza en Eurosport.

Website organisatie
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2015
Deelnemerslijst

Liveticker – organisatie
Liveticker – Sporza

Stage-1424859161

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
128 Reacties
12-03-2015 11:36
@ AZH

Omdat die [b]altijd[/b] bij de allerbesten hoort in korte rondjes, kijk zijn resultaten maar eens er op na. Is werkelijk niet normaal hoe constant die man presteert! Hij was in Oman ook al vrij goed natuurlijk.
12-03-2015 11:40
Tja als je twee jaar op rij Mollema van de winst kan houden in Zwitserland dan ben je dr wel eentje natuurlijk.
12-03-2015 11:40
Ben zelf benieuwd wat Matthias Frank op de slotklim kan, waarschijnlijk komt hij tekort om te winnen maar een toptien klassering zou wel kunnen. Winst is voor Majka voor Porte en Thomas.
12-03-2015 11:48
Uitkijkend naar Kelderman!
12-03-2015 11:49
Om zo maar even een voorspelling te doen: Majka voor Porte en Aru en vlak daarachter Kelderman met Van Garderen, Bardet en Rui Costa. Talansky zakt vandaag door het ijs. Mooi om zo maar even wat te roepen. Ben wel erg benieuwd hoe het er voor staat!
12-03-2015 11:56
Even een vraag losstaand van de koers.. weet iemand hoe je u gebruikersnaam aanpast?
12-03-2015 11:56
Grappig dat iedereen ineens Kwiatkowski maar even beoordeeld als slechte klimmer.
Deze jongen kan zeker een ronde als deze prima aan. Volgen en laatste kilometer versnellen zoals alleen hij dat kan (in dit deelnemersveld)
12-03-2015 11:57
@ kooltje

Dat doe ik zeker niet! Ik denk dat ie deze etappe zeker niet kan winnen, maar de ronde nog steeds wel. Zeker met de bonificaties die hij in Nice nog gaat pakken, en morgen trouwens ook.
12-03-2015 11:59
Ik denk Porte met Kwiat in een klein groepje er niet ver achter
12-03-2015 12:17
Lekker chauvinistisch: Kelderman gaat verassen vandaag.

Althans, dat hoop ik!
12-03-2015 12:18
Kelderman pakt ze allemaal in!
12-03-2015 12:33
Wilco fietst ze allemaal in de Kelder, man!
12-03-2015 12:33
[quote]Lekker chauvinistisch: Kelderman gaat verassen vandaag. Althans, dat hoop ik![/quote]
Ik vind dit getuigen van weinig chauvinisme. Ik hoop dat hij iets minder snel 'opgebrand' is dan jij hier voorspeld. :p
12-03-2015 12:35
[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Spontane_menselijke_zelfontbranding]spontane zelfontbranding![/url] ik hoop toch ook van niet.
12-03-2015 12:44
Het is maar goed dat ze hier niet van het weekend naar boven moeten, boven een hoogte van 600m word er dan namelijk sneeuw verwacht...
12-03-2015 12:53
@ Rhohan: beter verassen dan iemand iets voorspelden! Als je commentaar geeft op spelling, zorg dan dat je zelf foutloos blijft ;-)
12-03-2015 12:58
en als je dan toch iemand iets voor wil spelden, dan is het nog altijd voorspeldt.
12-03-2015 12:59
Is iedereen vergeten hoe Kwiatkowski vorig jaar de 4de etappe in de T-A heeft gereden? Werd toen ook op een "loper" maar op 10 sec. gereden door Contador en Quintana.
12-03-2015 13:02
Kwiatkowski kan klimmen en lang aanklampen, maar hij verliest toch altijd tijd en dat is de reden waarom hij niet Parijs - Nice gaat winnen. Misschien podium..
12-03-2015 13:03
Ben het wel eens met de sterrenverdeling van LL. Costa superconstant in rondes van 1 week, nooit uit de top 5 te slaan haast. Hoop dat ze vroeg op de col eraan beginnen, vrees echter wegens het stijgingspercentage dat het lang bijeen blijft. Leuk ook, die kritische vragen en one-liners van Didier om de spirit erin te houden :)
12-03-2015 13:13
Ze zouden er beter van kunnen maken, Volg hier de vierde etappe van parijs-nice 2015 (tot 10 km voor het einde)
12-03-2015 13:14
@ Cylingfan_

Er zijn hier bonificaties hè. Morgen kan ie er zomaar al wat wegpakken, en vooral in Nice zie ik hem winnen. Zou zelfs niet weten wie hem er daar vanaf moet houden, tenzij Matthews aan kan klampen. Bovendien kan ie met zijn tijdritcapaciteiten op de Col d'Eze ook veel klimmers voorblijven.

Denk echter wel nog steeds dat Porte en Van Garderen de grote favorieten zijn, in die volgorde, met daarachter Kwiatkowski. Voor eindwinst dan.
12-03-2015 13:19
@hiddenz
Haha inderdaad, volg hier de aanloop naar de finale! ;)
12-03-2015 13:20
Heeft iemand ongeveer een idee hoe laat ze aan de laatste klim gaan beginnen?
12-03-2015 13:23
20.00 uur

Om te reageren moet je ingelogd zijn.