Volg hier de vierde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
woensdag 10 juni 2015 om 11:18 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

In het Critérium du Dauphiné staat vandaag de vierde etappe op het programma. Met in totaal 228 kilometer is de rit van Anneyron naar Sisteron met afstand de langste van de hele ronde. Qua moeilijkheidsgraad valt het overigens enorm mee. Er hoeven onderweg slechts twee colletjes van de vierde en een van de derde categorie bedwongen te worden.

Het venijn van de rit zit wel in de staart. De Côte de la Marquise (1,3 kilometer aan 6,7%) ligt op slechts twaalf kilometer van de streep, waardoor het voor de sprintersploegen nog lastig kan worden om alles bijeen te houden.

De start van de etappe vindt plaats om half 12. De finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes, beduidend later dan de afgelopen dagen. De uitzending op Eurosport begint dan ook pas om vier uur.

PROFIL dau 4

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
156 Reacties
10-06-2015 15:41
EBH
10-06-2015 15:41
Peloton moet gaan doorrijden als ze wat willen, nog effe en we gaan weer 45 km dalen en dat zijn we over een uurtje alweer bij het slotklimmetje. Ben benieuwd, maar zoals vanochtend al gezegd: ik zet mijn ballen op Keizer vandaag!
10-06-2015 15:45
Kansen voor de koplopers stijgen met de minuut. Ben benieuwd of Cofidis dit nog dicht gaat krijgen. BMC lijkt woord te houden met de opmerking dat de gele trui niet heilig is op dit moment.
10-06-2015 15:51
@Brakkel
Voor BMC hoeft dat gat natuurlijk ook niet helemaal dicht om toch de leiderstrui veilig te stellen. Keizer staat op 3.42.
10-06-2015 15:51
@ Brakkel:
van der Sande staat op 7 minuten en Keizer op bijna 4 minuten, dus die lijken me niet echt gevaarlijk voor BMC.
10-06-2015 15:52
Nu onder de 6 minuten, hopelijk wordt het nog spannend, bijna op de top...
10-06-2015 15:54
5'30'' rijden ze wel dicht.
10-06-2015 15:56
5.15 op 60km met nog een klimmetje van de 4e. die gaan teruggepakt worden.
10-06-2015 16:05
@8.6

Precies.

En het zijn ook slechts 2 coureurs (en zeker niet de besten) die vooraan zitten.
10-06-2015 16:05
@Tuubke en 8.6: Ik was de hoogte van de achterstand van de lotto's in het AK. Wat ik wilde aangeven is dat er daarmee geen noodzaak was voor BMC om hard te achtervolgen en de sprintersploegen te helpen. Wat het slagen van de ontsnapping groter maakte.
Maar ondertussen lijkt het er op dat MTN en Cofidis het samen wel af kunnen.
10-06-2015 16:08
In de afgelopen 10km is er niet heel veel tijd afgereden door het peloton... wordt in ieder geval een boeiende finale
10-06-2015 16:09
Dit bericht is verwijderd
10-06-2015 16:12
iemand al ergens een link gevonden? thanks
10-06-2015 16:15
Een beetje storen in het peloton door de Lotto's zou niet slecht zijn voor de leiders.
10-06-2015 16:16
ik wil niet te positief worden, maar het gaat er nu wel steeds beter uit zien: 40km te gaan en nog 5'22" voorsprong... meer dan op 50km te gaan
10-06-2015 16:16
@TeamNL: dat zijn ze vast aan het doen, beide teams, aangezien de koplopers alweer 20 seconden erbij hebben...
10-06-2015 16:17
5.20 met 38 km. Dat gaat spannend worden.
10-06-2015 16:18
tosh rijdt wel minder dan keizer , kiezen of gokken op winst en iets minder of uit handen peloton blijven..
10-06-2015 16:21
Van der Sande is wel sneller, dus hij zal hem moeten wegrijden op dat klimmetje.
10-06-2015 16:21
www.cyclinghub.tv/livestream
Hoppaa leuk :)
10-06-2015 16:23
Qua commentaren achteraf zou het toch wel geinig zijn als TLJ de rit wint op de dag dat ze uit de MPCC stappen :|
10-06-2015 16:24
Dit bericht is verwijderd
10-06-2015 16:24
Nog 20km tot de top van het klimmetje. 5:09 is de voorsprong. Nog 32km
10-06-2015 16:26
En waarom doet cyclinghub.tv het nooit bij mij? Anyone?
10-06-2015 16:26
mochten ze vooruit blijven zet ik mijn geld eerder op van der Sande

Om te reageren moet je ingelogd zijn.