Volg hier de vierde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
woensdag 10 juni 2015 om 11:18 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

In het Critérium du Dauphiné staat vandaag de vierde etappe op het programma. Met in totaal 228 kilometer is de rit van Anneyron naar Sisteron met afstand de langste van de hele ronde. Qua moeilijkheidsgraad valt het overigens enorm mee. Er hoeven onderweg slechts twee colletjes van de vierde en een van de derde categorie bedwongen te worden.

Het venijn van de rit zit wel in de staart. De Côte de la Marquise (1,3 kilometer aan 6,7%) ligt op slechts twaalf kilometer van de streep, waardoor het voor de sprintersploegen nog lastig kan worden om alles bijeen te houden.

De start van de etappe vindt plaats om half 12. De finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes, beduidend later dan de afgelopen dagen. De uitzending op Eurosport begint dan ook pas om vier uur.

PROFIL dau 4

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
156 Reacties
1 2 3 7
10-06-2015 11:27
Voor vandaag een mooie rit voor types zoals Gerrans, Gallopin, ben benieuwd naar de koersverloop
10-06-2015 11:38
Verwacht gewoon een grote sprint eigenlijk, of verkijk ik me op het parcours?
10-06-2015 11:39
Sprintje wordt dit. Modolo verwacht ik.
10-06-2015 11:41
Modolo verwacht ik nou net niet vandaag (afgestapt)
10-06-2015 11:49
Klimmetje stelt niets voor lijkt me, sprinters kunnen dan in 10 kilometer nog makkelijk terugkomen. Bouhanni gewoon weer.
10-06-2015 11:50
Martijn Keizer samen met Tosh van der Sande in de aanval ze hebben 1 minuut
10-06-2015 11:51
Twee vooruit: Keizer en Van der Sande
10-06-2015 11:52
Gezien het machtsvertoon van eergisteren wordt het gewoon weer Bouhanni
10-06-2015 11:54
Twee vooruit is toch wat te weinig om deze etappe enigszins onvoorspelbaar te maken. Zonder Modolo is de kans op Bouhanni wel echt levensgroot.
10-06-2015 11:58
Fijne etappe om met twee in de aanval te zijn.
10-06-2015 11:59
Ik begrijp ook niet dat er maar twee weg zijn. Aangezien Bouhanni torenhoge favoriet is, waarom sturen dan niet meer ploegen een mannetje mee?? We zijn weer in Frankrijk en het behoudende koersen is meteen weer terug na die heerlijke Giro, zonde..
10-06-2015 12:00
Aan de andere kant, het is wel een behoorlijk lange etappe met veel ongecategoriseerd klimwerk. Misschien dat dat er bij de knechten van de sprinters zo inhakt dat niemand het meer kan controleren na dat laatste klimmetje...
10-06-2015 12:01
De Lotto mag tevreden zijn ;)
10-06-2015 12:07
Alle ballen op Keizer!!
10-06-2015 12:11
7 minuten al voor de gokkers.
10-06-2015 12:13
Jammer dat ze maar met 2 zijn, ik vind dit het prototype rit waar een peloton zich kan verkijken op de achterstand tov de kopgroep. Zoals al gezegd: veel ongecategoriseerd klimwerk en voortdurend op en af met een kort klimmetje op het einde. Als je naar het aantal knikjes in het profiel kijkt zijn dat er al gauw 8 of 9, terwijl er maar 3 gecategoriseerd zijn.
10-06-2015 12:27
voor de taalliefhebbers onder ons: hierboven een prototype schoolvoorbeeld van verkeerd gebruik van het woord prototype...
10-06-2015 12:29
Binnen het uur, wat heet binnen dertig km 7 minuten voorsprong, wat een verschil met het koersgedrag in de Giro.
10-06-2015 12:34
Hopelijk gaan ze zich verkijken op Keizer de harde chronoman. Voor de hand ligt dat echter niet, zonde dat ze niet met 5 zijn.
10-06-2015 12:39
@Romans: als ze met 5 zouden zijn, gaat keizer nooit winnen natuurlijk.
10-06-2015 12:59
Bouhahanni veruit de snelste in dit veld.
Jammer dat er maar 2 weg zijn, maar ook begrijpelijk in zo een lange rit met heel de dag tegenwind.
10-06-2015 13:02
Iemand nog tips over hoe ik de Dauphine via de radio kan volgen?
10-06-2015 13:09
Klimmetje en lijkt me een heuvelachtige sprint. Ik zeg Gerrans, Valverde of Kelderman.
10-06-2015 13:16
Ik denk dat Bouhanni deze heuveltjes wel kan hebben.
10-06-2015 13:18
Brummel +1
1 2 3 7

Om te reageren moet je ingelogd zijn.