Volg hier de vierde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
woensdag 10 juni 2015 om 11:18 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

In het Critérium du Dauphiné staat vandaag de vierde etappe op het programma. Met in totaal 228 kilometer is de rit van Anneyron naar Sisteron met afstand de langste van de hele ronde. Qua moeilijkheidsgraad valt het overigens enorm mee. Er hoeven onderweg slechts twee colletjes van de vierde en een van de derde categorie bedwongen te worden.

Het venijn van de rit zit wel in de staart. De Côte de la Marquise (1,3 kilometer aan 6,7%) ligt op slechts twaalf kilometer van de streep, waardoor het voor de sprintersploegen nog lastig kan worden om alles bijeen te houden.

De start van de etappe vindt plaats om half 12. De finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes, beduidend later dan de afgelopen dagen. De uitzending op Eurosport begint dan ook pas om vier uur.

PROFIL dau 4

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
156 Reacties
10-06-2015 13:25
[quote]
Giant: Geschke was too tired
Giant-Alpecin's directeur sportif Christian Guiberteau explained why Simon Geschke didn't start this morning. “He was very tired after riding the Giro”, the Frenchman told letour.fr. “Five of the riders we lined up here have done the Giro. That means we won't take part in the chase for an hypothetical sprint for Luka Mezgec today. I also don't think that it'll be a bunch sprint finish. A strong rider can go away in the finale. Among our fresh riders, we have Lawson Craddock. We hope that he'll do something in the mountains.”[/quote]

Bij Giant verwachten ze dus niet dat het een sprint wordt.
10-06-2015 13:28
Ik denk (=hoop) dat ze zich wel eens lelijk zouden kunnen verkijken als ze het verschil verder laten oplopen.
10-06-2015 13:31
nu 7.25 voorsprong met 175 km te gaan... beetje vroeg nog om te beginnen met hopen @vinnie
10-06-2015 13:37
wandeltempo vandaag met 25 km/u gemiddeld
10-06-2015 13:40
@Stofzuigert

Dat lijkt me niet correct. In de tekst staat ergens dat er in het eerste uur 44 km afgelegd is. Zelfs ik rij harder dan 25 gemiddeld op een ritje van 200 km;P
10-06-2015 13:41
@ stofzuiger, hoe kom je er bij met 25 km/u gemiddeld? Ze hebben dik 70 km gereden en zo'n 2 uur onderweg. Weet iemand toevallig of er tegenwind is en kans op waaiers?
10-06-2015 13:44
Ooit gehoord van de stijlfiguur hyperbool?
10-06-2015 13:45
Liveticker van de organisatie heeft er weinig zin in.
10-06-2015 13:45
sorry, ik zie nu ook dat de liveticker van de organisatie grandioos achterloopt :D
10-06-2015 13:49
@ TrEb:
te lui om zelf even op te zoeken op het internet? dan doe ik het toch voor je: windkracht 1 a 2, dus geen waaiers.
10-06-2015 13:50
@Rhohan
Zelfs de Giro volgen via de radio is onmogelijk. Sporza besteedt er geen aandacht aan op de radio.
10-06-2015 13:56
Misschien dat die 2 heuveltjes op 12 km van de finish nog een leuke aanval uitlokken. Verder zal het wel op het gebruikelijke kat-en-muis-spel uitdraaien.
10-06-2015 13:58
rekenen rekenen afwachten afwachten ... bouhanni wint
10-06-2015 14:05
Weinig wind inderdaad. Wel regen, meldt de live-ticker, dus niet echt lekker om maar met z'n tweeën vooruit te zijn
10-06-2015 14:07
@8.6 thanks, ben zelf geen kenner. Peloton pakt een minuut terug op de koplopers.
10-06-2015 14:14
Deze mannen worden wel teruggepakt, maar ik verwacht een uitval op dat laatste klimmetje. Als het twee sterke renners zijn, maken ze een goede kans denk ik.
In ieder geval zal de sprint ontregelt worden, wat het lastiger maakt voor Bouhanni. Ook omdat het zo'n lange etappe is, met toch redelijk wat op en af. Erg fris zal hij niet meer zijn tegen het einde.
Ik let op Boasson Hagen en Navardauskas vandaag.
10-06-2015 14:27
Opgave Boeckmans
10-06-2015 15:02
6 min 30, das nog niet zo snel dicht, we zullen zien. Als ze boven op het volgende klimmetje nog 6 minuten hebben, moet het peloton hard rijden, want als Keizer het op zijn heupen krijgt. Het zou gaaf zijn als het peloton zich verslikt vandaag. Niet de eerste keer dit seizoen dat men in dit soort ritten net te laat komt...

Addendum: uhum, tijdens het typen van dit bericht terug naar 5 min 45... :(
10-06-2015 15:13
80 km te gaan, 5.45 voorsprong beide koplopers
10-06-2015 15:18
Let natuurlijk ook op Alaphilippe vandaag.....Ook wel snelle aankomer
10-06-2015 15:23
Volgens Sporza lopen ze weer wat uit: 6 min 10 met nog 73km te gaan

Ergens al live beelden te zien trouwens?
10-06-2015 15:25
"De uitzending op Eurosport begint dan ook pas om vier uur."
10-06-2015 15:30
Ah sorry. Die had ik ff gemist.
10-06-2015 15:35
het loopt weer uit naar 6.40 op 70 km van de meet.
10-06-2015 15:35
Ik hoop vandaag eigenlijk op Tim Wellens.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.