Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
donderdag 26 maart 2015 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

Vandaag staat er een bijzonder zware rit, met finish bergop, op het programma in de Ronde van Catalonië. De klassementsrenners zullen de gehele rit op het post moeten zijn, want al na 58 kilometer staat de eerste serieuze test op het programma: De Alt de Bracons. Deze col van eerste categorie heeft een maximum stijgingspercentage van 12% en is ruim 10 kilometer lang. Daarna moeten de renners nog twee bergen beklimmen: de Alt de Coubet (max 10%, 10 km) en de Alt de la Creueta (max 9%, 21 km).

Die laatste beklimming doet zijn naam eer aan: de la Creueta is van buitencategorie. De top van de Creueta ligt op 42 kilometer van de aankomst. Er is na die klim wellicht nog heel even tijd om te recupereren of om terug te keren in de voorste groep want het duurt tot kilometerpaal 183 alvorens men aan de slotklim begint: La Molina. De klim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 5,8 % met een maximum van 9% en heeft een totale lengte van 5,8 kilometer.

Kan Pierre Roland zijn leiderstrui behouden of nemen de grote mannen definitief het commando over in de Volta Ciclista a Catalunya? Het peloton gaat om 11:15 uur van start . De finish wordt verwacht rond 17:00 uur.

Stage-1426531621

Links

Informatie etappe 4

Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Liveticker (organisatie)
Liveticker Sporza

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
246 Reacties
26-03-2015 15:22
Zo verrassend is het niet van Rolland, er zitten nog maar 20 man in de groep der favorieten...
26-03-2015 15:22
@Sportfan
Heel verrassend als straks blijkt dat hij er toch niet bijzit. Je maakt nogal aannames. Nu 20 renners voorop dicht bij de top met Rolland op circa een minuut.
26-03-2015 15:23
De kans dat De Clerq het klassement wint, lijkt me niet zo groot Sportfan_;)
26-03-2015 15:24
Het zou mij verbazen als De Clercq überhaupt top-10 rijdt in deze ronde. Zelfs al heeft hij vandaag een betere dag, heeft gisteren kostbare tijd verloren.
26-03-2015 15:24
@AZH: Poels zal wel voor Porte moeten rijden, die staat er sowieso beter voor dan Froome.
26-03-2015 15:24
Iemand een link met een livestream?
26-03-2015 15:25
@Mac-S: Ja, helemaal vergeten dat hij ook meedoet idd ^^
26-03-2015 15:27
Sky op kop van het peleton terwijl Froome al gelost heeft. Ze gaan dus duidelijk voor Porte
26-03-2015 15:30
Hoe gaat het met de bever?
26-03-2015 15:30
iemand stream of zender?
26-03-2015 15:32
http://cricfree.tv/update/euro.php

Edit: nog steeds beelden van gisteren
26-03-2015 15:32
dit is echt kl*te van eurosport zeg snap er helemaal niets van balen !
26-03-2015 15:33
Eurosport loopt weer lekker uit zijn ze herhaling aan het uitzenden terwijl er nu mooie koers is.
26-03-2015 15:33
Dat is nog het laatste stukje van de uitzending van gisteren in herhaling... Zal hierna wel komen
26-03-2015 15:34
@arviid: Eurosport heeft helemaal niks te zeggen over hoe de koers begint met uitzenden
26-03-2015 15:35
Cyclinghub heeft betere kwaliteit en loopt minder achter.
http://www.cyclinghub.tv/livestream
26-03-2015 15:36
Beeld [url]http://www.rtve.es/directo/teledeporte/[/url] Mogelijk wel geo-block
26-03-2015 15:37
http://www.cyclinghub.tv/livestream heeft altijd beste kwaliteit. Zet die in je favorieten!
26-03-2015 15:40
Kruiswijk en Kelderman zitten erbij :) Peloton geleid door 3xSky dan 2x Movistar en 2x Tinkoff, daarachter zitten Wilco en Steven.
26-03-2015 15:41
Poels zit achterin de groep.
26-03-2015 15:41
Is er een link?
26-03-2015 15:42
Goede stream: http://cyclinghub.tv/livestream
26-03-2015 15:44
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat mij pc de reacties niet automatisch aan past? Ik blijf op pagina 2 hangen..
26-03-2015 15:44
De nieuwe leider zit nog in de favorietengroep: De Clercq!
26-03-2015 15:45
Waarom zendt Eurosport niks uit...?

Reacties zijn gesloten.