Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
donderdag 26 maart 2015 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

Vandaag staat er een bijzonder zware rit, met finish bergop, op het programma in de Ronde van Catalonië. De klassementsrenners zullen de gehele rit op het post moeten zijn, want al na 58 kilometer staat de eerste serieuze test op het programma: De Alt de Bracons. Deze col van eerste categorie heeft een maximum stijgingspercentage van 12% en is ruim 10 kilometer lang. Daarna moeten de renners nog twee bergen beklimmen: de Alt de Coubet (max 10%, 10 km) en de Alt de la Creueta (max 9%, 21 km).

Die laatste beklimming doet zijn naam eer aan: de la Creueta is van buitencategorie. De top van de Creueta ligt op 42 kilometer van de aankomst. Er is na die klim wellicht nog heel even tijd om te recupereren of om terug te keren in de voorste groep want het duurt tot kilometerpaal 183 alvorens men aan de slotklim begint: La Molina. De klim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 5,8 % met een maximum van 9% en heeft een totale lengte van 5,8 kilometer.

Kan Pierre Roland zijn leiderstrui behouden of nemen de grote mannen definitief het commando over in de Volta Ciclista a Catalunya? Het peloton gaat om 11:15 uur van start . De finish wordt verwacht rond 17:00 uur.

Stage-1426531621

Links

Informatie etappe 4

Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Liveticker (organisatie)
Liveticker Sporza

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
246 Reacties
1 3 4 5 6 7 10
26-03-2015 15:47
Volgens mij zit er nog wel een mannetje of 35 in het peloton. Er werd gezegd 20... Kan ook dat er een hoop zijn teruggekomen in de afdaling.
26-03-2015 15:47
Waarom is iedereen over Rolland bezig? De Clercq zit er gewoon nog bij!!
26-03-2015 15:47
Zit de top 3 van het algemeen nog in de groep der favorieten?
26-03-2015 15:49
Er zal nog flink gekoerst moeten worden op de laatste klim voor het klassement
26-03-2015 15:49
@Rhohan

Rolland en Paterski zijn gelost. De Clercq zit er wel nog bij en maakt grote kans om leidertrui en waarschijnlijk de overwinning in deze worldtourkoers op zijn naam te schrijven! Knap toch..
26-03-2015 15:49
Rolland en Paterski gelost. Bart de Clerq is niks over gemeld

edit: behalve door Sportfan hier en daar;)
26-03-2015 15:50
kruiswijk en kelderman zo te zien mooi voorin in het pelotonnetje
26-03-2015 15:51
Tom DaNielson pakt de voorlopige bergtrui :).
26-03-2015 15:51
Heeft iemand een link met een werkende stream? Ik kan niks vinden
26-03-2015 15:52
Ja wat is hier aan de hand, hebben de motoren de wereld overgenomen? Eurosport Live een voorbeschouwing... Live!!?? En de Belg?
26-03-2015 15:52
Inderdaad even niet vergeten dat Zoidl en Danielson nog voorop rijden met iets meer dan een minuut op de eerste groep.
26-03-2015 15:52
http://www.cyclinghub.tv/livestream
26-03-2015 15:53
@Sportfan_
Ik zou nog niet te vroeg juichen. Je weet niet hoe z'n benen nu nog voelen en hoe explosief het er aan toe gaat op de slotklim. Een minuut op Pozzovivo is niet heel ruim
26-03-2015 15:55
Rolland weer 1m10 achter op de groep met favorieten.
26-03-2015 15:55
Dit bericht is verwijderd
26-03-2015 15:55
Waarom is iedereen hier tegen mij? Ik zeg dat De Clercq er nog bij zit en iedereen: ''Je moet hem niet geloven''..
26-03-2015 15:55
Iemand een andere stream dan cyclinghub.tv ??????
26-03-2015 15:56
Nuja wait and see! Straks staat De Clercq met de leiderstrui te pronken!
26-03-2015 15:56
Dat is toch weer typisch die slechte zender he... Ofwel geven ze herhalingen.. ofwel hebben ze geen beeld... Daarnaast komt nog da ze constant reclame geven.. ge kijkt mss 10 minuten en het is weer reclame.. om onozel van te worden.!!
26-03-2015 15:56
Nu geef je jezelf te veel eer Sportfan;)
26-03-2015 15:57
[quote]Ik zeg dat De Clercq er nog bij zit[/quote]
Heb je hem gezien dan?
26-03-2015 15:57
@sportfan: ik geloof er niks van dat iedereen tegen je is
26-03-2015 15:58
@vlek

Ik heb hem idd zien zitten en achter de jongens van Team SKY is nog een renner van Lotto die hem gaat helpen! Wss VDB
26-03-2015 15:58
Wat betreft de witte trui daar geldt in de kleinere wielerronden een andere leeftijdsgrens dan in de tour of giro.
26-03-2015 15:59
@dumoman +1

Look on the bright side, nu hoeven we niet naar het geleuter van Jose Been te luisteren.
1 3 4 5 6 7 10

Reacties zijn gesloten.