Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
Vandaag staat er een bijzonder zware rit, met finish bergop, op het programma in de Ronde van Catalonië. De klassementsrenners zullen de gehele rit op het post moeten zijn, want al na 58 kilometer staat de eerste serieuze test op het programma: De Alt de Bracons. Deze col van eerste categorie heeft een maximum stijgingspercentage van 12% en is ruim 10 kilometer lang. Daarna moeten de renners nog twee bergen beklimmen: de Alt de Coubet (max 10%, 10 km) en de Alt de la Creueta (max 9%, 21 km).
Die laatste beklimming doet zijn naam eer aan: de la Creueta is van buitencategorie. De top van de Creueta ligt op 42 kilometer van de aankomst. Er is na die klim wellicht nog heel even tijd om te recupereren of om terug te keren in de voorste groep want het duurt tot kilometerpaal 183 alvorens men aan de slotklim begint: La Molina. De klim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 5,8 % met een maximum van 9% en heeft een totale lengte van 5,8 kilometer.
Kan Pierre Roland zijn leiderstrui behouden of nemen de grote mannen definitief het commando over in de Volta Ciclista a Catalunya? Het peloton gaat om 11:15 uur van start . De finish wordt verwacht rond 17:00 uur.
Links

Ja het is jammer, maar alsnog mogen de zenders zelf lekker uitzoeken wat ze uitzenden
Daarnaast helpt het natuurlijk ook niet dat wanneer er een koers in Nederland wordt uitgezonden iedereen naar Sporza gaat kijken omdat men het commentaar niet goed genoeg vindt...
http://cricfree.tv/euro-sports-live-stream
(Herhaling van gisteren? is nog bezig)
--> Zeer handige site, kun je vanalle streams op terug vinden!
Eurosport valt opzich nog relatief mee, die zenden nog redelijk wat uit, maar NOS mag wel meer uitzenden hoor. Die zenden enkel de Tour en een paar grote klassiekers uit.
edit - Excuses, ik neem het terug
@Pingu #voltacatalunya
Rolland op 45 sec.