Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
donderdag 26 maart 2015 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

Vandaag staat er een bijzonder zware rit, met finish bergop, op het programma in de Ronde van Catalonië. De klassementsrenners zullen de gehele rit op het post moeten zijn, want al na 58 kilometer staat de eerste serieuze test op het programma: De Alt de Bracons. Deze col van eerste categorie heeft een maximum stijgingspercentage van 12% en is ruim 10 kilometer lang. Daarna moeten de renners nog twee bergen beklimmen: de Alt de Coubet (max 10%, 10 km) en de Alt de la Creueta (max 9%, 21 km).

Die laatste beklimming doet zijn naam eer aan: de la Creueta is van buitencategorie. De top van de Creueta ligt op 42 kilometer van de aankomst. Er is na die klim wellicht nog heel even tijd om te recupereren of om terug te keren in de voorste groep want het duurt tot kilometerpaal 183 alvorens men aan de slotklim begint: La Molina. De klim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 5,8 % met een maximum van 9% en heeft een totale lengte van 5,8 kilometer.

Kan Pierre Roland zijn leiderstrui behouden of nemen de grote mannen definitief het commando over in de Volta Ciclista a Catalunya? Het peloton gaat om 11:15 uur van start . De finish wordt verwacht rond 17:00 uur.

Stage-1426531621

Links

Informatie etappe 4

Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Liveticker (organisatie)
Liveticker Sporza

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
246 Reacties
26-03-2015 15:00
Wie meldt wat?
26-03-2015 15:01
José over Catalonië op TV tot en met zondag. [url=https://pbs.twimg.com/media/CBBmH3nW8AABa7X.png:large]Klik[/url] hier. De meesten hebben Moto GP, een klein deel wielrennen.
26-03-2015 15:01
Pfff, koninginnerit wordt dus niet live uitgezonden op de Nederlandse Eurosport. Belachelijke zaak.
26-03-2015 15:04
Het is echt belachelijk dat hier in Nederland nergens meer wielrennen uitgezonden wordt. Neem eens een voorbeeld aan Sporza!!
26-03-2015 15:05
Ergens anders een livestream?
26-03-2015 15:06
Belachelijk? Dan klinkt het alsof het een misdaad is ofzo...
Ja het is jammer, maar alsnog mogen de zenders zelf lekker uitzoeken wat ze uitzenden
26-03-2015 15:10
Nog 35 mensen in het peleton.
26-03-2015 15:10
Opgave Stamsnijder en Olivier, Dijbeenbreuk voor Lastras en 9km onder de top peloton van 35 renners met 1:15 acherstand op Zoidl, Herrada en Danielson.
26-03-2015 15:10
@ Timocycling, waarschijnlijk is er te weinig animo in Nederland en is er meer interesse in andere sporten/zaken...
Daarnaast helpt het natuurlijk ook niet dat wanneer er een koers in Nederland wordt uitgezonden iedereen naar Sporza gaat kijken omdat men het commentaar niet goed genoeg vindt...
26-03-2015 15:13
Voor mensen die een livestream zoeken (Ik weet niet of ik hem hier mag plaatsen?)
http://cricfree.tv/euro-sports-live-stream
(Herhaling van gisteren? is nog bezig)

--> Zeer handige site, kun je vanalle streams op terug vinden!
26-03-2015 15:14
BREKEND LEADER Pierre Rolland now also reported DROPPED on penultimate climb of #VoltaCatalunya with 8km to top.
26-03-2015 15:15
Rolland in moeilijkheden! De Clercq hangt er nog mooi aan!
26-03-2015 15:16
@tdb: waarschijnlijk is er weinig animo, maar minder animo dan skischansspringen, curling, motoGP trainingritjes, biljarten, poolen, skiën etc.?

Eurosport valt opzich nog relatief mee, die zenden nog redelijk wat uit, maar NOS mag wel meer uitzenden hoor. Die zenden enkel de Tour en een paar grote klassiekers uit.
26-03-2015 15:16
Mensen die melden dat Rolland gedropt heeft, die kijken naar een herhaling van gisteren. Over kwartier begint pas weer de live coverage van deze etappe.
edit - Excuses, ik neem het terug
26-03-2015 15:17
ik vertaal dat laatste met "De Clercq might still be in the main group that still has 30 units"

@Pingu #voltacatalunya
26-03-2015 15:17
Er wordt nu gemeld dat Froome ook op achterstand rijdt.
26-03-2015 15:17
Volgens de Sporza liveticker is Froome met Rolland gelost.
26-03-2015 15:17
wordt het ergens live uitgezonden?
26-03-2015 15:17
Stream is idd herhaling van gisteren. Sporza meldt echter ook dat Rolland gedropt heeft
26-03-2015 15:19
Met nog 8k te klimmen.. Beeld zou nu wel mogen :)
26-03-2015 15:20
De klim is pas net begonnen dus verassend van Rolland.
26-03-2015 15:21
Als Froome idd gelost is, hoop ik dat Poels gewoon voor zn eigen mag rijden (als hij er nog bij zit ten minste..
26-03-2015 15:21
Vooral verrassend van De Clercq die er nog mooi aanhangt en gewoon de leiderstrui kan overnemen met grote optie op winst!
26-03-2015 15:21
+30 seconden Rolland
26-03-2015 15:21
Peloton bestaat nog uit 20 renners.
Rolland op 45 sec.

Reacties zijn gesloten.