Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
donderdag 26 maart 2015 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

Vandaag staat er een bijzonder zware rit, met finish bergop, op het programma in de Ronde van Catalonië. De klassementsrenners zullen de gehele rit op het post moeten zijn, want al na 58 kilometer staat de eerste serieuze test op het programma: De Alt de Bracons. Deze col van eerste categorie heeft een maximum stijgingspercentage van 12% en is ruim 10 kilometer lang. Daarna moeten de renners nog twee bergen beklimmen: de Alt de Coubet (max 10%, 10 km) en de Alt de la Creueta (max 9%, 21 km).

Die laatste beklimming doet zijn naam eer aan: de la Creueta is van buitencategorie. De top van de Creueta ligt op 42 kilometer van de aankomst. Er is na die klim wellicht nog heel even tijd om te recupereren of om terug te keren in de voorste groep want het duurt tot kilometerpaal 183 alvorens men aan de slotklim begint: La Molina. De klim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 5,8 % met een maximum van 9% en heeft een totale lengte van 5,8 kilometer.

Kan Pierre Roland zijn leiderstrui behouden of nemen de grote mannen definitief het commando over in de Volta Ciclista a Catalunya? Het peloton gaat om 11:15 uur van start . De finish wordt verwacht rond 17:00 uur.

Stage-1426531621

Links

Informatie etappe 4

Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Liveticker (organisatie)
Liveticker Sporza

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
246 Reacties
26-03-2015 12:42
@schipperaar:
Niet iedere koers hanteert dezelfde categorisering van klimmen. Veel klimmen die in koersen zoals Parijs-Nice of Catalonie 1e Cat zijn zijn in de Tour amper 2e categorie.
Laat staan klimmen in de Eneco Tour, anders zou daar alles 4e categorie zijn :)
26-03-2015 12:52
Volgens de programmering van Eurosport vandaag geen (live) wielrennen op de Nederlandse Eurosport noch op Eurosport 1, noch op Eurosport 2, waarschijnlijk wel op een buitenlandse Eurosport stream, en anders is er nog de Spaanse stream. Morgen alleen live de E3 prijs op Eurosport 2, zaterdag ook geen live wielrennen op Eurosport en pas zondag weer live de ronde van Catalonië op Eurosport 1 om 12.45 uur.
26-03-2015 12:55
Dit bericht is verwijderd
26-03-2015 13:03
Iemand een idee hoe laat er een buitenlandse Eurosport stream beschikbaar is ?
26-03-2015 13:07
Even gecheckt, de Britse Eurosport zend gewoon elke dag de ronde van Catalonië uit om 15.30, waarschijnlijk omdat een andere zender alleen de rechten voor de MotoGP heeft. In Nederland zend Eurosport dus liever live trainingen van de motoren uit, dan een koninginnenetappe van de ronde van Catalonië.
26-03-2015 13:10
De programmering van mijn tv geeft nog wel wielrennen aan.
26-03-2015 13:15
Gisteren gaf José Been het zelfs nog aan dat de vierde etappe vandaag gewoon live zal worden uitgezonden om 15:30 op Eurosport
26-03-2015 13:16
Volgens mijn elektronische tv-gids en ook de website van Eurosport niet: [url=http://tv.eurosport.nl/tvschedule.shtml]Eurosport[/url]
26-03-2015 13:23
Kopgroep heeft zeven minuten. Ondertussen nog een aanval vanuit het peloton geweest van iemand van IAM en nu eentje van De Gendt. Wat aparte acties. Die van De Gendt misschien met de gedachte om die langste klim te overleven..

We gaan het zien met Eurosport vandaag.
26-03-2015 13:32
Mijn tv-gids geeft wel Wielrennen aan vanaf 15.00?
26-03-2015 13:32
Volgens Sporza valt De Gendt aan, volgens de Spaanse liveticker valt hij uit. Nogal een verschil.
26-03-2015 13:32
Sporza zegt dat De Gendt aanvalt, Twitter zegt dat hij opgeeft..
26-03-2015 13:34
de Twitter van Lotto ook dus lijkt me dat ie uit valt
26-03-2015 13:34
Dat zal dan opgave zijn, veel logischer ook. Spora zag het ook meteen wel heel rooskleurig in: 'De Gendt valt aan! Thomas De Gendt besluit om aan te vallen. De renner van Lotto-Soudal begint aan een lange tocht naar de kopgroep.'
26-03-2015 13:38
Ja je hebt een uitval uit het peloton als in ontsnapping of een uitval in de race:P
26-03-2015 13:56
Halloo allemaal, weer een livetickertje nodig? :p
26-03-2015 14:00
Graag Daan, het bevalt mij prima als jij dat doet.
26-03-2015 14:06
@pinhead, ik zou heel graag willen maar kan vandaag niet. Ik moet om 3 uur bij mijn nieuwe werk zijn :(
26-03-2015 14:30
@Daan.

Jammer, maar werk gaat voor.
26-03-2015 14:37
@vlek
Als hij uitvalt zal het inderdaad een lange tocht naar de kopgroep zijn!
26-03-2015 14:45
De Clercq maakt mooie kans om trui over te nemen nu Paterski achter zit en Rolland het schijnbaar moeilijk heeft!
26-03-2015 14:52
Klets niet. Rolland heeft het niet 'schijnbaar moeilijk', dat verzin je maar weer eens.
26-03-2015 14:52
Ik zie vandaag De Clercq nergens tien bergpunten pakken, dus de trui overnemen van Paterski lijkt me niet realistisch.

Froome ook al in problemen gemeld.
26-03-2015 14:56
Col van buitencategorie staat op het punt van beginnen. Als de grote mannen nog wat willen in het algemeen klassement dan zal er nu serieus oorlog gemaakt moeten worden. Paterski heeft een tijdje terug er al achteraan gebungelt. De Clerq en Rolland zijn nog geen meldingen over gedaan.
26-03-2015 14:58
Wie meldt dat?

Reacties zijn gesloten.