Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
donderdag 26 maart 2015 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

Vandaag staat er een bijzonder zware rit, met finish bergop, op het programma in de Ronde van Catalonië. De klassementsrenners zullen de gehele rit op het post moeten zijn, want al na 58 kilometer staat de eerste serieuze test op het programma: De Alt de Bracons. Deze col van eerste categorie heeft een maximum stijgingspercentage van 12% en is ruim 10 kilometer lang. Daarna moeten de renners nog twee bergen beklimmen: de Alt de Coubet (max 10%, 10 km) en de Alt de la Creueta (max 9%, 21 km).

Die laatste beklimming doet zijn naam eer aan: de la Creueta is van buitencategorie. De top van de Creueta ligt op 42 kilometer van de aankomst. Er is na die klim wellicht nog heel even tijd om te recupereren of om terug te keren in de voorste groep want het duurt tot kilometerpaal 183 alvorens men aan de slotklim begint: La Molina. De klim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 5,8 % met een maximum van 9% en heeft een totale lengte van 5,8 kilometer.

Kan Pierre Roland zijn leiderstrui behouden of nemen de grote mannen definitief het commando over in de Volta Ciclista a Catalunya? Het peloton gaat om 11:15 uur van start . De finish wordt verwacht rond 17:00 uur.

Stage-1426531621

Links

Informatie etappe 4

Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Liveticker (organisatie)
Liveticker Sporza

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
246 Reacties
1 4 5 6 7 8 10
26-03-2015 15:59
Waarom zit hij zelf niet bij JVDB? Beetje gevaarlijk om zelf achterin te hangen als hij vandaag opeens wel wonderbenen heeft.
26-03-2015 16:01
O almachtige alwetende Sportfan_
Ik geloof altijd in U, en als dank vind ik dat U hierbij vereeuwigd moet worden op Wielerflits.
26 maart gaat voortaan door het leven als Sportfan_dag, waarbij iedereen zijn zin afsluit met een laag streepje.
Gegroet_
26-03-2015 16:01
Maar niemand heeft een koersupdate dus? Sporza is ook heel beperkt in de verslaggeving via de Liveticker.
26-03-2015 16:04
Dat Eurosport niet uitzend is natuurlijk heel vervelend voor ons.
Maar de spanjaarden doen ook niet echt hun best om hier een mooie TV uitzending te maken.

Van de week geen uitzending vanwege slecht weer. ( ik zag geen 1 paraplu !! )
Vandaag de koninginnerit met een klim op een HC berg. ( daar kijk ik voor) en de uitz begint als ze erover hen zijn. Dit was voor mij het laatste jaar dat ik deze Koers volg. En daar kan Jose niets aan doen
26-03-2015 16:04
Dank voor de CyclingHub-stream. Doet het perfect in Safari, in tegenstelling tot veel andere streams.
26-03-2015 16:04
Danielson en Zoidl voorop, worden zo ingelopen. Slotklim komt eraan. 30/40 man in et peloton
26-03-2015 16:04
@Tom
Volgens mij moet jij dat wel weten, je zit nota bene in de kopgroep :)

Volgens mijn stream nog een dikke tien kilometer. Twee leiders. Ze zitten nog op het vlakke en De Clercq schijnt nog in het peloton te zitten uit betrouwbare bronnen. Gat is 35 seconden.
26-03-2015 16:05
@Boomstam10
http://www.rojadirecta.me/goto/u-stream.me/live3.html
26-03-2015 16:05
35" voor de 2
26-03-2015 16:06
@123poetertjes
Bedankt! De Clercq zit er idd nog in, maar wordt door iedereen hier over het hoofd gezien! Hij verliest echt geen 1min16 op minder dan 10km hoor!!
26-03-2015 16:06
Alles ontploft op de slotklim dus, go Wilco!
26-03-2015 16:06
Had sportfan dus gelijk...
26-03-2015 16:07
Jose Been op twitter: Of jullie even €5,-/maand willen gaan betalen.
26-03-2015 16:08
http://www.fixalen.tv/20150323/vv-1032920-cycling-550fb46287bb05.95432110.html
26-03-2015 16:09
ze zijn begonnen aan de slotklim
26-03-2015 16:11
@Sportfan_
Niet om je te ontmoedigen maar De Clercq moet ook nog wat ruimer voorsprong nemen op Rolland wil hij de trui pakken.
26-03-2015 16:12
Voor de non - believers!

Cyclism'Actu ‏@cyclismactu 55 sec.56 seconden geleden
De Clercq dans le groupe des favoris. Un point dangereux pour Rolland. http://www.cyclismactu.net/news-tour-de-catalogne-la-4e-etape-en-live-et-en-video-47642.html … #LesRP #VoltaCatalunya
26-03-2015 16:12
@Tutu888

Hij heeft 1.16 voorsprong op De Clercq en zit nu al 1.30 achter!
Trui voor LOTTO _ SOUDAL
26-03-2015 16:14
Jij denkt dat het al gespeeld is Sportfan?
26-03-2015 16:14
Rolland zit 1m30 achter de twee koplopers, hoeveel die nu op de groep voorliggen is mij (vanaf mijn werkplek) niet geheel duidelijk.
26-03-2015 16:15
Laatste Sporza overzicht geeft Rolland op 2"10 van de groep favorieten.
26-03-2015 16:15
Het is idd gespeeld. Rolland verliest meer en meer terrein en De Clercq zit comfortabel in het peloton!
26-03-2015 16:15
Persoonlijk ben ik lotto supporter.. maar ik vrees er toch wel voor hoor.. als een porte, martin, contador,... aanvallen verliest declerq makkelijk een minuutje of 2 hoor... Al hoop ik van niet natuurlijk!
26-03-2015 16:16
@Sportfan 1.30 achter de 2 koplopers, niet achter het peloton
26-03-2015 16:16
Mss dat vdb tempo kan maken moest declerq lossen.; dan zou het tijdsverschil nog kunnen beperkt worden
1 4 5 6 7 8 10

Reacties zijn gesloten.