Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2020
maandag 9 maart 2020 om 12:10 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2020

In de waaieretappe naar Plaisir kwam Maximilian Schachmann bovendrijven gisteren. De Duitse kampioen mocht daardoor de eerste gele leiderstrui aantrekken. Zorgt ook de tweede rit voor spektakel? Bespreek hier het koersverloop!

In de tweede etappe over 166,5 kilometer strijden de sprinters waarschijnlijk om de etappezege, al is er onderweg ook de nodige kans op waaiers. Vanuit het centraal gelegen Chevreuse gaat het in zuidoostelijke richting naar Chalette-sur-Loing, waar de aankomstlijn getrokken is. In de eerste tachtig kilometer liggen drie heuvels waar bergpunten te verdienen zijn. Daarna blijft het vlak tot aan de finish, waar de sprinters de degens met elkaar kunnen kruisen.

Parijs-Nice 2018 - etappe 2

Het startsein voor de tweede etappe wordt gegeven om 12.25 uur. De renners worden tussen 16.17 en 16.38 uur aan de finish verwacht. De koers is rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player (14.30 uur), Eurosport 1 (14.40 uur) en Sporza op één (15.10 uur).

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
68 Reacties
09-03-2020 12:12
Hoe sta de wind??
    09-03-2020 12:29
    De wind staat niet, die blaast.
    09-03-2020 12:32
    En raast.
    09-03-2020 12:34
    ik bedoel richting vd wind voor waaiers
09-03-2020 12:31
Kijken hoe het Bol vandaag vergaat. Staan een hoop snelle mannen aan de start die ze gisteren kwijtgespeeld waren, lukt dit weer of wordt het koninklijk gedrang?
09-03-2020 12:33
Wie schreef hier ook weer dat Parijs-Nice na de eerste etappe zou stilgelegd worden door het coronavirus ?
    09-03-2020 12:35
    fred?
    09-03-2020 12:46
    Kan nog steeds, ze zijn nog niet gefinisht.
09-03-2020 12:51
Regen, noordwestenwind 4 Bft grotendeels schuin in de rug. Er hoeft geen tekeningetje bij zeker ?
    09-03-2020 13:36
    Met name het tweede gedeelte schuin van achteren, en daar is het ook nog eens enorm open. Dat wordt spektakel!
09-03-2020 12:59
Lekkere rit gaat dit weer worden !

QS gaat deze weer aanpakken let maar op.
09-03-2020 13:15
Met Ackermann, Ewan, Viviani, Bennett en Nizzolo gaat dit een zware dobber voor Bol worden.

Vraag is even of Quickstep alles op Bennett gaat zetten of inderdaad iets anders van plan zijn.
    09-03-2020 13:37
    Gisteren was ie veruit de beste van het (uitgedunde) peloton. Als het een zware koers is kan je 'm sowieso opschrijven, daar houdt ie van
    09-03-2020 13:43
    Bij waaiervorming zal het sprintersgilde beperkt zijn aan de finish. Verwacht Bol en Bennett vooraan.
    09-03-2020 13:45
    Gisteren zat dan ook geen van bovenstaande mannen in het uitgedunde peloton.
09-03-2020 13:51
It was one of those March days when the sun shines hot and the wind blows cold: when it is summer in the light, and winter in the shade.
09-03-2020 13:53
Het is een eenvoudigere etappe dan gisteren zonder lastige klimmetjes. Als de wind gunstig staat voor waaiers, dan zal het peleton wel in stukken uiteen geslagen worden.
Voor de lichtgewichten als sprinters zal het dan lastig worden, dus inderdaad een mooie kans voor Bol om zich te tonen, alhoewel tegen Bennet en Ackermann zal het nog een zware dobber worden.
09-03-2020 14:02
Er gaat waarschijnlijk niet zoveel gebeuren vandaag. Iedereen heeft een corona lekker makende jas uitgedaan gister en notoir waaier-initiator Deceuninck heeft vermoedelijk weinig belang bij het hard maken van de koers (Alaphilippe zijn nog groeiende vormpeil wat geforceerd en Bennett sprint toch wel mee). Wellicht dat ze in de laatste 20 km. iets op poten zetten.

Ik zit er uiteraard met liefde naast. Misschien dat Sunweb nog eens wil.
    09-03-2020 14:27
    Sunweb wil zeker, die hebben met Benoot een potentiele eindwinnaar en met Bol een etappewinnaar. Beide kunnen meer dan uitstekend waaieren. De kans op waaiers is pas in de laatste 60 kilometer trouwens, daarvoor is het vooral in de rug.
09-03-2020 15:06
Vluchters worden nu al ingerekend. Denk dat er toch ploegen oorlog willen maken.
    09-03-2020 15:07
    Bora gooit het op de kant
09-03-2020 15:29
Ik ben benieuwd of er echt waaiers komen. Bora en DQS hebben er beide weinig belang mee en zijn juist de teams bij uitstek die een waaier kunnen trekken.
    09-03-2020 15:59
    DQS probeert het alleen te verstoren.
09-03-2020 15:47
Waaiers
09-03-2020 15:53
Bennett en Ewan gelost. Flip mechanische pech.
09-03-2020 15:54
Potverdikkie quintana!
09-03-2020 15:55
Quinten gevallen.
09-03-2020 15:55
Quintana pech
Edit: gevallen inderdaad, regenjasje kapot
09-03-2020 15:55
Eigenlijk mislukkende waaiervorming (met enkel de telkens lossende zelfde mongolenwaaier (De Gendt, Porte, etc)), maar nu Alaphilippe -uit het al niet mee rijdende Deceuninck- lek is gereden heeft men een legitieme reden door te blijven rijden.

En zeker nu ook Quintana is gevallen....
    09-03-2020 15:57
    Zo veel zijn er iet meer over vooraan hoor. Het waait wel minder dan gisteren maar zeker wel waaiers.
09-03-2020 15:57
Allez koers!
09-03-2020 15:58
Ala zit al zeker een minuut achter de eerste groep. Quintana nog verder.
    09-03-2020 16:02
    Alaphilippe ook al vol stayerend achter de auto in beeld. Benieuwd hoezeer men consistent blijft op de schaal van Eekhoff.

    Alaphilippe en Quintana samen. Deceuninck met een man of 4/5 daar: op 45 seconden.
09-03-2020 16:00
Mooi stukje koersland dit met de wind. P-N stelt opnieuw niet teleur
09-03-2020 16:01
Iemand Bol al gezien in zijn witte trui?
    09-03-2020 16:04
    Nee. Maar zaten eerste ook 4 sunwebbers vooraan en nu nog maar 1..
09-03-2020 16:05
Benoot terugvallen naar peloton.
09-03-2020 16:05
Pech voor Benoot gok ik. Sunweb rijdt nu volle bak in de 2e groep. Misschien zit Bol nog wel vooraan, of Matthews
    09-03-2020 16:06
    Lijkt een vrij grote kerel te zijn, dus ik hoop Bol.
    09-03-2020 16:08
    Toch Matthews.
09-03-2020 16:05
Sunweb in de achtervolging.
09-03-2020 16:10
Weer aan het scheuren. Wat gebeurt hier. Nibali rijdt mee. Higuita ook mee.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.