Volg hier de Strade Bianche 2016
zaterdag 5 maart 2016 om 10:45 Volg in Google

Volg hier de Strade Bianche 2016

Met elf graden op de thermometer en onder een bewolkte hemel begint het wielerpeloton om exact 11.00 uur in Siena aan een van de aantrekkelijkste koersen van het jaar. De Strade Bianche voert de renners voor 52,8 kilometer over onverharde wegen en zal dan ook weer veel mooie plaatjes opleveren. In totaal is de koers door Toscane 176 kilometer lang.

Sporza brengt de Strade Bianche live op tv. De uitzending begint om 13.45 uur. Een half uur later komt ook Eurosport2 met rechtstreekse beelden. De aankomst wordt verwacht tussen kwart over drie en kwart voor vier.


Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Officiële website
Parcours
Deelnemerslijst

Twitter organisatie
Sporza liveticker

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
145 Reacties
1 2 3 6
05-03-2016 10:48
Ik ben werken tot 17u, dat betekent, alle media-kanalen overboord en Sporza geheel terugkijken vanavond. Ben enorm benieuwd...
05-03-2016 11:01
Geldt voor mij ook. Vanavond Sporza terugkijken en een middag zonder Wielerflits.
05-03-2016 11:03
WK allround schaatsen is ook vandaag, maar toch zie ik liever wielrennen zoals Strade Bianche.
05-03-2016 11:12
Ik ben benieuwd naar Gesink,Roglić en Teunissen,laten we hopen op een mooie top 5 notering!!!!
05-03-2016 11:20
Als Teunissen dit jaar top 5 haalt kan hij volgend jaar winnen.
05-03-2016 11:27
Het zou al mooi zijn als een tlj renner in de finale mee kan doen! Toch zou het me verbazen als gva hier niet wint. In supervorm
05-03-2016 11:27
@pirazzi +1
05-03-2016 11:38
slotstukje is wel pittig voor gva dus het is maar net met wie hij naar de meet gaat.
hou het zelf op valverde.mooie koers gewenst.
05-03-2016 11:38
Het zou mij verbazen (en verblijden) als een tlj renner in de top10 eindigt vandaag!
Tijdens Strade kijken zelf op de home-trainer - hop hop - wordt een geweldige zaterdagmiddag. :)
05-03-2016 11:40
Ben erg benieuwd naar Roglic.
05-03-2016 11:48
Kopgroep met Oa. Ligthart en Van Asbroeck
05-03-2016 11:48
onder andere Ligthart, Debusschere, Van Asbroeck, Sergent, Stachiotti en Mrozek zitten in de kopgroep.
05-03-2016 11:58
@denistel

Vorig jaar poefde GVA en Stybar Valverde zo uit het wiel op dat laatste klimmetje. Tis meer een power klim.
05-03-2016 12:13
Prachtige wedstrijd. Voetjes omhoog en genieten straks!

Ik hoop Cancellara of Benoot. En ik denk ook een van die twee ;)
05-03-2016 12:13
Zou zomaar kunnen dat die kopgroep nog een leuke rol gaat spelen in de finale gezien de omstandigheden.
05-03-2016 12:20
@ redactie:
in de voorbeschouwing spreken jullie over 52,8 km aan onverharde wegen, en hier zijn het er nog maar 45,1 km?
edit; 52,8 moet het zijn .
05-03-2016 12:22
Vorig jaar had Valverde, geloof het of niet, al veel kopwerk gedaan en had al een aantal cartouches verschoten.
Normaal gezien is Valverde echt wel sterker op die laatste klim dan GVA.
05-03-2016 12:24
Lees hier verhalen van terugkijken op sporza vanavond? Wordt het dan nog eens uitgezonden?
05-03-2016 12:25
@ Wheely > Idd, in het voorbeschouwingstopic gaf ik dat reeds aan. Lotto Soudal heeft de ideale man mee.
05-03-2016 12:25
blijkbaar weinig regen
05-03-2016 12:26
@richardm
Sinds de jaren '70 is er al de mogelijkheid om tv-programma's op te nemen zodat je ze later terug kunt kijken.
05-03-2016 12:27
@frontrunner.

Dat weet ik. Valverde had de koers gemaakt tot m'n genoegen.
Toch denk ik niet dat het vanzelfsprekend is dat Valverde ze op deze klim ze er af knalt.
05-03-2016 12:40
Geen regen, wel ijzige wind. Gevoelstemperatuur rond het vriespunt
05-03-2016 12:42
styby en gva zijn niet dezelfde types als stybar echt goed is zegt Peter hespel kan hij de Waalse pijl winnen en dat kan gva zeker ni
05-03-2016 12:45
Regen pas vanaf 14:30, gaat echt in de finaleuren zijn.
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.