Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2021
zondag 14 maart 2021 om 14:10 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2021

Voor zondag was de start, net als de finish, eigenlijk gepland op de Promenade des Anglais van Nice, maar nu beginnen de renners in Le Plan-du-Var. De grote vraag is of er nog iemand in staat is om de onbetwiste leider Primož Roglič uit te dagen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de slotrit van de Koers naar de zon!

De renners vertrekken dus vanuit Le Plan-du-Var. Vandaar rijden zij eerst de Côte de Duranus (3,9 km aan 3,7%) omhoog. Na 20,2 kilometer wordt voor de eerste keer de aankomststreep in Levens gepasseerd. Dan volgen nog twee plaatselijke ronden van elk 36,2 kilometer met steeds de beklimming van de Côte de Duranus, na 48,1 en 84,3 kilometer.

Na de laatste passage is het nog 8,4 kilometer tot de finish, want de aangepaste slotrit telt slechts 93 kilometer. De renners beginnen dit keer pas om 14.25 uur aan de etappe, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16.45 en 17.00 uur. De rit is bijna integraal te volgen via Eurosport, Sporza en NPO1. Ook is de rit te zien via de Eurosport Player, GCN+ en NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Parijs-Nice
Belgen in Parijs-Nice

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
185 Reacties
14-03-2021 16:39
Goede timing van Henao
14-03-2021 16:40
ook dat nog
14-03-2021 16:40
Nou, met zo'n 'helper' heb je geen tegenstanders nodig.
14-03-2021 16:40
Op zich was het wel goed bedoeld van Declerq.
14-03-2021 16:41
Hup Tiesj!
14-03-2021 16:41
roglic is het dalen verleerd, lijkt het zo, oei oei.
    14-03-2021 16:42
    Hij zit toch achter die Belg..
    14-03-2021 16:43
    Mwoah dat kwam vooral door De Tractor.
14-03-2021 16:43
Hup Mader!
14-03-2021 16:45
Mooie plot, lullig voor Roglic. Als beste man van het peloton ook de schlemiel zijn.

Voor het verhaal moet Mäder het nu afmaken.
14-03-2021 16:45
La Porte er nog bij, Matthews ook lijkt me
14-03-2021 16:45
Alle haters, pech hoort erbij maar jumbo was de beste deze ronde, jammer maar vergeet niet hoe goed jumbo was.
    14-03-2021 16:47
    Heb toch zo’n hekel aan dat woordje ‘haters’.
    14-03-2021 16:51
    Dat weet straks helemaal niemand meer. Heel Sneu voor Roglic, dat wel.
14-03-2021 16:46
Wel lekker die motor achter Roglic..
Knap dat die blijft strijden.

Laporte wel erg sterk.
14-03-2021 16:46
Hij rijdt er in 500m een minuut vanaf. Pogacar is er niks bij.
Of de tijdwaarneming klopt(e) niet...
14-03-2021 16:46
Wel twee enerverende koersen op één dag.
    14-03-2021 16:47
    Worden verwend vandaag idd.
    14-03-2021 16:48
    Deze rit valt wat tegen toch? Enige gebeurtenis een leider met pech, verder weinig strijd en een sprintje.
14-03-2021 16:46
Dit is dus waarom je altijd de etappe moet willen winnen. De volgende dag kan je alles kwijt zijn. Benieuwd naar reacties straks
14-03-2021 16:47
Tja, we moeten niet moeilijk doen. Het is lullig als je favoriet zo in de vernieling wordt gereden en er door gereden wordt na een valpartij, maar dit moeilijk eigenlijk wel de norm worden. Zoals Nibali min of meer aangaf: niemand hoeft op mij te wachten, want ik wacht ook op niemand. Het blijft fietsen. Vallen is onderdeel van het fietsen
14-03-2021 16:47
Laporte weer niet
14-03-2021 16:47
Die streep kwam onverwacht.
14-03-2021 16:48
Mijn commentaar was te Cort
14-03-2021 16:48
Wat een reacties zeg. Gaat steeds meer op voetbalzone lijken hier.


Lullig voor roglic maar dit is gewoon koers. Op elkaar wachten is onzin. Net als dat het onzin is dat roglic die gast had moeten laten winnen gisteren.
    14-03-2021 16:49
    toch, ik zou als Schachmann nu ook weer niet trots zijn om het op deze manier binnen te halen
    14-03-2021 16:55
    Zietemgaan: dit zijn profs. Winnen telt, hoe is snel vergeten. Als je wilt winnen moet je op je fiets blijven zitten. Zuur voor Roglic, maar zo is het wel. Jammer voor hem en de ploeg.
    14-03-2021 17:11
    Zo is dat. Gisteren waren er idiote reacties en nu niet veel minder. Roglic heeft zich als beste getoond, niet in de laatste plaats op de manier zoals hij nu nog vol overgave finishte!
14-03-2021 16:49
La Porte te laat onder het hetwerk.
14-03-2021 16:50
Cort Nielsen en Laporte. Knap. De klimmers vielen tegen.
14-03-2021 16:51
Om even een ander onderwerp aan te snijden: veiligheid. Ik hoop dat de UCI ook op heeft zitten letten? Waarom staat de rode ASO wagen in een hele smalle aankomststraat 2 meter achter de finish stil terwijl er nog renners op hoge snelheid binnenkomen? Kunnen die hele belangrijke mensen geen 20 meter meer lopen?
    14-03-2021 16:54
    Sjeezus wat zijn lui als jij vermoeiend...
14-03-2021 16:52
Lampaert!?
14-03-2021 16:52
José klinkt ernstig van slag. Misschien ook weer wat overdreven.
14-03-2021 16:53
Oef, nu in winnende positie de Dauphine, Tour en PN verloren. Heel groot dat hij Shachmann feliciteert.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.