Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2021
zondag 14 maart 2021 om 14:10 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2021

Voor zondag was de start, net als de finish, eigenlijk gepland op de Promenade des Anglais van Nice, maar nu beginnen de renners in Le Plan-du-Var. De grote vraag is of er nog iemand in staat is om de onbetwiste leider Primož Roglič uit te dagen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de slotrit van de Koers naar de zon!

De renners vertrekken dus vanuit Le Plan-du-Var. Vandaar rijden zij eerst de Côte de Duranus (3,9 km aan 3,7%) omhoog. Na 20,2 kilometer wordt voor de eerste keer de aankomststreep in Levens gepasseerd. Dan volgen nog twee plaatselijke ronden van elk 36,2 kilometer met steeds de beklimming van de Côte de Duranus, na 48,1 en 84,3 kilometer.

Na de laatste passage is het nog 8,4 kilometer tot de finish, want de aangepaste slotrit telt slechts 93 kilometer. De renners beginnen dit keer pas om 14.25 uur aan de etappe, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16.45 en 17.00 uur. De rit is bijna integraal te volgen via Eurosport, Sporza en NPO1. Ook is de rit te zien via de Eurosport Player, GCN+ en NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Parijs-Nice
Belgen in Parijs-Nice

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
185 Reacties
14-03-2021 16:25
Ik lijk allerlei vrienden te zien van Roglic. Maar dat kan niet volgens de roepers van gisteren.
14-03-2021 16:25
Het valt me nog mee dat Bahrein niet vol op kop aan het sleuren is :D
14-03-2021 16:25
Roglic heeft wel vrienden zo te zien. Heeft behoorlijk wat steun gekregen vanuit andere ploegen.
14-03-2021 16:26
[i]edit wf: dergelijke opmerkingen mag je achterwege laten[/i]
    14-03-2021 16:26
    Want gisteren heeft hiermee te maken? Loop toch niet te stoken.
    14-03-2021 16:27
    Je kan toch ook je ongelijk toegeven? "Dat ik beweerde dat Roglic de bonificatieseconden toch niet nodig heeft zag ik verkeerd."
    14-03-2021 16:27
    Dan snap je er toch weinig van.
14-03-2021 16:26
[i]edit wf: laat provocaties achterwege[/i]
    14-03-2021 16:27
    Dat is ook overdreven maar ze waren wel heel rap weg en Hofstede en Van Emden heb ik niet eens gezien.
    14-03-2021 16:28
    Ahaaa. Troll alert. Zodra die kan, kokt die als een aasgier.
    14-03-2021 16:29
    Het hele team als tweede divisie bestempelen gaat te ver maar ze vallen hier toch behoorlijk tegen. Daar moet je gewoon eerlijk in kunnen zijn. Een paar minuten op kop en ze zijn allemaal weg? Dat zou toch niet moeten kunnen.
    14-03-2021 16:30
    Afgelopen dagen was te zien dat de ploeg hier uitstekend was. Vandaag geflikt door dubbele pech en een paar ploegen die daar van profiteren, maar daarmee is die ploeg niet opeens tweederangs.
14-03-2021 16:27
Frankrijk en rogilc geen goede combi.
    14-03-2021 16:37
    Inderdaad, de ronde van Baskenland zo gaat straks vast beter...
14-03-2021 16:28
Tsja, netjes is het niet maar ja: dat was Roglic gisteren ook niet.

Aan de andere kant: een onderdeel van wielrennen is ook op je fiets blijven zitten. Als je dat bij herhaling niet doet dan vraag je er ook om te verliezen. Mensen die er gisteren op wezen dat Roglic professional is en gewoon moet winnen zouden de huidige ontwikkeling dus ook moeten steunen? De andere renners zijn ook professional en moeten winnen, dat is makkelijker zonder Roglic in de buurt.
    14-03-2021 16:29
    Waarom was Roglic niet netjes gisteren? Omdat hij doet waar hij voor wordt betaald?
    14-03-2021 16:30
    Ja, ik snap dat ze gaan rijden in het peloton. Ik vind de indeling van TJV in de achtervolging nogal scheef en dat de motor te dicht voor het peloton reed.
    14-03-2021 16:35
    Op de tactiek van TJV is wel vaker iets aan te merken :-)
14-03-2021 16:28
You win some, you lose some, zo werkt het gewoon. Dat maakt wielrennen ook zo leuk.
14-03-2021 16:28
Apart dat TJV niemand in de voorste groep had gelaten om later uit te zakken. Nu een paar tegelijk even snel op kop en dat was het. Rare indeling.
    14-03-2021 16:30
    Dat zegt iets over de situatie. Hij was dus amper terug. Anders had niet de hele ploeg zich spontaan laten uitzakken
14-03-2021 16:30
Aparte koersdag vandaag.
14-03-2021 16:30
Nou mooie overwinning voor Bora. Echt de koers 'gewonnen'.
14-03-2021 16:30
Wel spannend zo. Want Schachmann heeft nog niet gewonnen.

Benoot en Hamilton?
14-03-2021 16:30
@laatste man is toch gewoon zo. Roglic valt 1-2x en de rest van de ploeg met sterke klimmers zijn niet in staat om hem te helpen. Daar mag je als ploegleiding toch wel vraagtekens bij gaan stellen, zeker ?!! Grote meneer Kruijswijk ... waar is die nu ?
    14-03-2021 16:31
    Trolletje.
    14-03-2021 16:35
    Die ploeg moest hem twee keer terugrijden. De tweede keer terug naar een peloton waar een aantal ploegen samen op kop reden. Dan moet je dus harder rijden dan die ploegen. Onmogelijk om dat kilometers vol te houden, dat moet in korte tijd gebeuren. Sprong is uiteindelijk mislukt, maar werd wel ingeleid door de ploeg.
14-03-2021 16:30
Ze hebben hem 2x moeten terugbrengen als ploeg, dat kost veel kracht.
14-03-2021 16:31
Chique is het niet van Bora. Aan de hulp die roglic krijgt te zien denken er meer zo over.
14-03-2021 16:31
Zelfs ineos rijdt mee. Hier wordt echt vies spel gespeeld
    14-03-2021 16:32
    Mwah Ineos doet even een poging voor Dylan. Op zich hielden die zich koest.
    14-03-2021 16:32
    Ineos rijdt gewoon voor de rit. Roglic is nu echt niet meer relevant van de bewegingen in het peloton.
14-03-2021 16:32
Wat gaat iedereen hier zo haten tov BORA en Astana? Die reden al hele tijd met Meeus, Schwarzmann...?? Moeten ze dan opeens gaan wachten..

Maar goed deze discussie komt iedere keer terug en als het over JumboVisma of Nler gaat moeten ze hier uiteraard altijd op wachten
    14-03-2021 16:33
    Als je niet tegen de reacties van de Nederlandse TJV fans kan, dan kan je beter een ander forum opzoeken.
    14-03-2021 16:35
    Volgens mij is de algemene tendens vooral dat het niet chic is als je niet gaat versnellen als de klassementsleider of directe concurrent gevallen is.
    Je kunt er van vinden wat je wilt, maar dit is natuurlijk niet, we reden al op kop en zijn gewoon doorgereden. Er zijn 4 ploegen volle bak gaan rijden om de gevallen klassementsleider op achterstand te zetten.
14-03-2021 16:32
Dat er nu gekoerst wordt is logisch maar ze hadden de leider altijd terug in koers moeten laten komen.
    14-03-2021 16:33
    Hebben ze eerst al gedaan maar je kan zo blijven wachten, na iedere val..
    14-03-2021 16:35
    Moet je altijd wachten op de leider? En op de nummer 2? En 3? Waar houdt het op?
14-03-2021 16:33
Heerlijke koers dit: mooi om de koers nu te zien ontwikkelen en hoe ze elkaar aanvallen.

Veel leuker dan dat treintje van Roglic te bekijken.
    14-03-2021 16:38
    Wat je leuk vindt, wedstrijden die door pech en valpartijen beslist worden. Moet je op je fiets blijven zitten? Ja. Leuk? Nee
    14-03-2021 16:41
    Ik vind het vallen van Roglic niet leuk, maar de koers die daardoor en daarna ontstaat wel.
    Maar sorry, ik zal mijn best doen om daar niet van te genieten...
14-03-2021 16:35
Ik schakel net in, dat Roglic gevallen is zag ik meteen aan zijn rooie flank, maar waar zijn de ploeggenoten die van Aert niet mee kreeg?
    14-03-2021 16:35
    Die brachten hem van 10 naar 30 seconden, toen besloot hij zelf maar alleen te gaan..
    14-03-2021 16:36
    die hebben op het vlakke gereden
    14-03-2021 16:37
    Brachten hem terug aan de bumper van de Shimano auto, zat op 8 seconden..
    14-03-2021 16:37
    Die brachten Roglic tot op vijftig meter van het peloton.
14-03-2021 16:36
Hij rijdt in ieder geval niet op z’n eigen fiets..
    14-03-2021 16:37
    Dan weet je nagenoeg zeker dat je het niet meer gaat dicht krijgen.
14-03-2021 16:37
Op Twitter lees ik dat Bora is gaan rijden na mechanische pech van Roglic. Dus niet door een val
    14-03-2021 16:38
    Dus eerst mechanische pech en toen in de jacht gevallen?

    Dikke zonde want niemand anders verdiende deze Paris Nice, anderzijds toont het wel weer fraai dat geen koers op voorhand beslist is en het meestal loont om te gaan kijken.
    14-03-2021 16:43
    Ploegen als BORA, Cofidis etc. gaan de deksel later dit koersjaar nog wel eens op de neus terug krijgen, ik verwacht vuurwerk in de pers na deze rit
14-03-2021 16:37
De laatste dag/week/weekend zijn Roglic niet gunstig gezind. Zuur voor hem en Jumbo.
14-03-2021 16:37
Ploeg toch niet overtuigend. Oomen niet, Tony al gevallen, Van Emden komt geen bult over, Kruijswijk wil kopman zijn.
14-03-2021 16:39
Ze maken het Bora niet makkelijk.

Benoot zit er nog lekker bij

Om te reageren moet je ingelogd zijn.