Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2021
zondag 14 maart 2021 om 14:10 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2021

Voor zondag was de start, net als de finish, eigenlijk gepland op de Promenade des Anglais van Nice, maar nu beginnen de renners in Le Plan-du-Var. De grote vraag is of er nog iemand in staat is om de onbetwiste leider Primož Roglič uit te dagen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de slotrit van de Koers naar de zon!

De renners vertrekken dus vanuit Le Plan-du-Var. Vandaar rijden zij eerst de Côte de Duranus (3,9 km aan 3,7%) omhoog. Na 20,2 kilometer wordt voor de eerste keer de aankomststreep in Levens gepasseerd. Dan volgen nog twee plaatselijke ronden van elk 36,2 kilometer met steeds de beklimming van de Côte de Duranus, na 48,1 en 84,3 kilometer.

Na de laatste passage is het nog 8,4 kilometer tot de finish, want de aangepaste slotrit telt slechts 93 kilometer. De renners beginnen dit keer pas om 14.25 uur aan de etappe, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16.45 en 17.00 uur. De rit is bijna integraal te volgen via Eurosport, Sporza en NPO1. Ook is de rit te zien via de Eurosport Player, GCN+ en NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Parijs-Nice
Belgen in Parijs-Nice

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
185 Reacties
14-03-2021 16:18
Hup Danny!
14-03-2021 16:18
Lekker die motor voor Politt. Daarop rijd je geen gat toe.
14-03-2021 16:19
Kruijswijk te karig.
14-03-2021 16:19
Het gat wordt weer groter, hij gaat het niet redden
14-03-2021 16:19
Bora toch.. dag sympathie!
    14-03-2021 16:20
    Het is toch gewoon finale
14-03-2021 16:19
De ploeg valt me ook tegen hoor, in no time waren ze weg
    14-03-2021 16:21
    Ja dat was snel klaar. Oomen loste bijna meteen uit die achtervolgende groep.
    14-03-2021 16:21
    Je geniet wel.
    14-03-2021 16:24
    Wat een dag....
14-03-2021 16:20
Wacht eigenlijk op het moment dat Mäder overneemt.
    14-03-2021 16:31
    Hulde, ik moest er om grinniken.
14-03-2021 16:20
Roglic toch ook wel echt een man van de valpartijen en andere slordigheden. Vorig jaar Dauphine en zijn geklooi met zijn regenjasje in de Vuelta.
14-03-2021 16:20
Sneu dit. Echt kinderachtig om het zo te doen
14-03-2021 16:20
Waarom rijdt cofidis in vredesnaam
14-03-2021 16:21
Waaris Dumo als je m nodig hebt!
    14-03-2021 16:22
    De ploeg is echt nergens meer
14-03-2021 16:21
Wat ik al zij karma gister
    14-03-2021 16:21
    Hou toch op man..
    14-03-2021 16:23
    zij? Echt waar?
    14-03-2021 16:28
    Ah ja was even vergeten dat Mäder bij zowel Bora als Astana reed.
14-03-2021 16:21
Slecht van Kruiswijk
    14-03-2021 16:23
    Kruijswijk reed hem zo goed als terug naar een op hol geslagen peloton.
14-03-2021 16:21
Heeft niks met karma te maken. Dit is echt aasgieren gedrag
14-03-2021 16:22
Kruijswijk had beter kunnen blijven rijden. Jammer die laatste jump.
    14-03-2021 16:24
    Tactisch misschien niet de beste keuze geweest inderdaad. Hoewel het moeilijk vast te stellen valt of het in groep beter had uitgepakt.
14-03-2021 16:22
is hij 2 x gevallen, dan is het wel triest
    14-03-2021 16:23
    Ja, dat is gebeurd. Weinig stijlvol van Bora en Astana.
    14-03-2021 16:24
    @Jandepandaman

    Hoezo? Zoals ik begrepen heb hebben ze eerst gewacht voor hij er weer bij was alvorens ze koers gingen maken. Dat ze daar vervolgens niet mee stoppen als hij besluit weer onderuit te glijden lijkt me vrij logisch.
    14-03-2021 16:26
    Waar heb je dat gehoord nasibal? Als het zo is als jij vertelt heb ik er ook geen moeite mee.
    14-03-2021 16:26
    Dus het moment dat hij terug is in de staart, ga je meteen volle bak?
14-03-2021 16:22
Als Wout gewoon hier had gereden was dit gaatje wel gedicht. ;)
14-03-2021 16:22
Tja Schachmann. Gefeliciteerd. Wees er maar trots op.
    14-03-2021 16:26
    Inderdaad. Gefeliciteerd. Elke dag vernederd en dan zo winnen. Geef mij maar de mannen uit Tirreno, die strijden tenminste man tegen man.
14-03-2021 16:23
Motor de voor en Bora met een hele ploeg. Man man, zonde hoor dit.
    14-03-2021 16:24
    Hopelijk rijdt TJV Bora helemaal naar de verdoemmenis als ze mogelijkheid terug hebben.
14-03-2021 16:23
Dit bewijst wel het gelijk van Roglic van gisteren: de bonificatieseconden heeft hij hard nodig.
14-03-2021 16:23
[i]edit wf: laat provocaties achterwege[/i]
    14-03-2021 16:27
    [i]edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten[/i]
14-03-2021 16:23
Nog fans van Bouhanni hier?
    14-03-2021 16:24
    Goeie gozer, altijd al gezegd.
    14-03-2021 16:24
    Deed zeer goed zijn best toch?
    14-03-2021 16:26
    @Wildebert, zeker. Meestal wordt hier op hem gemopperd. Maar we zijn opportunisten.
    14-03-2021 16:26
    Al jaren. Doet ook veel goede dingen.
14-03-2021 16:23
dat peloton heeft ook nog lekker een motor d'r voor
14-03-2021 16:24
Wow dit zie je ook niet vaak zeg dat een klassementsleider valt en alles en iedereen op kop begint te rijden, maar het is hun goed recht natuurlijk.
14-03-2021 16:24
Voor Schachmann straks een overwinning met een bruine rand.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.