Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2021
zondag 14 maart 2021 om 14:10 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2021

Voor zondag was de start, net als de finish, eigenlijk gepland op de Promenade des Anglais van Nice, maar nu beginnen de renners in Le Plan-du-Var. De grote vraag is of er nog iemand in staat is om de onbetwiste leider Primož Roglič uit te dagen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de slotrit van de Koers naar de zon!

De renners vertrekken dus vanuit Le Plan-du-Var. Vandaar rijden zij eerst de Côte de Duranus (3,9 km aan 3,7%) omhoog. Na 20,2 kilometer wordt voor de eerste keer de aankomststreep in Levens gepasseerd. Dan volgen nog twee plaatselijke ronden van elk 36,2 kilometer met steeds de beklimming van de Côte de Duranus, na 48,1 en 84,3 kilometer.

Na de laatste passage is het nog 8,4 kilometer tot de finish, want de aangepaste slotrit telt slechts 93 kilometer. De renners beginnen dit keer pas om 14.25 uur aan de etappe, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16.45 en 17.00 uur. De rit is bijna integraal te volgen via Eurosport, Sporza en NPO1. Ook is de rit te zien via de Eurosport Player, GCN+ en NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Parijs-Nice
Belgen in Parijs-Nice

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
185 Reacties
14-03-2021 15:05
Primoz gevallen
14-03-2021 15:06
Terug op de fiets
14-03-2021 15:22
Nog 56.5km, Rutsch, Theuns, Declercq en Bystrom zijn de koplopers.
14-03-2021 15:28
Flinke val geweest van Roglic, hele linker dijbeen/bil ligt open. Gaudu eruit na zelfde valpartij.
14-03-2021 16:03
Toch een leuk aanvallersparcours.
14-03-2021 16:05
Nog 28.5km, eerste groepje vooruit en tweede groepje in de achtervolging op 25sec. Peloton op 1.16
14-03-2021 16:09
Zet m op de Belg en ze beginnen over een geste van Roglic richting Van Aert. Gebeurt verder zeker niet veel. Edit: Roglic rosbief bil.
    14-03-2021 16:13
    Ik word echt zo ontzettend moe van Wuyts. Hij mist van alles, en verwijt het dan alles en iedereen om zich heen. Omhooggevallen eikel is het, echt verschrikkelijk. Ik ben in 3 jaar van fan van de Belg naar geïrriteerd gegaan. José is by far de beste naar Wuyts gaat heel snel richting de slechtste...pfff die anti Jumbo lobby ook de hele tijd, echt bah.
    14-03-2021 16:14
    Same here. Ik wordt daar toch een beetje recalcitrant van.
    14-03-2021 16:21
    Ik had me voorgenomen om niks over wuyts te zeggen. Maar het is steeds meer een sneue ouwe bejaarde aan het worden.
    14-03-2021 16:22
    Wuyts is de reden dat ik al jaren geleden ben afgehaakt bij "de Belg". Dat oeverloze gezever van die man is echt niet om aan te horen. Als een koers alleen op VRT te zien is dan maar zonder commentaar.
14-03-2021 16:10
Roglic gelost.
14-03-2021 16:11
Mader rijdt nu op kop int het peloton haha
    14-03-2021 16:27
    Karma is a bitch.
14-03-2021 16:11
Wuyts :)

Toch jammer dat één van mijn helden als jonge wielervolger, als zo'n karikatuur aan het eindigen is.
    14-03-2021 16:14
    Vertel, wat heeft die duivel nu allemaal weer voor gemeens gezegt?
    14-03-2021 16:15
    Gemeen? Duivel? Ik kan er alleen maar om lachen eerlijk gezegd.
    14-03-2021 16:23
    Wat had hij te melden dan?
14-03-2021 16:12
Waar is de resr van de ploeg om hem te helpen?
    14-03-2021 16:15
    Ze zitten gewoon om hem heen.
    14-03-2021 16:39
    Inderdaad. Lag heel JVisma erbij? Niemand meer te zien in een rit van 93 km!
14-03-2021 16:12
Had Roglic nou maar vrienden gemaakt, eerder deze week.....
    14-03-2021 16:17
    Ja, dan hadden Astana enzo zeker niet op kop gereden.
14-03-2021 16:13
Ai ai ai hoe zuur om weer een koers te verliezen voor hem door een val.
    14-03-2021 16:14
    Beetje voorbarig he.
14-03-2021 16:14
Roglic hard gevallen. Bora gaat rijden..

Genoeg man om Roglic heen om hem terug te brengen.
    14-03-2021 16:17
    Maar ook genoeg man bij Bora om flink door te rijden.
    Lullige manier om dit te verliezen. Maar hoe ver ligt Roglic nu achter op Schachmann?
14-03-2021 16:14
Op sporza zeggen ze dat hij een 2e keer gevallen is. Sjiek van bora om dan te gaan koersen...
14-03-2021 16:14
Gelukkig dat TJV een sterke selectie naar Parijs-Nice heeft gestuurd. Het blijkt nodig.
    14-03-2021 16:18
    Alleen geen ploeggenoot meer over.
    14-03-2021 16:21
    Dat was met mindere ploeggenoten dus nog eerder geweest
    14-03-2021 16:22
    Gister dacht ik daar anders over, maar inderdaad.
    14-03-2021 16:42
    Ze zijn er niet meer. In een rit van 93 km.
14-03-2021 16:15
Het is overal Oorlog
14-03-2021 16:16
FDJ zelfde belang met Demare gelukkig.
14-03-2021 16:16
Roglic maakt het van zijn eerste rondewinst altijd spannend op de laatste dag. Was dat toen in Baskenland met 1 of 2 keer gevallen en heel movistar dat op kop ging?
14-03-2021 16:16
Armoedig dat de regie geen overzicht kan geven qua verschillen.
14-03-2021 16:16
Grappig dat uiteraard Astana ook gaat rijden.
14-03-2021 16:17
Roglic en laatste dagen...
14-03-2021 16:17
Van Poppel werkt voor Roglic.
    14-03-2021 16:18
    Sterke beurt maar nu wel gelost.
14-03-2021 16:18
Gevaarlijk, deze tactiek...
14-03-2021 16:18
Ou, doei Roglic, dat gaat m niet meer worden.
#les1: blijf op de fiets zitten.
    14-03-2021 16:19
    Kijken we naar dezelfde koers?
    14-03-2021 16:26
    @Poeksel: ik denk t wel?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.