Volg hier de Scheldeprijs 2018
woensdag 4 april 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de Scheldeprijs 2018

De Scheldeprijs (1.HC) start vandaag in het Zeeuws-Vlaamse Terneuzen en daardoor kleurt de semiklassieker dit jaar ook een beetje Nederlands. Met een tocht door Zeeland hoopt de organisatie het spektakel al vroeg te kunnen openen in de oudste klassieker van Vlaanderen. Marcel Kittel was hier al vijf keer de beste en is de titelverdediger. Kan de Duitser opnieuw schitteren? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.

De Scheldeprijs is dit jaar 200 kilometer lang en is traditioneel de Vlaamse klassieker met de minste hoogtemeters. Na het startsein in Terneuzen koersen de renners via Walcheren, Noord- en Zuid-Beveland naar België, waar zij enkele plaatselijke rondjes van 16,8 kilometer rijden tot de aankomst in Schoten.

De Scheldeprijs start om 12:15 in Terneuzen. De aankomst wordt verwacht tussen 16:59 en 17:24. De koers is ook live te volgen op tv. Michel Wuyts en José De Cauwer beginnen de live-uitzending namens Sporza woensdag vanaf 15:20 op één. Eurosport 2 gaat live vanaf 16:00.

Links:
Website organisatie
Informatie parcours
Voorbeschouwing Scheldeprijs 2018 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
144 Reacties
04-04-2018 15:22
Fikse namen toch wel die eruit gezet zijn. Groenewegen zou er niet heel rouwig om zijn dat Demare en Martin eruit zijn

Edit: @Matthias, waar lees jij dat Groenewegen eruit is gezet?
04-04-2018 15:23
@Matthias, waar haal je die info vandaan?
04-04-2018 15:24
Blijkbaar Groenewegen er zelf ook uit
04-04-2018 15:25
Wat betreft Groenewegen een post van Wielerflits zelf
04-04-2018 15:25
foto met betrokken renners:

https://twitter.com/robhatchtv/status/981521021407825920
04-04-2018 15:25
haha wat een grap
04-04-2018 15:26
Dan zal Groenewegen inderdaad niet zo rouwig over Demare zijn.
04-04-2018 15:26
slappe hap deze koers - chaotisch - slecht georganiseerd. Bij gesloten spoorwegovergang dient gewoon de koers geneutraliseerd te worden.
Met slappe hap bedoel ik dat het wel weer meevalt met het spektakel van de waaiers.
04-04-2018 15:26
@martini
Lijkt me wel, hij zit er zelf nl ook bij.
04-04-2018 15:27
Redelijk wat QS leek erbij te zitten. Was het de eerste groep?

edit: Nee, slechts eentje van die groep was QS.
04-04-2018 15:28
Groenewegen op de foto volgens mij de renner tussen de twee motoren en Demare(?), dus ook exit.
04-04-2018 15:28
Groenewegen er ook uit gezet. Terecht.
04-04-2018 15:28
Jezus, dit verzin je toch niet.......Klote voor Groenewegen als topfavoriet.
04-04-2018 15:29
Ik las toevallig gisteren dit: "Tijdens de laatste lokale ronde reden twintig renners op kop. De winnaar zou allicht uit dat groepje komen, totdat ze met z’n allen een gesloten overweg negeerden. Juul De Braekeleer spurtte wel naar de zege, maar hij werd – samen met de negentien andere renners in zijn zog – gediskwalificeerd. Marijn Maas, die als 21ste over de streep was gebold, kreeg dus de bloemen. De ‘eerste’ twintig renners wacht nu een boete en wellicht ook een schorsing die tot een maand kan oplopen. "

Jammer dat Groenewegen en co het niet gelezen hadden...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180402_03442859
04-04-2018 15:31
Dan moet Jakobsen het dan maar doen voor Nederland. Kijken of ie Der Kittel eruit kan sprinten.
04-04-2018 15:31
1 man van quickstep dacht ik.
Martinelli wss...
Alle andere 6 van quickstep in het peleton
04-04-2018 15:31
Hodeg achteruit geslagen.
04-04-2018 15:32
Dat is echt extreem dom van de heren. Maar zoals ik het zag, zaten ze sws al niet mee met de eerste waaier.
04-04-2018 15:33
Als ik het filmpje zie vraag ik me af of de voorsten wel op tijd hadden kúnnen stoppen
04-04-2018 15:35
Zijn al deze renners nu voor opvolgende wedstrijden geschorst trouwens? Ontzettend dom natuurlijk.
04-04-2018 15:35
Mag je Groenewegen een grote sukkel noemen en de TLJ ploeg + leiding een beetje dom.
Dit was toch zijn koers en dan laat hij zich zo piepelen....
04-04-2018 15:36
Lotto-Jumbo tactiek omgooien... Tankink in de aanval.
04-04-2018 15:37
Hodeg gewoon in het peloton.
04-04-2018 15:37
Hodeg toch nog in koers. Zal QS voor hem of voor Jakobsen gaan?

Jakobsen is qua rugnummer kopman, maar ik weet niet hoeveel dat zegt.
04-04-2018 15:37
Ik zie die foto op twitter...


Is het niet aan die motor vd wedstrijd om te stoppen? Die rijd door. Groep rijd achter hem aan en terwijl ze over de spoorbaan rijden gaan de slagbomen net omlaag...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.