Volg hier de Scheldeprijs 2018
woensdag 4 april 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de Scheldeprijs 2018

De Scheldeprijs (1.HC) start vandaag in het Zeeuws-Vlaamse Terneuzen en daardoor kleurt de semiklassieker dit jaar ook een beetje Nederlands. Met een tocht door Zeeland hoopt de organisatie het spektakel al vroeg te kunnen openen in de oudste klassieker van Vlaanderen. Marcel Kittel was hier al vijf keer de beste en is de titelverdediger. Kan de Duitser opnieuw schitteren? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.

De Scheldeprijs is dit jaar 200 kilometer lang en is traditioneel de Vlaamse klassieker met de minste hoogtemeters. Na het startsein in Terneuzen koersen de renners via Walcheren, Noord- en Zuid-Beveland naar België, waar zij enkele plaatselijke rondjes van 16,8 kilometer rijden tot de aankomst in Schoten.

De Scheldeprijs start om 12:15 in Terneuzen. De aankomst wordt verwacht tussen 16:59 en 17:24. De koers is ook live te volgen op tv. Michel Wuyts en José De Cauwer beginnen de live-uitzending namens Sporza woensdag vanaf 15:20 op één. Eurosport 2 gaat live vanaf 16:00.

Links:
Website organisatie
Informatie parcours
Voorbeschouwing Scheldeprijs 2018 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
144 Reacties
1 2 3 6
04-04-2018 12:07
Uitzending begint wanneer het grootste gevaar op waaiers voorbij is. Ook fijn.
04-04-2018 12:14
Ik zie BHagen wel winnen na een mooi waaierspektakel
04-04-2018 12:17
Oei oei zo laat pas op zender. Op de Ronde na beginnen ze steeds later bij Sporza de laatste tijd. Bezuinigen?
04-04-2018 12:27
W
A
A
I
E
R
S
04-04-2018 12:36
Roompot moet hier in hun thuisstreek toch wel iets laten zien.
04-04-2018 12:37
W
A
A
I
E
R
S
04-04-2018 12:38
Zwak deelnemersveld, enkele uitzonderingen daargelaten.
04-04-2018 12:39
@ lefevre
80Km van het einde inschakelen, zo laat is dat toch niet voor een koers van dit niveau? Toevallig is hier het spektakel wel in de eerste helft groter dan in de 2e maar dat kun je spotza toch niet aanwrijven? Ik denk dat lefevre het wat spijtig vindt dat het grote publiek zijn coup in zeeland moet missen. Kan ik me wel bij aansluiten :(
04-04-2018 12:40
Volgens Jakobsen op de Sporza app,zal na 40 km de helft al in verloren positie rijden...
Hoopt zelf op het trio Stybar, Keisse en Morkov,om Hodeg en hem,door de waaiers te loodsen.
04-04-2018 12:40
meer zo:
W
--A
----A
------I
--------E
----------R
-----------S
04-04-2018 12:40
Wolfpack Waaiere!
04-04-2018 12:41
Groenewegen heeft maar 1 taak vandaag. Het treintje van QS volgen tot 300 meter voor de finish ;)
04-04-2018 12:44
Kan toch niet dat QS hier even dominant is als in hun andere koersen? Ze staan hier echt wel met hun B-elftal. Als dat het geval is stel ik mij toch echt vragen hoor!
04-04-2018 12:47
Van Schip!!
04-04-2018 12:49
Vinyakke, terug dubbelslag vandaag, Scheldeprijs (Hodeg)/Baskenland en zondag 1, 2 en 3. Stel je dat eens voor.
04-04-2018 12:54
Van Schip inderdaad mee: Ytting Bak (Den), Van Zyl (ZAf), Van Schip (Ned), Van Rooy, Garel (Fra), Paluta (Pol), Alzate (Col) en Putt (VS).

Nu ze niet in Roubaix starten kan Roompot vandaag alles geven.
04-04-2018 12:58
Die waaiers zijn toch niet zeker?
Schip in ieder geval mooi mee. :-)
04-04-2018 12:59
ah-ja
Dan eet ik mijn hoed op! Ik zie ze best nog wel winnen vandaag hoor maar ik zou het echt straf (?) vinden als ze de wedstrijd van in de eerste koershelft naar hun hand zetten. Jacobsen, Asgreen, Hodeg en Martinelli hebben nog weinig of geen ervaring in het op kant rijden tussen de grote jongens toch?
04-04-2018 13:08
Waarom rijdt Roompot maar met zes man, getuige de startlijst?
04-04-2018 13:11
Roompot heeft momenteel heel veel geblesseerde renners.
04-04-2018 13:12
Vinyakke, heb je gelijk in, maar ook die jonge jongens van QS lijken tegenwoordig alles te kunnen - supersterk. Van die hoed hou ik je aan :)
04-04-2018 13:13
De koplopers krijgen vooralsnog weinig ruimte.

Edit: Koplopers gegrepen, waaiers, peloton in drie stukken.
04-04-2018 13:17
Waaiers!!
04-04-2018 13:18
Nu zijn ze er ook echt! Kopgroep gegrepen oa TLJ (twee renners in de tweede groep) zit goed volgens hun twitter. De rest nog niet opgepikt.
04-04-2018 13:19
Shit, had ik graag gezien... Kittel slag gemist neem ik aan vanwege lekke band, dus flink gas erop nu!
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.