Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017
zondag 2 april 2017 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017

Eindelijk is daar de Hoogmis: de Ronde van Vlaanderen. Na weken van voorbereiding is dit het moment waarop iedereen wil pieken. De renners wacht 260 kilometer door het Vlaamse land. Als de koers weer vroeg opengebroken wordt, zou dat zomaar eens kunnen gebeuren op de Muur van Geraardsbergen, 95 kilometer voor het einde. Wie volgt Peter Sagan op? Volg het verloop van de wedstrijd hier op WielerFlits.

Om 10.30 uur klinkt het startschot in Antwerpen, dat na meerdere jaren Brugge aflost als beginplaats van de Ronde. Aan het vertrek staan liefst 23 Nederlanders, verdeeld over negen ploegen. Krijgen we een opvolger voor Adrie van der Poel? De finish in Oudenaarde wordt verwacht tussen 16.35 en 17.25 uur.

Om 9.30 uur is de voorbeschouwing van Sporza (één) reeds begonnen. Na een korte onderbreking gaat de live-uitzending bij de Belg vanaf 13.35 uur verder tot de finish. De NOS zal de Ronde gedeeltelijk uitzenden in de middaguitzending van 13.30 uur. Eurosport 1 komt even na half twee met live-beelden.

Voorbeschouwing: Ronde van Vlaanderen 2017 (WielerFlits)

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
02-04-2017 16:09
Of Gilbert het redt of niet, in elk geval een groots nummertje. De tijden lijken veranderd, nu toppers durven gaan van ver. Sneu voor van Marcke, al is volgens van der Poel een spleet in het midden van de weg de reden van de val en die spleet is typisch voor Vlaanderen en ligt er al een tijdje.
02-04-2017 16:09
@LL
Als Gilbert de sterkste is en daar lijkt het momenteel op dan is dit een prachtige manier om het af te maken.

(als hij wint kan ik trouwens een LL gaan doen zo en triomfantelijk de voorbeschouwing gaan aanhalen) :p
02-04-2017 16:10
Pozzato zit erg goed in de groep van Avermaet. Het zou wat zijn.
02-04-2017 16:10
Heeeeey Pipo Pozzato !!

Haha, ouwe held!
02-04-2017 16:10
TLJ, en vooral Boom indrukwekkend op de Koppenberg!!
02-04-2017 16:11
@NDI22
Precies, 2e keer dat ik dit Felline zie doen.
Nu twijfel of ik het ook niet vanuit de wagen kwam.
Waarom niet beter controleren voor Degenkolb.. Ah ik tik en luister naar de Cauwer, die hetzelfde zegt.
02-04-2017 16:11
Stuyven is klaar.
02-04-2017 16:12
@ wheely
Het feit dat men het nog steeds over "een LL doen" heeft, naar aanleiding van een gebeurtenis van zo'n 5 jaar geleden.. Betekent dat misschien dat ik zo vaak gelijk heb in de voorbeschouwing en dat dat gewoon opvalt? ;)

En ik vind het mooi wat Gilbert doet, voor de koers. Maar het is wel dom. Sagan en Van Avermaet hebben nog geen trap te veel hoeven doen.
02-04-2017 16:12
Pippo de oude held zit er ook nog! Dat is toch goed om te zien als ik de tv aanzet.
02-04-2017 16:12
Ik geloof mijn ogen niet. Dit moet een vergissing zijn.
...zucht...
02-04-2017 16:13
Gilbert die straks zonder blonde haren een (jagend) peloton 50 kilometer achter zich kan houden. Knap hoor...
02-04-2017 16:14
Lijkt me onmogelijk voor Gilbert, maar dankzij hem hoeft de rest van z'n ploeg geen trap teveel te doen.
02-04-2017 16:14
Als Gilbert dit klaart, dan is dit de meest indrukwekkende klassiekerzege sinds Boonen in Roubaix 2012.
02-04-2017 16:15
Toch 4 Nederlanders: Terpstra, De Kort, Van Baarle en Langeveld.
02-04-2017 16:15
Gilbert voelt zn benen niet; kan niet anders.
02-04-2017 16:16
@LL Je gelooft nog altijd niet dat die gewoon niet goed genoeg zijn?
02-04-2017 16:17
Trek moet nu toch ook initiatief nemen of zou degnkolb niet goed zijn?
02-04-2017 16:17
Quickstep legt het wel lekker lam in het peloton.

Benieuwd wanneer Van Avermaet écht gaat, met Sagan.

[quote]MrKennedy85 - 2 april 2017 om 16:16
@LL Je gelooft nog altijd niet dat die gewoon niet goed genoeg zijn?[/quote]

Nee. Ik heb dit wel vaker gezien. Die komen nog wel, zeker één van de twee.
02-04-2017 16:18
Nederlanders rijden ook gewoon een prima koers. We hebben alleen subtoppers en dan is het helemaal niet slecht om hier nog vier renners bij te hebben.
02-04-2017 16:18
Yep, Trek had/heeft nog 5 man en gaat dan 1 van zijn renners laten zwemmen terwijl de goede mannen verder achterop raken. Lekker handig. Ik zette m'n twijfels bij de tactiek van QS maar Trek spant de kroon.
02-04-2017 16:19
Dit is over en uit. Wie gaat er achter rijden? Niemand.
02-04-2017 16:19
Bah saaie editie zo.
02-04-2017 16:19
@lyndalid: natuurlijk kan het wel, maar jij zal die editie van de Omloop Het Volk wss gemist hebben waar Gilbert vanop de Eikenberg solo ging en iedereen dacht dat het veel te vroeg was. Net omdát het Gilbert is kan het dus wél, iet enkel omdat Gilbert dergelijke nummers al eerder vertoonde, maar vooral ook omdat ie in bloedvorm is en de rest niet echt thuis geeft vandaag!
02-04-2017 16:20
knappe move van QS - iedereen die iets wil zal een keer iets moeten doen - met de rest van QS in het wiel.
02-04-2017 16:20
Gilbert weet op veel klimmetjes een stoeprandje te vinden, maar nu vol over de kasseien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.