Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017
zondag 2 april 2017 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017

Eindelijk is daar de Hoogmis: de Ronde van Vlaanderen. Na weken van voorbereiding is dit het moment waarop iedereen wil pieken. De renners wacht 260 kilometer door het Vlaamse land. Als de koers weer vroeg opengebroken wordt, zou dat zomaar eens kunnen gebeuren op de Muur van Geraardsbergen, 95 kilometer voor het einde. Wie volgt Peter Sagan op? Volg het verloop van de wedstrijd hier op WielerFlits.

Om 10.30 uur klinkt het startschot in Antwerpen, dat na meerdere jaren Brugge aflost als beginplaats van de Ronde. Aan het vertrek staan liefst 23 Nederlanders, verdeeld over negen ploegen. Krijgen we een opvolger voor Adrie van der Poel? De finish in Oudenaarde wordt verwacht tussen 16.35 en 17.25 uur.

Om 9.30 uur is de voorbeschouwing van Sporza (één) reeds begonnen. Na een korte onderbreking gaat de live-uitzending bij de Belg vanaf 13.35 uur verder tot de finish. De NOS zal de Ronde gedeeltelijk uitzenden in de middaguitzending van 13.30 uur. Eurosport 1 komt even na half twee met live-beelden.

Voorbeschouwing: Ronde van Vlaanderen 2017 (WielerFlits)

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
1 9 10 11 12 13 17
02-04-2017 16:30
Dat boonen nu al weer in de groep kan enkel met koersvervalsing te maken hebben gehad. Onmogelijk dat hij nu op 15 sec van sagan en Greg zit. Heeft alleen al langer stil gestaan.
02-04-2017 16:30
Komt het groepje met Sagan en Van Avermaet nou écht niet dichterbij, of zou het klokje vastgevroren zijn? Het is nu al wel heel lang 59 seconden..
02-04-2017 16:30
Stybar? Strade 2016 denk ik.
02-04-2017 16:30
Tekenend dat dit groepje met Sagan en Greg niet direct vele seconden goedmaakt op Gilbert. Als Gilbert genoeg heeft gegeten en gedronken moet hij dit kunnen halen! Komop Phil!
02-04-2017 16:31
Als Gilbert inderdaad een prestatie contract heeft dan moet QS flink de poeplap trekken.
02-04-2017 16:31
Mooie koers?dit is bijna ongelooflijk.
02-04-2017 16:32
@LL: met de klok is niks mis, je gaat moeten inzien dat je er toch naast zat en je woorden zal mogen herzien :-)
02-04-2017 16:33
Cancellara verloor in no time een minuut, Gilbert zn tank raakt een keer leeg.
02-04-2017 16:34
Ik zou heel graag zien dat ik er naast zit, en gun het Gilbert van harte! Want dit is een huzarenstukje...

Maar het is wel nog 30 kilometer.
02-04-2017 16:35
@shutup gilbert is er nog niet he, hij kan nog helemaal stil vallen conclusies pas na de streep trekken.
02-04-2017 16:35
Niet echt spectaculair tot nu toe als je het mij vraagt. Maar één die kan en durft, de rest komt geen meter dichterbij.
02-04-2017 16:35
Boonen zit volgens mij in de groep daarachter. Zeker een minuut extra.
02-04-2017 16:35
@schipperaar: omdat Cancellara instortte zal Gilbert dat dus ook doen? Vreemde redenering. Mod: 1'05 intussen, ze komen geen meter terug, in tegendeel!
02-04-2017 16:35
Sagan alsof het he Ride of the Roses is, losse handjes bergop.
02-04-2017 16:36
Erg knap van Phil. Vorm van 2011..

Verder een vrije saaie uitvoering.
02-04-2017 16:37
Het is overigens wel bijna bizar hoe sterk die Gilbert is hoor. Dit deed Cancellara zelfs in zijn beste jaren niet, en nu opeens kan Gilbert dat in de Ronde.

Wat plezier in het fietsen al niet met je vorm kan doen!
02-04-2017 16:37
Een minuut aan de kwaremont en tis in de sjakosj. Fingers crossed.
02-04-2017 16:38
Ibarguren is nog steeds arts bij QS toch?
02-04-2017 16:38
Devolder trouwens ook als Belgische kampioen de RVV gewonnen, op gelijkaardige manier, en ook in het shirt van Quick-Step.
02-04-2017 16:40
Pipo!
02-04-2017 16:40
@shutup
Niks ergers dan kost wat kost je gelijk willen halen. Voor een groep vooruit staat normaal een min per 10km terugloop en Sagan was nog aan het tanken, rijdt verre van voluit. En Linda draait al iets langer mee, is niet van gister.
02-04-2017 16:40
Pippo nog op komst! De grootste comeback van afgelopen jaren komt eraan! Hopen mag altijd he :p
02-04-2017 16:40
Zo'n staaltje. Als hij het afmaakt is Landis het eerste waar ik aan moet denken (buiten de nasleep). Grenst aan het onmogelijke.
02-04-2017 16:40
Terpstra in de derde groep zou ket Greipel en co mee moeten, voor een klein kansje.
02-04-2017 16:41
@LL

Je bedoelt wat Lefevre met je vorm kan doen natuurlijk. Hoe die man het doet zo doet hij het, maar renners worden bij hem vrijwel altijd beter.
1 9 10 11 12 13 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.