Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017
zondag 2 april 2017 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017

Eindelijk is daar de Hoogmis: de Ronde van Vlaanderen. Na weken van voorbereiding is dit het moment waarop iedereen wil pieken. De renners wacht 260 kilometer door het Vlaamse land. Als de koers weer vroeg opengebroken wordt, zou dat zomaar eens kunnen gebeuren op de Muur van Geraardsbergen, 95 kilometer voor het einde. Wie volgt Peter Sagan op? Volg het verloop van de wedstrijd hier op WielerFlits.

Om 10.30 uur klinkt het startschot in Antwerpen, dat na meerdere jaren Brugge aflost als beginplaats van de Ronde. Aan het vertrek staan liefst 23 Nederlanders, verdeeld over negen ploegen. Krijgen we een opvolger voor Adrie van der Poel? De finish in Oudenaarde wordt verwacht tussen 16.35 en 17.25 uur.

Om 9.30 uur is de voorbeschouwing van Sporza (één) reeds begonnen. Na een korte onderbreking gaat de live-uitzending bij de Belg vanaf 13.35 uur verder tot de finish. De NOS zal de Ronde gedeeltelijk uitzenden in de middaguitzending van 13.30 uur. Eurosport 1 komt even na half twee met live-beelden.

Voorbeschouwing: Ronde van Vlaanderen 2017 (WielerFlits)

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
1 2 3 17
02-04-2017 10:18
Hele dag koers jammie!
02-04-2017 10:34
Hoop ondanks mooie weer op vroeg oorlog en uitputtingsslag waarbij de groepjes die binnen komen hooguit uit 5 man bestaan. Ben precies op tijd thuis om de Muur te zien en daarna kom ik niet meer van de bank af.
02-04-2017 10:34
Finale vanaf km 200?? Of wat verwachten jullie??
02-04-2017 10:38
Gelukkig Boom nog op kop gezien vandaag
02-04-2017 10:39
Boom nu al meer in beeld dan de afgelopen weken.
02-04-2017 10:41
Toch verwacht ik,dat lars Boom z'n eigen laat zien,hij gaat niet winnen,maar gaat zeker een rolletje spelen. van Baarle en Terpstra voor een podiumplek,zou geweldig zijn!! Op naar de mooiste koers van het jaar
02-04-2017 10:54
Roompot & Vlaanderen dreigen de boot te missen
02-04-2017 10:56
Begrijp niet waarom TLJ niemand mee heeft. Ze hebben al weinig kansen dus dan in ieder geval mee jongens.
02-04-2017 10:58
Jammer dat de vlucht zo snel weg is. Gebeurt zelden.
02-04-2017 11:02
Onverwacht kalm begin van de wedstrijd. Phinney even in de aanval naar Taco van der Hoorn, maar daar had het peloton geen trek in. Nu een wat oninteressante kopgroep van acht voor de eerste helft van de koers.
02-04-2017 11:02
Denk dat de vroege vlucht vandaag helemaal niet ver komt.

Het wordt de tweede "vroege" vlucht die belangrijk gaat zijn en wellicht wel heel ver kan dragen. Zegmaar een groepje dat na de Muur ontstaat. Daar moet LottoNL dan een mannetje mee hebben, Van Emden ofzo.

Klaar voor een dagje lui zijn en koers kijken!
02-04-2017 11:07
Het ligt voor de eerste uren al vast. De eerste fase ligt wel heel snel in de plooi zeg. Zelf eerst maar even een paar uur fietsen. Dit is niet interessant om te volgen....
02-04-2017 11:09
Het zou leuk zijn als Jos vandaag een 'carte blanche' heeft bij tlj LL. Sowieso geeft hij bij TLJ de beste indruk dit voorjaar.
02-04-2017 11:13
@Lyndalid: waarom enkel LottoNL? Dat geldt voor een heel pak teams dat die in een vogende vlucht hun mannetje moeten meehebben.

Over Jos: zelfs met carte blanche zie ik die hier geen potten breken. Dan verwacht ik meer van bijvoorbeeld een type Van Keirsbulck.
02-04-2017 11:14
Die krijgen 15'
02-04-2017 11:18
@ shutup

Daarmee reageerde ik op mollemarijden, en ongetwijfeld een hoop anderen die die mening delen.

Ik ben het met je eens, schreef in het voorbeschouwingstopic al dat ik op en/of na de Muur al mannen verwacht van het kaliber Lampaert, Oss, Debusschere/Greipel, Van Emden, Thwaites, Moscon, Felline en ik hoop zelf Pozzato. Zomaar een paar namen van een paar ploegen. Dat wordt naar mijn mening hoe dan ook een cruciale fase.
02-04-2017 11:21
Ik verwacht een vrij saaie koers. Juist omdat iedereen zich bewust is dat er vroeg oorlog gemaakt kan worden, wordt er gecontroleerd gereden. Veel zenuwen met kleine valpartijtjes als gevolg.
02-04-2017 11:21
LyndaLid ja sws maar met de grote mannen die verwacht ik pas 50 km later.
Maar we moeten het aanzien, het is mooi koersweer dus wie weet beginnen ze er eerder aan. Maar dat veel teams vanaf de muur in de aanval moeten is bijna zeker.
02-04-2017 11:23
Gezien de prestaties van TLJ de afgelopen denk ik dat Jos van Emden de enige is die aanspraak kan maken op een top-20 notering. Als hij net zo rijdt als Van Baarle vorig jaar dan zit een top-10 er ook wel in. Hopen dat Boom kan uitrijden rond plek 30/40 en dat hij volgende week er plots staat.
02-04-2017 11:24
@mollemarijden, denk dat Castelijns de aangewezen persoon was om mee te gaan, alleen reed die dus vlak voor de officiële start lek... reed tot dat moment netjes op de eerste rij
02-04-2017 11:25
Deze koers is hét bewijs dat België uit twee landen bestaat: het wondermooie Vlaanderen en een deeltje absolute nietigheid daar ten zuiden van.
02-04-2017 11:25
BMC zet met zeven minuten verschil aan Quinziato op kop van het peloton. De andere ploegen vinden het nog wat te vroeg.
02-04-2017 11:29
Wallonië is ook wondermooi Flashke. Ik zie ook niet waaruit je dit afleidt. Voorlopig enkel die typisch Vlaamse (lelijke) lintbebouwing gezien. Straks natuurlijk de prachtige Vlaamse Ardennen. Ardennen zijn mooi, ook de Waalse, heel mooi.
02-04-2017 11:36
Flashke wallonië is qua natuur veel mooier. Dus als je politieke issues hebt, ga ze dan aub niet uiten op deze wielersite. Hier hebben we het over de koers en daarbij hoeven geen sneren te worden uitgedeeld bvd.
02-04-2017 11:37
Wallonië zijn wat bossen met arme steden erin. Ik voel er geen cultuur, geen ingesteldheid, geen drive, geen warmte. Ik heb er een kleine 3 jaar gestudeerd, dag en nacht verschil met het leven in Vlaanderen. Al zijn er ook over de taalgrens hele fijne mensen, en in Vlaanderen heel wat randfiguren.
Edit: howla sorry ik wou absoluut geen politieke discussie uitlokken, excuses. Ik rond dit hoofdstuk af.
1 2 3 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.