Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017
zondag 2 april 2017 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017

Eindelijk is daar de Hoogmis: de Ronde van Vlaanderen. Na weken van voorbereiding is dit het moment waarop iedereen wil pieken. De renners wacht 260 kilometer door het Vlaamse land. Als de koers weer vroeg opengebroken wordt, zou dat zomaar eens kunnen gebeuren op de Muur van Geraardsbergen, 95 kilometer voor het einde. Wie volgt Peter Sagan op? Volg het verloop van de wedstrijd hier op WielerFlits.

Om 10.30 uur klinkt het startschot in Antwerpen, dat na meerdere jaren Brugge aflost als beginplaats van de Ronde. Aan het vertrek staan liefst 23 Nederlanders, verdeeld over negen ploegen. Krijgen we een opvolger voor Adrie van der Poel? De finish in Oudenaarde wordt verwacht tussen 16.35 en 17.25 uur.

Om 9.30 uur is de voorbeschouwing van Sporza (één) reeds begonnen. Na een korte onderbreking gaat de live-uitzending bij de Belg vanaf 13.35 uur verder tot de finish. De NOS zal de Ronde gedeeltelijk uitzenden in de middaguitzending van 13.30 uur. Eurosport 1 komt even na half twee met live-beelden.

Voorbeschouwing: Ronde van Vlaanderen 2017 (WielerFlits)

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
1 3 4 5 6 7 17
02-04-2017 15:17
Al bijna een minuut tussen groep favorieten en peloton. Die gaan niet meer terug komen.
02-04-2017 15:18
Klaar. Over en uit. De vraag nu: welke Belg uur die groep van 14 gaat winnen?
02-04-2017 15:19
Sagan heeft de slag niet gemist, hij speelt wat en beslist wie Vlaanderen gaat winnen, toch?

Vraag mij wel af wat Quick Step gaat doen. Ze rijden alledrie op kop en nemen een favoriet als Demare mee richting finale... Zo veel sterke sprinters in de kopgroep maakt het tactisch een een interessant schouwspel.
02-04-2017 15:20
Wel opvallend dat Bodnar wel mee zit en Sagan niet. Petertje lijkt gewoon niet in de topvorm van vorig jaar te verkeren. Heeft een sterk basisniveau, maar ik mis dit jaar toch nog dat beetje extra.
02-04-2017 15:20
Het peloton moet nu heel erg gaan opschieten!
02-04-2017 15:21
Met Stuyven en Modolo slepend in het wiel (mooie situatie voor die 2) en nog 20km veel brede asfaltwegen is het nog niet helemaal over en uit.
Ook Durbridge had nog een aantal knechten.
02-04-2017 15:21
Orica, Lotto, BMC, Bora rijden.
02-04-2017 15:22
Groep komt nog terug. Te veel ploegen met nog veel knechten. Jammer.
02-04-2017 15:25
Direct Energie heeft er nog 3, als ze bij de vroege vlucht komen.
02-04-2017 15:26
Apart dat Demare en Kristoff mee draaien. Komen ze straks weer te kort.
02-04-2017 15:27
Démare zit alleszins in een zetel zo, net als Stuyven. Als het niet snel anderhalve minuut wordt komt de groep nog terug, anders is t gedaan denk ik.
02-04-2017 15:27
Het peloton verliest alleen maar terrein, ondanks dat er echt wel gereden wordt daar.

Als ze niet snel iets kunnen omdraaien, is het over en uit voor Sagan en Van Avermaet. Natuurlijk kunnen ze nog knallen op de Kwaremont, maar meer dan een minuut rijd je op Boonen, Gilbert, Kristoff etcetera simpelweg niet meer dicht.

En in wat voor zetel zitten Terpstra en Stybar wel niet, als Van Avermaet en Sagan gaan.
02-04-2017 15:27
7 of 8 ploegen in de achtervolging.
02-04-2017 15:28
Zieke Vanmarcke rijdt echt goed. Wat had ik die graag in optimale omstandigheden zien starten.
02-04-2017 15:30
TLJ schandalig bijna allemaal achter de breuk in het peloton!
02-04-2017 15:30
Ik denk dat ze terugkomen.
02-04-2017 15:30
Voorsprong loopt nu toch wel wat terug.. Sagan en Greg die nog geen trap teveel gedaan hebben; in tegenstelling tot de mannen vooraan.
02-04-2017 15:30
Looij lost... Het zal mij benieuwen als er vandaag nog een Nederlander vooraan verschijnt.
02-04-2017 15:31
Ze kunnen best nog terugkomen. Zie het wel gebeuren.
02-04-2017 15:32
Demare ziet er erg sterk uit. Denk dat hij stilletjes uit die underdog rol kruipt zo.
02-04-2017 15:32
@Javier,
Als het terug een halve minuut wordt, dan gaan steeds meer renners in de groep Boonen gereserveerd rijden in de aanloop naar de Oude Kwaremont.
02-04-2017 15:33
Peloton gaat voorsprong speelbaar houden tot aan de kwaremont. Tenzij Sagan en GVA een offday hebben, gaan we vanaf daar een spetterende finale krijgen, lekker onoverzichtelijk met groepjes her en der.
02-04-2017 15:33
Terpstra dus echte kopman. Bazengroep is nog steeds peloton.
02-04-2017 15:34
Ik zag twee LottoNL's in het achtervolgende peloton. Tankink geloof ik, en.....?
02-04-2017 15:35
Gaat bij elkaar komen, zullen toch wat mannen een klein jasje uitgedaan hebben hiermee.... Interessant om te gaan zien wat er gaat gebeuren bij de samensmelting.
1 3 4 5 6 7 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.