Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017
zondag 2 april 2017 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017

Eindelijk is daar de Hoogmis: de Ronde van Vlaanderen. Na weken van voorbereiding is dit het moment waarop iedereen wil pieken. De renners wacht 260 kilometer door het Vlaamse land. Als de koers weer vroeg opengebroken wordt, zou dat zomaar eens kunnen gebeuren op de Muur van Geraardsbergen, 95 kilometer voor het einde. Wie volgt Peter Sagan op? Volg het verloop van de wedstrijd hier op WielerFlits.

Om 10.30 uur klinkt het startschot in Antwerpen, dat na meerdere jaren Brugge aflost als beginplaats van de Ronde. Aan het vertrek staan liefst 23 Nederlanders, verdeeld over negen ploegen. Krijgen we een opvolger voor Adrie van der Poel? De finish in Oudenaarde wordt verwacht tussen 16.35 en 17.25 uur.

Om 9.30 uur is de voorbeschouwing van Sporza (één) reeds begonnen. Na een korte onderbreking gaat de live-uitzending bij de Belg vanaf 13.35 uur verder tot de finish. De NOS zal de Ronde gedeeltelijk uitzenden in de middaguitzending van 13.30 uur. Eurosport 1 komt even na half twee met live-beelden.

Voorbeschouwing: Ronde van Vlaanderen 2017 (WielerFlits)

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
02-04-2017 14:50
Allemaal fietspadrijders. Die gaan uit koers genomen worden zo. Oh, wacht....
02-04-2017 14:54
Grappig, Gilbert op kop alsof hij knecht.
02-04-2017 14:56
Ja, waarom rijdt Gilbert zo? Dit is niet wat een kopman doet toch...

edit: sterker nog, dit is gewoon volle bak knechten lijkt het.
02-04-2017 14:59
Nu mag er wel eens wat schifting komen hoor.
02-04-2017 14:59
Ofwel Gilbert heeft aangegeven zich niet goed te voelen of hij wordt gedwongen te knechten omdat men bij Quick-Step liever Boonen eert dan een serieuze poging te wagen om de Ronde daadwerkelijk te winnen.
02-04-2017 15:01
Boom zijn voornemen om zich beter te positioneren pakt vooralsnog uitstekend uit zie ik.
02-04-2017 15:01
Niets mooier dan de Muur.
02-04-2017 15:01
iemand terpstra gezien?
02-04-2017 15:02
Kijk, en nu hebben écht koers, want Quickstep rijdt nu met Boonen en Gilbert weg!

Kristoff ook mee..
02-04-2017 15:02
Mooi groepje nu :D: Boonen, Gilbert, Kristoff, Vanmarcke, Stuyven, Trentin, Stannard, Rowe, Coquard, Démare,...
02-04-2017 15:03
Tsjonge, bij de eerste 50 op de Muur geen enkele TLJ renner voor zover ik kon zien...
02-04-2017 15:06
De koers van GvA lijkt alweer over te zijn. Wordt heel lastig om voorin terug te keren zonder je op te blazen.
02-04-2017 15:07
Groep wordt teruggehaald door Trek(?).

Maar dit was echt wel eventjes paniek bij een paar mannen, als Quickstep zo koerst vanaf nu wordt het echt genieten!
02-04-2017 15:07
Wat een heerlijke ontwikkeling. Ik dacht dat alles na een paar bresjes uiteindelijk bijeen zou blijven tot de Kwaremont.
02-04-2017 15:07
Dit bericht is verwijderd
02-04-2017 15:10
Die Moscon gaat een grote worden, alleen jammer dat hij bij Sky moet knechten.
02-04-2017 15:10
Voordat ik ga genieten van een hopelijk prachtige finale gaat ik het toch eenmaal zeggen: Wat rijdt TLJ een werkelijk schandalig slecht voorjaar. Alleen Lotto Soudal komt in de buurt.
02-04-2017 15:10
Groep 2 en 3 samen, maar dat gat is wel al erg groot.
02-04-2017 15:12
Wat is LJ toch bedroevend slecht in dit werk. Trainen ze wel hard genoeg begin ik me af te vragen.
02-04-2017 15:12
Lotto Soudal weer de slag gemist. En die hebben wel voorjaars mannen itt LTJ
02-04-2017 15:12
Denk dat teveel grote ploegen de slag hebben gemist om dit niet terug te laten komen.
02-04-2017 15:13
Sterke groep hoor. De twee grote favorieten niet mee. Chapeau!
02-04-2017 15:15
Hulde voor Quickstep hoor! Ik had verwacht dat ze met Lampaert en Trentin ofzo zouden spelen, maar nu zijn gewoon met Boonen én Gilbert mee..

Onbegrijpelijk van Sagan en Van Avermaet dat ze zó ver zaten op de Muur.
02-04-2017 15:15
Geen TLJ, geen Sunweb... en ze denken ook nog eens dat de rest het gaat opknappen.
02-04-2017 15:16
Helaas door het weer en trage openingsfase nog heel veel frisse mannen in het peloton. En toch wordt het gaatje groter...

Mooi dat Sagan net niet dat gaatje kon dichten, omdat ze daar vooraan vol doorreden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.