Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017
zondag 2 april 2017 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017

Eindelijk is daar de Hoogmis: de Ronde van Vlaanderen. Na weken van voorbereiding is dit het moment waarop iedereen wil pieken. De renners wacht 260 kilometer door het Vlaamse land. Als de koers weer vroeg opengebroken wordt, zou dat zomaar eens kunnen gebeuren op de Muur van Geraardsbergen, 95 kilometer voor het einde. Wie volgt Peter Sagan op? Volg het verloop van de wedstrijd hier op WielerFlits.

Om 10.30 uur klinkt het startschot in Antwerpen, dat na meerdere jaren Brugge aflost als beginplaats van de Ronde. Aan het vertrek staan liefst 23 Nederlanders, verdeeld over negen ploegen. Krijgen we een opvolger voor Adrie van der Poel? De finish in Oudenaarde wordt verwacht tussen 16.35 en 17.25 uur.

Om 9.30 uur is de voorbeschouwing van Sporza (één) reeds begonnen. Na een korte onderbreking gaat de live-uitzending bij de Belg vanaf 13.35 uur verder tot de finish. De NOS zal de Ronde gedeeltelijk uitzenden in de middaguitzending van 13.30 uur. Eurosport 1 komt even na half twee met live-beelden.

Voorbeschouwing: Ronde van Vlaanderen 2017 (WielerFlits)

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
02-04-2017 16:41
Bij Quick-Step rijden ze op pindakaas??
02-04-2017 16:42
[quote]HoofdIsVrij - 2 april 2017 om 16:31
Als Gilbert inderdaad een prestatie contract heeft dan moet QS flink de poeplap trekken.[/quote]
Krijgt hij ook per kilometer solo een bonus?
02-04-2017 16:42
Greppel is een renner naar mijn hart.
Beetje saaie koers. Laat Gilbert nu maar winnen: simpelweg de beste.
02-04-2017 16:42
@ll
Aan elk plezier komt een eind, hopelijk voor hem op finnis.
02-04-2017 16:43
Als het op de top van de Kwaremont minder dan 30 seconden is, dan redt ie het niet...

Dat betekent dus dat de mannen erachter op de Kwaremont eindelijk écht harder moeten rijden dan Gilbert.
02-04-2017 16:43
De koers is gelopen. Gilbert wint. Op naar Parijs - Roubaix.
02-04-2017 16:43
Benieuwd of Van Baarle zijn zesde plaats van vorig jaar kan verbeteren
02-04-2017 16:44
@schipperaar: prima hoor, we spreken elkaar in een half uurtje dan ;-) Waarom mag ik mijn mening trouwens niet verdedigen als jullie dat wel mogen? Ik draai al 35 jaar mee, is dat hier niet genoeg, wat bedoel je nu?
02-04-2017 16:46
Kwaremont... nu moet het dan gebeuren, anders is het echt voorbij.

Ik voel wel dat ik op twee gedachten hink eerlijk gezegd. Het is onwijs knap, maar ergens knaagt er iets aan me dat het wel héél knap is...
02-04-2017 16:46
Als Phil dit afmaakt, dan mag de 3 daagse de Panne zich volgend jaar opmaken voor een puik deelnemersveld zeker?
02-04-2017 16:46
[quote]TykkeThor - 2 april 2017 om 16:38
Ibarguren is nog steeds arts bij QS toch?[/quote]
Alsof hij nog geen solo's of monumenten had gewonnen voor hij met die kerel samenwerkte. Jaloezie is een van de hoofdzonden jongen.
02-04-2017 16:46
@ orakel

Op basis van wat ? Landis was naar 3 weken koers en een dag na een inzinking.... elke vergelijking gaat bijna mank behalve dat het lange solo is.... Ik zou eerder vergelijken met Cancellara in P-R
02-04-2017 16:46
Onvoorstelbaar dat ze niet dichterbij Gilbert komen
02-04-2017 16:48
Hij rijdt 'gewoon' weer verder weg...
02-04-2017 16:48
@mrkennedie
Wat zou Patrick toevoegen, zie niet in hoe ie een renner harder kan laten rijden, kwam zelf zelden bij de eerste 100 binnen.
02-04-2017 16:48
Erg erg erg dit soort verdachtmakingen... Gilbert verdient alle lof, de tegenstanders hier zijn teleurgesteld, dus gooien ze het maar op een potje doping-vermoetens rondspuien. Wist nuet dat het er hier zo aan tie zou gaan.
02-04-2017 16:49
Hup Dylan. Aanhaken als je kan.
02-04-2017 16:49
Mooi beelden man, Gilbert in zijn Belgische driekleur op de Kwaremont. En dan ben ik geen eens een Belg.
02-04-2017 16:49
Mwa, 100km voorop en amper tijd verliezen tegen een peloton, alle toppers, enzovoorts. Mag je toch best vraagtekens bij zetten.
02-04-2017 16:49
GVD!!!
02-04-2017 16:49
ojee Van Baarle tweede?
02-04-2017 16:49
Ach nee wat een drama!
02-04-2017 16:49
Spektakel!
02-04-2017 16:49
Het is gedaan, Gilbert wint.
02-04-2017 16:49
Iemands trui erin???

Om te reageren moet je ingelogd zijn.