Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015
zondag 5 april 2015 om 09:59 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015

Met de Ronde van Vlaanderen staat vandaag de hoogmis van het Vlaamse wielerjaar op het programma. Door het ontbreken van drievoudig winnaars Fabian Cancellara en Tom Boonen zullen veel renners deze 99e editie als de ideale kans zien om hun naam op de erelijst te krijgen. Wie komt er vanmiddag als winnaar over de streep in Oudenaarde? Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Het startschot op de Grote Markt van Brugge wordt gegeven om 10.15 uur. Bij een gemiddelde snelheid van 45 km/u is de finish al om 16.22 uur. Volgens het langzaamste tijdschema (39 km/u) is de aankomst voorzien om kwart over vijf. Er moeten in totaal 264,2 kilometer worden afgelegd.

Ook de vrouwen rijden vandaag hun Ronde van Vlaanderen. Zij starten om 11 uur in Oudenaarde en finishen daar ongeveer vier uur later, na een afstand van 145 kilometer.

Op Sporza is de voorbeschouwing al om half 10 begonnen. De NOS begint de uitzending om 13.15 uur.

Links

Website organisatie
Startlijst
Parcours

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
537 Reacties
1 4 5 6 7 8 22
05-04-2015 14:36
Wat voor reden had die bestuurder om zo gehaast in die bocht in te halen? Moet een totale verstandsverbijstering geweest zijn... Echt precies zoals bij Flecha 4 jaar geleden.
05-04-2015 14:37
Hahahahahaha, echt hea @sven241 :p
05-04-2015 14:37
Hahaha, Thomas: http://nos.nl/video/2028683-thomas-heb-gedroomd-over-mijn-trouwdag.html

Waarom halt een neutrale wagen in?
05-04-2015 14:37
Hohoho. Is wel gewoon een bedrijfsongeval hè, hoe dom ook, crimineel is het niet.
05-04-2015 14:38
Reed achter een auto van de jury aan. Wellicht een opdracht? Sowieso bizar om er voor te rijden op dit moment.
05-04-2015 14:38
Joepie speculeren.

Misschien wel gestuurd door de wedstrijdleiding. Bestuurder zal het wel niet expres hebben gedaan.
05-04-2015 14:39
Inhalen in een bocht. Beter wachten op een recht stuk.
05-04-2015 14:40
Prachtig die Paulini, lekker achterin en hij zit er in de finale gewoon bij :p
05-04-2015 14:41
Rijbewijs innemen, voot t zelfde geld reduceert ie de kopgroep tot 0, zijn er geen regels voor die cowboys?
05-04-2015 14:42
Paolini ;)
05-04-2015 14:42
Niet echt vergelijkbaar met het Hoogerlandincident, in tegenstelling tot toen was er dit maal genoeg ruimte om in te halen. Alleen moet zo'n chauffeur zich altijd realiseren dat wielrenners de binnenbocht willen pakken.
05-04-2015 14:44
Vind het toch storend dat sommige mensen precies weten wat een passende straf is. Misschien naar geenstijl.nl, daar barst het van dergelijke experts.
05-04-2015 14:45
[b]Koers Update°[/b]
Met nog ruim 90 km te gaan hebben we een peloton met bijna iedereen (behalve een paar uitvallers), daarvoor rijdt de kopgroep met '3:38' minuten. In de kopgroep 6 renners: [b]Groenewegen (Ned-Roompot)[/b], Gaudin (Fra-AG2R), Matzka (Dui-Bora), Frapporti (Ita-Androni), Bak (Den-Lotto-Soudal) en Brammeier (Ier-MTN).
Wallays rijdt lek, valpartij Van Ginneken.
05-04-2015 14:48
Guushovd, eens... maar inhalen in een bocht (notabene aan de binnenzijde) is toch wel, heel knullig te noemen.

Een straf hoeft die man echt niet, want dit schuldgevoel (op nationale tv) wens je niemand toe.
05-04-2015 14:51
Groenewegen begint wel steeds verder over z'n stuur te hangen.
05-04-2015 14:51
@ Purito

Hoe is het met onze Italiaanse prettyboy Pipo? ;) Al in beeld?
05-04-2015 14:52
@Wim
Precies, was heel dom, zoals het meisje eergister in de kroeg dat een vol dienblad uit haar handen liet vallen bovenop een klant. Zit nu ook een gevangenisstraf uit van 3 maanden ;)
05-04-2015 14:53
@Guushovd

Moest die klant ook naar het ziekenhuis?
05-04-2015 14:54
@wim
Als je zelf op een fiets hebt gezeten weet je ook hoe renners reageren en hou je lijkt mij meer rekening met wat er in een renner speelt, dus beter oud coureurs achter t stuur.
05-04-2015 14:54
Ze rijden slakkentempo, liggen op het langzaamste schema als ze de laatste 2 uur met 45km/h gemiddeld gaan koersen.
Zie dat niet gebeuren dus waarschijnlijk pas rond half 6 de finish.
05-04-2015 14:55
@HoofdIsVrij
Met een beetje pech zou dat best kunnen. Je moet een beetje genuanceerd blijven en niet zo overdreven blèren.
05-04-2015 14:55
Weet ik niet, maar hij bloedde aardig. Het punt is dat niet iedere fout ook een straf verdient, ook niet als de gevolgen ernstig zijn. Als dat zo was zouden we beter geen van alleen meer aan het verkeer deelnemen.
05-04-2015 14:55
Inderdaad @mollemarijden, verschrikkelijk saai tempo.
05-04-2015 14:55
@Haanaf

Ja zitten toch al op ruim 170 km koers en hij is nog jong en verrichte te veel kopwerk in het begin van de koers. Die zal over 30 km wel gelost zijn .
05-04-2015 14:57
he he, het begint
1 4 5 6 7 8 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.