Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015
zondag 5 april 2015 om 09:59 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015

Met de Ronde van Vlaanderen staat vandaag de hoogmis van het Vlaamse wielerjaar op het programma. Door het ontbreken van drievoudig winnaars Fabian Cancellara en Tom Boonen zullen veel renners deze 99e editie als de ideale kans zien om hun naam op de erelijst te krijgen. Wie komt er vanmiddag als winnaar over de streep in Oudenaarde? Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Het startschot op de Grote Markt van Brugge wordt gegeven om 10.15 uur. Bij een gemiddelde snelheid van 45 km/u is de finish al om 16.22 uur. Volgens het langzaamste tijdschema (39 km/u) is de aankomst voorzien om kwart over vijf. Er moeten in totaal 264,2 kilometer worden afgelegd.

Ook de vrouwen rijden vandaag hun Ronde van Vlaanderen. Zij starten om 11 uur in Oudenaarde en finishen daar ongeveer vier uur later, na een afstand van 145 kilometer.

Op Sporza is de voorbeschouwing al om half 10 begonnen. De NOS begint de uitzending om 13.15 uur.

Links

Website organisatie
Startlijst
Parcours

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
537 Reacties
05-04-2015 13:13
koersUpdate°: Katusha helpt Sky een handje, nog 155km voorsprong van het 7tal 5.44m
probleem met fiets Wiggins vlak voor de kwaremont.
05-04-2015 13:19
Ach Sir Wiggo, dat hoefde toch niet
05-04-2015 13:20
[quote] Ik als Nederlander heb ook ernstige voorkeur voor Stybar boven Terpstra als winnaar eerlijk gezegd, voor mij de sympathie tegen de non-sympathie. [/quote]

+1 geheel eens. Zelf heb ik een voorliefde voor een zege van Vanmarcke, zeker nu we in Baskenland ook zeer weinig klaar gaan spelen vrees ik.

Verder ben ik geloof ik één der laatsten die xistnc' cynisme vrijwel altijd kan waarderen. Er groeit een heuse rebellie tegen onze pittoreske goedzak...

:D
05-04-2015 13:23
Tokstar, wat deed wiggo?
05-04-2015 13:24
Goeie zet van Bradley, rijdt weer op zn vertrouwde motorfiets.
05-04-2015 13:25
@slice
Na z'n valletje wou hij een nieuwe fiets. Vlak voordat de mechanieker z'n fiets gaat aanpakken laat hij hem droogjes vallen. Moest ik ploegleider zijn, je kreeg een uitbrander ;) Maar goed..
05-04-2015 13:28
koersUpdate°: Wiggins kan in de uitloper van de Kwaremont het peloton niet meer volgen, terwijl van Hecke uit het peloton demareert.
edit; Wiggins weer terug, maar er lijkt nog steeds een probleem (materiaal?) te zijn
05-04-2015 13:29
Hij is er al bij hoor
05-04-2015 13:44
Wiggins al weer op de suspension bike!
05-04-2015 13:55
Klaar voor wat [b]Koers Update°[/b]s? Vanaf de laatste 100km een liveticker op wielerflits!
05-04-2015 13:56
IAM lekker op kop, LTJ houdt zich rustig slim!
05-04-2015 13:57
Benieuwd of die jonge jongen van Lotto zich weer gaat laten zien of dat ze helemaal voor de kaart Roelandts gaan.
05-04-2015 13:57
Paulini...LTJ, nu op kop rijden, nu! :p
05-04-2015 13:58
@Jorik, waarschijnlijk gewoon Roelandts, ik verwacht stiekem dat Benoot ook wel een rol kan spelen en hem heel lang kan bij staan!
05-04-2015 13:59
@Jorik
Bedoel je Benoot? En ze rijden sowieso vol voor Roelandts vandaag!
05-04-2015 14:00
Effe tussendoor. Tjallingii is toch wel een coole, humoristische gast. Gisteren op Studio Sport. De journalist: 'hoe komt het dat de teller nog op 0 staat ?' Tjallingii: 'we hebben nog niet gewonnen". ... haha.
05-04-2015 14:02
Ik denk dat Benoot wel gaat merken dat RVV wat anders is dan de semi-klassiekers die al geweest zijn. Geloof niet dat hij heel lang mee zal kunnen als neo.
05-04-2015 14:02
@krypton, we zullen zien hea :p. Ik ben benieuwd!
05-04-2015 14:05
@krypton
Pas maar op hoor, het is een talent. Broeckx deed het vorig jaar toch ook schitterend?
05-04-2015 14:05
@ti-raleigh

Dat heb ik gisteren gemist, maar inderdaad een schitterende nuchtere analyse van Tjallingii.
05-04-2015 14:05
Over hoeveel km zou het gaan los barsten?
05-04-2015 14:07
@ti-raleigh haha prachtig !
05-04-2015 14:13
@javier
Tzou droog blijven vandaag.
05-04-2015 14:14
@Javier, 80 km denk ik
05-04-2015 14:16
Hoppa, Greipel ff een sprint trekken op de Molenberg :D

Om te reageren moet je ingelogd zijn.