Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015
zondag 5 april 2015 om 09:59 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015

Met de Ronde van Vlaanderen staat vandaag de hoogmis van het Vlaamse wielerjaar op het programma. Door het ontbreken van drievoudig winnaars Fabian Cancellara en Tom Boonen zullen veel renners deze 99e editie als de ideale kans zien om hun naam op de erelijst te krijgen. Wie komt er vanmiddag als winnaar over de streep in Oudenaarde? Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Het startschot op de Grote Markt van Brugge wordt gegeven om 10.15 uur. Bij een gemiddelde snelheid van 45 km/u is de finish al om 16.22 uur. Volgens het langzaamste tijdschema (39 km/u) is de aankomst voorzien om kwart over vijf. Er moeten in totaal 264,2 kilometer worden afgelegd.

Ook de vrouwen rijden vandaag hun Ronde van Vlaanderen. Zij starten om 11 uur in Oudenaarde en finishen daar ongeveer vier uur later, na een afstand van 145 kilometer.

Op Sporza is de voorbeschouwing al om half 10 begonnen. De NOS begint de uitzending om 13.15 uur.

Links

Website organisatie
Startlijst
Parcours

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
537 Reacties
1 6 7 8 9 10 22
05-04-2015 15:14
Schandalige vertoning in Vlaanderen. Weer een renner aangereden. Wat een dwazerij dit. Afstappen met z'n allen.
05-04-2015 15:14
Zijn die gasten van de neutrale wagen dronken ofzo?
05-04-2015 15:14
Weer renner aangereden!!! En ook auto's tegen elkaar geklapt
05-04-2015 15:14
Weer..., hahaha @MrSjaakBraak
05-04-2015 15:15
Nou krypton & Guushovd. Kop 'em maar in.
05-04-2015 15:15
Al die neutrale wagen kunnen niet rijden man, ongelofelijk
05-04-2015 15:15
Organisatie tegen Shimanowagen na eerste aanrijding: "Foei! Ga maar voor straf achter het peloton rijden, achter de FDJ-wagen."
Shimanowagen tegen organisatie: "Goed, we beloven geen brokken meer te maken."
05-04-2015 15:15
Worden die volgwagens vandaag bestuurd door prijswinnaars van fiets hem er in?
05-04-2015 15:16
Dit bericht is verwijderd
05-04-2015 15:16
[b]Koers Update°[/b] Gaudin sluit aan bij L.Bak, we hebben nu dus 2 koplopers, peloton op 2:35. Daartussen spartelen de resterende koplopers met o.a. Groenewegen.
05-04-2015 15:16
Probleem = Teveel motoren waardoor de ploegenwagens niet alleen op andere ploegenwagens moet letten ook op de 280 fotografen.

Dat kan niet!
05-04-2015 15:16
@HoofdIsVrij
Als je niet dom reageert hoef ik niks in te koppen hoor. Maar ik zie dat Laatste Man jouw rol nu gedeeltelijk heeft overgenomen.
05-04-2015 15:16
Jongens, welke straf verdient die chaffeur? :p
05-04-2015 15:16
Shimano Chauffeurs mogen opnieuw rijbewijs halen
05-04-2015 15:18
Ach dom reageren. Moet je dit maar normaal vinden? Je mag blij zijn dat die renners er mee wegkomen. Ik roep niet over gevangingstraffen. Ik roep om een fatsoenlijke koers en anders maar een statement van de renners. Veel te veel auto's, motoren etc. op al die smalle wegen.
05-04-2015 15:18
Probleem= Ploegleiders kunnen rijden, bestuurders van organisatie die 1 keer per maand/jaar in de koers rijden weten niet wat ze moeten doen.
05-04-2015 15:18
Daar is Broeckx weer
05-04-2015 15:19
[b]Koers Update°[/b] Ondertussen zijn er 3 renners weggereden uit het peloton: Docker (Orica-GreenEdge), Juul-Jensen (Tinkoff-Saxo) en Vanspeybrouck (Topsport Vlaanderen-Baloise).
Daarachter weer 2 renners weggereden: Jerome (Europcar) en Broeckx (Lotto-Soudal).
05-04-2015 15:20
@sven241: zou me verwonderen als die mannen van Shimano slechts 1 koers per jaar rijden. Die zijn er toch gewoon overal bij?
05-04-2015 15:22
@knaljaas Weet niet of het telkens dezelfde zijn, lijkt me niet. Die in de tour reed was van de organisatie en reed alleen daar dacht ik.
05-04-2015 15:23
@Hoofdisvrij
Wat wil je nou? Ik heb dezelfde ongelukken gezien als jij en ik vind het net zo erg. Echter het zijn ongelukken en hoe vervelend ook, in deze hectiek kan dat gebeuren. Het eerste ongeluk was sowieso dom, van de tweede kan ik dat niet met zekerheid zeggen, jij wel?
05-04-2015 15:25
Op naar de tweede Kwaremont! Dan zal het eindelijk beginnen
05-04-2015 15:25
[b]Koers Update°[/b] We gaan beginnen aan de reeks van hellingen:
na 210 km Oude Kwaremont
na 213 km Paterberg
na 220 km Koppenberg
na 225 km Steenbeekdries
na 228 km Taaienberg

Edit: Broeckx en Jérôme gegrepen door het peloton.
05-04-2015 15:26
@roburger
Laten we het hopen!

Greipel opnieuw :p
05-04-2015 15:27
Mooie reeks hellingen, zoals ook in het oude parcours. Maar het blijft jammer dat ze daarna niet naar Geraardsbergen trekken...
1 6 7 8 9 10 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.