Volg hier de openingsetappe van Parijs-Nice 2020
zondag 8 maart 2020 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van Parijs-Nice 2020

Parijs-Nice is dit jaar anders dan andere jaren. Door de uitbraak van het coronavirus staat het wielrennen op stelten. Strade Bianche, Tirreno-Adriatico en Milaan-San Remo zijn geschrapt, maar de ‘Koers naar de Zon’ gaat gewoon door. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de openingsetappe van en naar Plaisir.

Het departement Yvelines heeft de eer om de start van Parijs-Nice te organiseren. De gemeente Plaisir, even ten westen van Versailles, verzorgt start en finish. Versailles wordt door het peloton echter niet aangedaan, want de lus die de renners rijden gaat precies de andere kant op.

De organisatie heeft deze rit aangemerkt als heuveletappe, mede door drie beklimmingen van derde categorie. De laatste is de kasseienklim Côte de Neauphle-le-Chateau (1,4 km aan 7,8%) op vijf kilometer van de meet. De laatste vier kilometer gaan in dalende lijn richting de meet in Plaisir. Weten aanvallers de sprinters een hak te zetten?

De renners vertrekken om 11.20 uur en finishen tussen 14.45 en 15.05 uur. Sporza (Eén) en Eurosport (wisselend op 1 en 2) zenden dagelijks Parijs-Nice uit. Sporza is er live bij vanaf 13.40 uur, terwijl Eurosport 2 al om 13.10 uur begint met de live-uitzending.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
85 Reacties
08-03-2020 11:04
Dit voelt toch een beetje als een cadeautje lieve mensen! Benieuwd of Cees Bol het kasseiklimmetje overleeft en zich in het geel mag hullen vandaag.

Ik verwacht dat er enthousiast gekoerst wordt, veel plaisir!
    08-03-2020 11:10
    Ik denk eerder dat Sunweb Matthews vandaag uitspeelt.
    08-03-2020 11:28
    Oja die is er ook nog, inderdaad een rit voor hem maar mocht Cees er nog aanhangt lijkt ie me wel rapper.
08-03-2020 11:35
Dit wordt in ieder geval de fanatiekst gevolgde PN ooit.

Voor de Franse overheid en de UCI staat er behoorlijk wat op het spel.
08-03-2020 11:37
Goed opletten jongens! Aankomst wellicht al voor 15u!
    08-03-2020 12:07
    Bedankt voor de tip! Ik heb er over heen gelezen en had om half vier voor niks voor de tv gezeten ...
    08-03-2020 12:15
    Dan is er een andere koers bezig op TV, de GP Monseré, als je op Sporza kijk dat is.
08-03-2020 12:54
Waaiers, heerlijk. DQS kan in dit peloton misschien nog meer schade dan normaal aanrichten.
08-03-2020 13:31
Kan ik dit veilig kijken zonder mondkapje ?
08-03-2020 13:33
.... en nog niemand ziek opgegeven ? En wordt de wedstrijd dan toch niet stilgelegd, leegloper ? Dat was even advokaat van de duivel spelen. Hopelijk wordt er vanaf nu enkel nog over koers gesproken. De eerste reacties zijn op dat vlak alleszins veelbelovend.
08-03-2020 13:35
Bardet sleutelbeen? Nee stapt toch weer op. Barguil blijft liggen. En Waaiers.
    08-03-2020 13:35
    Barguil ook weer op de fiets, beetje in de onderrug.
08-03-2020 13:40
Bol eraf van voren?
    08-03-2020 13:41
    Ja, volgens mij wel.
    08-03-2020 13:54
    Wel vier of vijf van Sunweb mee zo te zien.
08-03-2020 13:46
Waar kijken jullie? Ik zie rugby op sporza.
    08-03-2020 13:46
    Eurosport 2
    08-03-2020 13:48
    Of via https://nos.nl/livestream/2326294-eerste-etappe-parijs-nice.html :-)
    08-03-2020 13:50
    France 3.
    08-03-2020 13:52
    Sporza heeft nu ook ingeschakeld.
08-03-2020 13:53
Yes. Higuita goed omringd. Maar wat een lekkere kopgroep.
08-03-2020 13:55
Gaat ziek hard!
08-03-2020 13:55
Nog 4 sunweb voorin? wel/zonder Bol?
    08-03-2020 13:57
    Zonder Matthews iig
    08-03-2020 14:03
    Bol zit erbij. Volgens mij was het Eekhoff die moest lossen.
08-03-2020 13:57
Matthews draait mee met EF.
    08-03-2020 13:58
    Waarom??
    08-03-2020 13:59
    Zelfde reden als Lampeart. Zeker op dit stuk zit je beter in de waaier.
08-03-2020 13:58
Jumbo weer de slag gemist ;)
    08-03-2020 14:01
    Compleet onzichtbaar. Ongekend, had ook wel meer van Mitchelton verwacht.
    08-03-2020 14:05
    Eerste waaierdag is vaak een goede graadmeter voor de rest van de week.
08-03-2020 14:03
Voor Sunweb zouden Arndt, Benoot, Kragh Andersen en toch ook Bol meezitten.
08-03-2020 14:12
Mooie aftraprit! I
08-03-2020 14:14
Higuita kan blij zijn met oa Bettiol en Vanmarcke erbij. EF goed gegroepeerd. Misschien probeert Jungels straks iets, mochten de groepen samensmelten.
08-03-2020 14:15
Higuita naar achter gezakt bergop? Waarom heeft hij trouwens een gele trui aan?
08-03-2020 14:16
heerlijke etappe tot dusver
08-03-2020 14:17
Alaphilippe maakt de indruk deze koers wel te willen winnen, zou hij een rondejaar met een gooi richting geel weer in gedachten hebben?

Benoot nu natuurlijk op gedachten hinkend want aan de meet wordt ie levend opgevreten.
08-03-2020 14:18
Toch vrij gedurfd van Alaphilippe en Benoot om nu al te gaan. Nog een grote groep erachter. Het zou mooi zijn als ze het redden.
08-03-2020 14:18
Kom op Tiesj!
08-03-2020 14:20
Zou Quintana nu balen dat hij niet is meegeschoven op dat bergje?
08-03-2020 14:20
@Leegloper

Hij is kampioen van Colombia
    08-03-2020 14:25
    oja, dankje.
08-03-2020 14:21
Alaphilippe heeft weer een goede man gevonden om mee naar de meet te rijden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.