Volg hier de openingsetappe van Parijs-Nice 2020
zondag 8 maart 2020 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van Parijs-Nice 2020

Parijs-Nice is dit jaar anders dan andere jaren. Door de uitbraak van het coronavirus staat het wielrennen op stelten. Strade Bianche, Tirreno-Adriatico en Milaan-San Remo zijn geschrapt, maar de ‘Koers naar de Zon’ gaat gewoon door. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de openingsetappe van en naar Plaisir.

Het departement Yvelines heeft de eer om de start van Parijs-Nice te organiseren. De gemeente Plaisir, even ten westen van Versailles, verzorgt start en finish. Versailles wordt door het peloton echter niet aangedaan, want de lus die de renners rijden gaat precies de andere kant op.

De organisatie heeft deze rit aangemerkt als heuveletappe, mede door drie beklimmingen van derde categorie. De laatste is de kasseienklim Côte de Neauphle-le-Chateau (1,4 km aan 7,8%) op vijf kilometer van de meet. De laatste vier kilometer gaan in dalende lijn richting de meet in Plaisir. Weten aanvallers de sprinters een hak te zetten?

De renners vertrekken om 11.20 uur en finishen tussen 14.45 en 15.05 uur. Sporza (Eén) en Eurosport (wisselend op 1 en 2) zenden dagelijks Parijs-Nice uit. Sporza is er live bij vanaf 13.40 uur, terwijl Eurosport 2 al om 13.10 uur begint met de live-uitzending.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
85 Reacties
08-03-2020 14:21
Quickstep blok erop!
08-03-2020 14:21
Wat een topkoers!
08-03-2020 14:24
Kan me niet voorstellen dat er nog genoeg frisse mannen in de groep zitten om het gat dicht te rijden.
08-03-2020 14:26
Motor reed net bij Alaphilippe er korter voor dan bij Cortina. Nu motor weer achter kopduo.
08-03-2020 14:27
Cortina vraagt om hulp, voorsprong loopt op.
08-03-2020 14:29
NTT voor Campenaerts of Nizzolo, Lotto voor Gilbert, EF voor Higuita. Ze zouden toch moeten gaan samenwerken, willen ze die 2 kleppers nog terugpakken.
08-03-2020 14:29
Benoot de nieuwe Fuglsang?
    08-03-2020 14:35
    Liever niet. 1 Fuglsang is er al 1 teveel.
08-03-2020 14:29
Ze gaan het halen!
    08-03-2020 14:33
    Moet t nog maar zien. Als er nog frisse mannen zitten die wat op dat klimmetje kunnen kan je er zo heen poefen
08-03-2020 14:34
Wat een weer niet ziek worden jonges
08-03-2020 14:34
Lekker collegiaal van Alaphilippe. Samen op pad, maar niet de bonificaties verdelen. Als ik Benoot was, zou ik proberen hem een oor aan te naaien en in het wiel gaan hangen.
    08-03-2020 14:35
    Dan worden ze allebei ingelopen..
    08-03-2020 14:48
    Ja, maar Sunweb heeft ook sprinters aan boord, dus Benoot hoéft niet.
08-03-2020 14:36
Ala lijkt ook minder lange beurten te doen.
08-03-2020 14:37
Orkaankracht op dinsdag zegge ze, sjonge
08-03-2020 14:38
Ze lopen uit! Ala pakt deze
08-03-2020 14:39
Cortina reed hard in zijn eentje, nu lijkt de voorsprong langzaam op te lopen. Verspeelt Gilbert hier niet een kans?
08-03-2020 14:39
Ik snap niet waarom EF niet rijdt. Hier verlies je P-N.
08-03-2020 14:40
Wat een armoedige achtervolging in het peloton. Bahrein en Bora doen hun best, maar wat doet bijvoorbeeld een FDJ?! Kwamen net voor de sier heel even vooraan, maar had evengoed iets weg van storen.
08-03-2020 14:43
Eindelijk iemand van Lotto. Nu moet EF, ook al zijn ze vermoeid, minimaal tot de klim toch volle bak rijden.
08-03-2020 14:43
Zie een herhaling van Kuurne. Kansloze tactieken in de ploegleiderswagens (muv DQS). Een voor een een mannetje oproken, geen georganiseerde achtervolging. Terwijl er nog genoeg mannetjes zitten. Maar blijkbaar houden ze die liever achter de hand voor de sprint om de derde plaats. TRIEST!

En zelfs Sunweb moet zich afvragen wat ze aan het doen zijn. Want Flipke is veel explosiever dan Benoot. Dus op deze manier rijdt enkel DQS voor plek 1.

Volgens mij hoef je als ploegleider enkel "genoeg eten en drinken" te kunnen zeggen en een rijbewijs te hebben.
    08-03-2020 14:45
    Als je het hebt over het eindklassement is tiesj, helemaal met deze voorsprong, een enorme kanshebber. Logisch wat sunweb doet.
    08-03-2020 15:03
    En hoe voel je je nu?
08-03-2020 14:45
Eindelijk wat tempo in het peloton maar lijkt te laat. Waarom EF niks doet is me een raadsel.
08-03-2020 14:47
Cortina mee op kop en voorsprong zakt weer. Die ene losser van EF had paar km geleden nog gewoon een kopbeurt kunnen doen.
08-03-2020 14:48
Tiesj is beter dan ala. Benieuwd hoe de klim zo is.
08-03-2020 14:48
Ik ben nu al een paar keer heen en weer gegaan tussen de kansen voor het kopduo en de achtervolgende groep.
08-03-2020 14:49
Wel sneu voor Alaphilippe dat hij het zo koud heeft.
08-03-2020 14:50
Nibali erbij lijkt het.
08-03-2020 14:54
Wat een finale.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.