Volg hier de Omloop Het Nieuwsblad 2016
zaterdag 27 februari 2016 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de Omloop Het Nieuwsblad 2016

Voor alle fervente wielervolgers is het vandaag een belangrijke dag. Hoewel er (met name in verre oorden) dit jaar al behoorlijk wat op niveau is gekoerst, wordt de Omloop Het Nieuwsblad door velen toch gezien als de échte start van het wielerseizoen. Bij een temperatuur van rond de 4 graden Celcius en een waterig zonnetje beginnen de renners om kwart voor twaalf aan de eerste Vlaamse koers van 2016. Tussen 16.25 en 16.55 uur weten we wie zich de opvolger van Ian Stannard mag noemen.

Sporza begint op Eén al om 13.30 met een voorbeschouwing, gevolgd door de live-uitzending en een uitgebreide nabeschouwing. De NOS is er vanaf 14.15 uur live bij.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Wesley Kreder: “Vanaf de Taaienberg zal het beginnen” (video)

Parcours
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza

Livestream NOS
Livestream Sporza (voor Belgische kijkers)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
109 Reacties
27-02-2016 16:05
Stuyven!
27-02-2016 16:09
sterk staaltje van Lotto Soudal
27-02-2016 16:09
Benoot betaalt leergeld. Hopelijk leert hij er iets uit.
27-02-2016 16:10
Niki is terug in het peloton.
27-02-2016 16:11
Zou Niki het gat dichtrijden voor Boonen? Of omgekeerd?
27-02-2016 16:12
Lijkt wel of Etixx heeft gewacht op Terpstra door nu pas volle bak in de achtervolging te gaan, maar nog steeds geen Katusha. Als een ploeg hier de plank flink misslaat, dan is het toch Katusha met topfavoriet Kristoff.
27-02-2016 16:14
De rode russische brigade blijkbaar zonder motortje vandaag.
27-02-2016 16:15
Nog maar 40 man in het peloton, de koers is selectief genoeg.
27-02-2016 16:18
Over and out voor peloton en Etixx..
27-02-2016 16:19
Etix krijgt t niet meer dicht hoor, de winnaar komt uit de kopgroep
27-02-2016 16:23
Niki en Tommeke moeten gewoon meedraaien, vind je het gek dat je niet terugkomt met 4,25 tegen 2, rij dan anders helemaal niet.

Ze moeten nu tegen Sagan complotten , die moet normaal gesproken alles terughalen.
27-02-2016 16:25
Etixx gaat hulp krijgen van Lotto-jumbo, kom op jongens!
27-02-2016 16:26
Och TLJ heeft ook maar wat besloten te doen...
27-02-2016 16:26
Die hulp komt veel te laat.
27-02-2016 16:27
Sterk staaltje van Gougeard trouwens.
27-02-2016 16:27
Zelfs Lotto Djumbo draait mee, maar nog steeds geen Katusha.. Twee wereldkampioenen die editie 2016 van de Omloop winnen, mooi affiche! En dat voor iemand die net van die berg (3000m) in zuiden van Spanje afkomt na 3 weken.

@mitch Klopt, maar dat komt ook door het gebrek aan kwaliteit waardoor ze nu pas kunnen helpen. Ik vind dat je Lotto Djumbo hier weinig kunt verwijten.
27-02-2016 16:29
Ik ga toch voor Benoot hoor..
27-02-2016 16:30
Rowe moet niet zo opzichtig fake zitten zeuren, net alsof die andere 3 dom zijn.

En niks hup / kom op LTJ en Etixx, dans der verlorenen, de 5 besten (ja Gouggie hoort daar gewoon bij) waaronder de verdiende winnaar zitten vooraan .
27-02-2016 16:30
Benoot heeft niet het eindschot van een Sagan, Van Avermaet of zelfs Rowe.. Dan zal hij solo moeten aankomen.
27-02-2016 16:30
Goh, dat ze echt geen seconde dichterbij komen.
27-02-2016 16:34
@Tado > In zo'n sprint kan van alles.

Zou Sagan durven zelf weg te demarreren ? Daar houden ze wellicht geen rekening mee.
27-02-2016 16:34
Wie zei iets van gougeard?
27-02-2016 16:35
nu ineens nog maar 28 seconden
27-02-2016 16:36
veel elleboogwenkjes
27-02-2016 16:36
Ik kijk via Sporza, maar ik vermoed dat Ducrot nu zegt dat ze niet moeten gaan linkeballen ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.