Volg hier de Omloop Het Nieuwsblad 2016
zaterdag 27 februari 2016 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de Omloop Het Nieuwsblad 2016

Voor alle fervente wielervolgers is het vandaag een belangrijke dag. Hoewel er (met name in verre oorden) dit jaar al behoorlijk wat op niveau is gekoerst, wordt de Omloop Het Nieuwsblad door velen toch gezien als de échte start van het wielerseizoen. Bij een temperatuur van rond de 4 graden Celcius en een waterig zonnetje beginnen de renners om kwart voor twaalf aan de eerste Vlaamse koers van 2016. Tussen 16.25 en 16.55 uur weten we wie zich de opvolger van Ian Stannard mag noemen.

Sporza begint op Eén al om 13.30 met een voorbeschouwing, gevolgd door de live-uitzending en een uitgebreide nabeschouwing. De NOS is er vanaf 14.15 uur live bij.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Wesley Kreder: “Vanaf de Taaienberg zal het beginnen” (video)

Parcours
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza

Livestream NOS
Livestream Sporza (voor Belgische kijkers)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
109 Reacties
27-02-2016 15:01
Boel begint lekker op gang te komen, dat wordt schiften zo direct
27-02-2016 15:04
Ajj V Winden.
27-02-2016 15:04
Van Winden lag er niet goed bij.
27-02-2016 15:06
van winden lelijk onderuit. hopelijk geen gevolg voor zijn seizoen
27-02-2016 15:09
Het leek wel wat op een pols, waarschijnlijk is er eentje tegen de stoep gegaan en ging hij erachterop, spijtig..
27-02-2016 15:14
daar gaat Kai
27-02-2016 15:17
"Van Winden afgevoerd naar ziekenhuis"
27-02-2016 15:18
Wat heerlijk om Kai Reus zo te zien!
27-02-2016 15:19
Het is AAN!

Rowe sterk zeg!
27-02-2016 15:19
Sagan zichzelf aan het testen?
Edit: of misschien de rest van het peloton wel...
27-02-2016 15:20
oei Oss?
27-02-2016 15:23
Benoot zeg poefte er ook ff naar toe...
Waar is etix
27-02-2016 15:25
Mooi groepje :p Hop Etixx
27-02-2016 15:26
Luke Rowe, vorig jaar in mijn team. Te eigenwijs om hem dit jaar er weer in te zetten, dju.

On: Doet goed om Reus zo te zien koersen en geen Etixx.. En dat in de zandbak van Boonen, verbaast mij. Verwacht overigens wel dat blok Katusha en Etixx het pak weer samenbrengt. Jammerlijk van Van Winden, het pech achtervolgt hem. Een werkpaard binnen de Lotto Djumbo, maar die zullen ze morgen missen in de sprinttrein van Van Groenewegen.
27-02-2016 15:32
Toch een faal dat een Roompot Reus niet heeft opgepakt ipv bijvoorbeeld het contract van Hoogerland te verlengen.
27-02-2016 15:33
Reus gaat hard
27-02-2016 15:33
Reus, klasse hoor!
27-02-2016 15:34
Vind ik toch te vroeg voor Hofland om te lossen.
27-02-2016 15:35
Hofland eraf. Dat had iedereen voorspeld alleen Lotto Jumbo geloofde in een goed resultaat van Hofland
27-02-2016 15:35
Wuyts en De Cauwer komen er eindelijk achter dat Reus nog helemaal vooraan rijdt.
27-02-2016 15:36
Hofland nog te licht voor de werk, terug naar de werkbank. Terecht dat hij eerst wilt werken aan de basis, wedstrijden winnen met een sprint. Alle ballen nu op Van Asbroeck.
27-02-2016 15:39
Waarom nu zo smijten met je krachten Kai. Wacht op dat groepje erachter en ga laatste wiel hangen. Als je hem zo ziet rijden, dan hoort die gewoon volgend jaar in een world tour.
27-02-2016 15:39
En daar ging Martin op zijn plaat.
27-02-2016 15:39
Martin gevallen.
27-02-2016 15:40
daar gaat de goede positie van Chavanel, hopelijk kan ie weer terug komen

[i]Edit redactie: Niet vloeken a.u.b.[/i]

Om te reageren moet je ingelogd zijn.