Volg hier de Omloop Het Nieuwsblad 2016
zaterdag 27 februari 2016 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de Omloop Het Nieuwsblad 2016

Voor alle fervente wielervolgers is het vandaag een belangrijke dag. Hoewel er (met name in verre oorden) dit jaar al behoorlijk wat op niveau is gekoerst, wordt de Omloop Het Nieuwsblad door velen toch gezien als de échte start van het wielerseizoen. Bij een temperatuur van rond de 4 graden Celcius en een waterig zonnetje beginnen de renners om kwart voor twaalf aan de eerste Vlaamse koers van 2016. Tussen 16.25 en 16.55 uur weten we wie zich de opvolger van Ian Stannard mag noemen.

Sporza begint op Eén al om 13.30 met een voorbeschouwing, gevolgd door de live-uitzending en een uitgebreide nabeschouwing. De NOS is er vanaf 14.15 uur live bij.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Wesley Kreder: “Vanaf de Taaienberg zal het beginnen” (video)

Parcours
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza

Livestream NOS
Livestream Sporza (voor Belgische kijkers)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
109 Reacties
27-02-2016 15:42
Mooi van Reus, hopelijk kan hij nog een stuk mee op kop.
27-02-2016 15:43
@pingdo
Reus kan als hij een aanbod krijgt nu al naar een WT-ploeg. Hij rijdt immers continentaal.
27-02-2016 15:44
@tendam ik denk dat hij daar inmiddels wat te oud voor is. Procontinentaal zou nog wel kunnen
27-02-2016 15:45
Half bmc op de grond, daar gaan de kansen van bmc
27-02-2016 15:45
Gilbert gevallen
27-02-2016 15:47
Lag ook iemand van Roompot bij
27-02-2016 15:47
Jv93
Want v Avermaet heeft geen kans voorin?
27-02-2016 15:48
Ik denk toch dat het peloton nog terug gaat komen en dan was het handig voor hen als dr nog mannen bij zaten
27-02-2016 15:49
4 lottonl nog
27-02-2016 15:50
Terpstra op achterstand.
27-02-2016 15:50
peloton helemaal in stukken. Voordeel voor de kop.
27-02-2016 15:51
LottoNL nog goed vertegenwoordigd in peloton
27-02-2016 15:51
Klein peloton nog maar.
27-02-2016 15:53
LottoNL wel goed vertegenwoordigd maar waarschijnlijk alle 4 op halve kracht...
27-02-2016 15:54
Terpstra kan een streep door.. Mocht kopgroep voorop blijven, verwacht ik een top 3 met Sagan, Van Avermaet en Rowe.
Ben benieuwd of het peloton terug kan komen, maar zeer merkwaardig dat Katusha niet koerst. Met zo'n sterke Kristoff wil je toch zeker koersen?!
27-02-2016 15:57
Trek die wel koers wilt maken, maar krijg het idee dat ze nu al de hoop verloren hebben in het peloton. Maar het is nog binnen de minuut met 33 km te gaan. Terpstra zit op 20 seconden van het peloton.
27-02-2016 15:59
Terpstra zit alweer in t peloton volgens mij
27-02-2016 16:00
Zoals nagenoeg altijd is eraf eraf in de omloop, hup Benoot !
27-02-2016 16:01
Lotto stopt uitstekend af
27-02-2016 16:02
Die Belgen toch. Samen 80% van het werk doen, en dan straks teleurgesteld zijn dat ze 3 en 4 worden...
27-02-2016 16:03
Reus lek, jammer
27-02-2016 16:03
Als lotto dit afstoppende werk vol houdt blijft de kopgroep vooruit. Reus lek, zo enorm zonde voor deze sterke man vandaag
27-02-2016 16:03
Wat een afgang voor Etixx..
27-02-2016 16:03
aaachh.. Reus lek
27-02-2016 16:05
Waarom rijden GVA en Benoot altijd zo verrekt hard om ten koste van alles voorop te willen blijven met Sagan? Stiekem toch tevreden met een 2e en 3e plek?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.