Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015
zaterdag 16 mei 2015 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015

Vandaag staat de koninginnenrit in de Tour of California op het programma. De etappe is met 128,7 kilometer vrij kort, maar de aankomst ligt bovenop de pittige Mount Baldy. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De slotklim is 7,6 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6 procent. Het is de derde keer dat de rittenkoers hier stop houdt. In 2011 won Levi Leipheimer en in 2012 was Robert Gesink de beste.

Het peloton gaat om 20:45 van start; de aankomst wordt rond 00:30 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 22:34 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

[poll id=”40″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
1 3 4 5 6 7 12
16-05-2015 23:29
Wie ligt er om zaterdagavond nu dan ook op bed. Als deze wedstrijd afgelopen is gaat het pas beginnen met de dag
16-05-2015 23:29
Ondertussen stampt die Oss nog best lekker door. Ook in vorm hoor.
16-05-2015 23:29
Bobby is okee, zolang hij de ruimte krijgt om zijn verhaal te doen.

Wauw, Sky heeft de sledgehammer gevonden! Het peloton is singlefile en dunt flink uit. Er vallen gaten, maar Ten Dam en Gesink lijken nog op hun gemak te zitten.
16-05-2015 23:30
Deignan rijdt ze er met trosjes vanaf nu.
16-05-2015 23:31
Sagan in wiel Ten Dam. Als Ten Dam slim is, laat ie ff een gaatje vallen dat Sagan dicht moet rijden.
16-05-2015 23:33
Waarom zou Kennaugh dit niet kunnen trouwens?
16-05-2015 23:33
Haha dan kijkt sagan even, wacht nog langer en sprint hem dan in een keer dicht. Rijdt daarbij ten dam uit t wiel en dan moet hij alsnog zelf t gat dichtrijden.
16-05-2015 23:33
Peloton nog 51s achter de twee koplopers, handgeklokt.

@scotty
Niet uitgesloten. Maar heb je een referentie die enige indicatie kan geven, qua prestatie van Kennaugh? Ik kan me iets herinneren uit Oostenrijk ofzo.
16-05-2015 23:34
Goed plan nickdt
16-05-2015 23:34
Sky van voren in een afdaling... als dat maar goed gaat.
16-05-2015 23:34
Haha ik denk dat ten dam van voren niet veel beter is.
16-05-2015 23:35
Oss heeft de bergtrui veilig gesteld en laat Van Zijl rijden. Die wordt daarbij bijna aangereden door een SRAM-auto.
16-05-2015 23:37
@xistnc, ik meende dat hij ook toekomstig rondewinnaar werd genoemd en heeft volgens mij al her en der wat pelotonnetjes uitgedund bergop.
16-05-2015 23:38
Ik zag Gesink zwaaien en met de communicatie aan de haal.
16-05-2015 23:39
Sagan is bang voor Gesink
16-05-2015 23:39
@naflikben
Geen WT-koers, dus geen communicatie.

@scotty
Maar dat is heel wat anders dan zelf een uitslag rijden.
16-05-2015 23:40
Skuijns gelost.... die zijn ze dus al kwijt
16-05-2015 23:40
Knees ramt door. Nu sagan eraf rijden en vlammen gees
16-05-2015 23:41
Kennaugh zou hier best een uitslag kunnen rijden, probleem is dat Henao zijn ploegmaat is.
16-05-2015 23:42
Volgens mij hebben Britten niet zoveel moeite met uitslagen rijden, maar we gaan het zien!
16-05-2015 23:42
Van Zijl wordt achterhaald door een kudde hongerige jaguars.
16-05-2015 23:43
Goed om Dombro te zien vechten voor een stek in de trein.
16-05-2015 23:44
Alaphilippe is er ook nog bij?
16-05-2015 23:44
Wat een prachtige beelden zijn het toch!
16-05-2015 23:45
Het is nog maar afwachten of Sagan er vanaf gereden wordt, ik kan mij een rit in de tour herinneren dat hij er een paar toppers bergop afreed. Volgens mij was dat die etappe met spijkers op de weg en won LL Sanchez uiteindelijk door op het vlakke weg te rijden.
1 3 4 5 6 7 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.