Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015
zaterdag 16 mei 2015 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015

Vandaag staat de koninginnenrit in de Tour of California op het programma. De etappe is met 128,7 kilometer vrij kort, maar de aankomst ligt bovenop de pittige Mount Baldy. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De slotklim is 7,6 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6 procent. Het is de derde keer dat de rittenkoers hier stop houdt. In 2011 won Levi Leipheimer en in 2012 was Robert Gesink de beste.

Het peloton gaat om 20:45 van start; de aankomst wordt rond 00:30 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 22:34 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

[poll id=”40″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
16-05-2015 23:13
@nickdt
Ja, één van die drie, vermoedelijk de laatste niet. Ik kon het ook niet goed zien.
16-05-2015 23:15
Het is dus van Emden. Rijdt ie zich hier in de Tourploeg.
16-05-2015 23:15
@nickdt
Toen vanmarcke op kop reed, reed Teunissen voor Gesink en Ten Dam. Dus lijkt mij hem te zijn..
16-05-2015 23:16
@stephano
Nu heeft Gesink nog Van Emden en Ten Dam(of zo lijkt het). Kijk eens voor de vorm naar het team dat Rabobank in 2012 opstelde. Dat was wat mij betreft veel sterker.
16-05-2015 23:17
maakt niet uit. Alleen maar niet klimmers mee behalve ten dam. Dus kan je ze maar beter oproken voordat een ander team t doet. Lossen moeten ze toch wel.
16-05-2015 23:17
Toen had je voornamelijk LL Sanchez en Kelderman, die niet voorop reed om Gesink te ondersteunen.
16-05-2015 23:17
Van Emden dus.
16-05-2015 23:18
Verbaast mij toch wel dat Martens of Tankink er niet bij is.
16-05-2015 23:18
@the student precies
16-05-2015 23:18
@nickdt
Die mochten allebei niet van hun verpleegsters. Tankink zou hier eigenlijk rijden.
16-05-2015 23:18
@albertoo Hoef niet te kijken. Volgens mij deed LL Sanchez toen het meeste werk aan het begin van de klim. Maar Ten Dam moet toch ook wat kunnen straks. Rabobank was inderdaad sterker maar ze leken wel even de zelfde tactiek toe te passen
16-05-2015 23:20
Ten Dam zal niet gaan sleuren, tenzij het in de finale echt moet. Die moet zo lang mogelijk bij Gesink blijven als de andere ploegen ook nog meer mannetjes hebben.
16-05-2015 23:21
Sagan zit gewoon te glimlachen hahahaha.
16-05-2015 23:22
Sagan kan nu nog lachen, maar op die stroken van 10% wordt hij glad uit de wielen gereden.
16-05-2015 23:23
Sagan is gewoon een topper. Hij kost tinkoff niet voor niets een hoop geld.
16-05-2015 23:24
Hup sky!! Tot 1 minuut dichtrijden, dan doet Robert de rest☺
16-05-2015 23:24
haha, bij eurosport lezen ze weer mee
16-05-2015 23:25
Bobbie traksel deelt mijn mening :P
16-05-2015 23:26
Heeft iemand nog ploegmaats van Alaphilippe gezien?
16-05-2015 23:26
Als ze nou ook nog eens mee zouden discussieren zou het helemaal compleet zijn.
16-05-2015 23:26
Trek heeft 3 man in de subtop van het klassement, zoals we van ze gewend zijn. Maar die gaan heus nog wel wat proberen in de relatief vlakke aanloop naar de slotklim.
16-05-2015 23:27
Amen Bobbie!
16-05-2015 23:28
Bobbie geeft ons elke avond een schouderklopje dat we kijken... De slijmbal haha.
16-05-2015 23:28
Wij zijn de echte fans, yeah!
16-05-2015 23:29
Toch mooi dat ten dam, Gesink op tijd naar voren bracht :).

Om te reageren moet je ingelogd zijn.