Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015
zaterdag 16 mei 2015 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015

Vandaag staat de koninginnenrit in de Tour of California op het programma. De etappe is met 128,7 kilometer vrij kort, maar de aankomst ligt bovenop de pittige Mount Baldy. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De slotklim is 7,6 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6 procent. Het is de derde keer dat de rittenkoers hier stop houdt. In 2011 won Levi Leipheimer en in 2012 was Robert Gesink de beste.

Het peloton gaat om 20:45 van start; de aankomst wordt rond 00:30 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 22:34 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

[poll id=”40″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
1 5 6 7 8 9 12
16-05-2015 23:59
"Bot mist Bocht"
17-05-2015 00:00
@Bulcke, ongeduldig, alleen laatste 5km boeien
17-05-2015 00:00
nog 39 renners over

edit: nog 34
17-05-2015 00:00
Ze zitten aan het wiel van Henao
17-05-2015 00:01
Ze zitten netjes gegroepeerd, de favorieten. Sagan, Alaphilippe, Henao en Gesink netjes in het midden in elkaars wiel.
17-05-2015 00:04
Ik ben benieuwd zo!
17-05-2015 00:04
Behalve dat Sagan wel wat meer naar voren rijdt hebben jullie daar vast wel gelijk in. Ben me er ook wel van bewust dat je aan mij in de ploegleiderswagen niet veel zal hebben. Wachtn, wachten, wachten, daar ben ik heel slecht in
17-05-2015 00:06
Gesink zit er volgens mij niet helemaal lekker bij hoor!
17-05-2015 00:06
Zo we kunnen los. En ineens staan er weer mensen.
17-05-2015 00:06
Dit bericht is verwijderd
17-05-2015 00:07
Craddock heeft het zwaar. Gesink schuift twee plekken op nu Skujins en Rosskopf eraf zijn.
17-05-2015 00:08
20 man nog, ze lossen nu bij bosjes.

Ian Boswell en Peter Kennaugh nu op kop voor Sky.
17-05-2015 00:08
Ik verwacht alles of niets voor Sagan.
17-05-2015 00:08
klein clubje nog, man of 14
17-05-2015 00:09
Van jou verwachten wij ook niet anders.
17-05-2015 00:09
Respect voor Sagan, rijdt hier toch in de leiderstrui.
17-05-2015 00:10
Ten Dam wel goed hoor!
17-05-2015 00:10
Zo in twee minuten is vrijwel alles eraf.
17-05-2015 00:10
en er gaan er weer 3 af... nog 11 over
17-05-2015 00:11
Gesink ziet er niet zo goed uit.

Edit: en daar gaat ie er af.
17-05-2015 00:11
Gesink eraff.. NEEEEEE
17-05-2015 00:11
Gesink heeft het zwaar, maar dat kan hij lang volhouden...
17-05-2015 00:11
Sagan rijdt Gesink eraf
17-05-2015 00:12
Oei Gesink!
17-05-2015 00:12
au gesink...
1 5 6 7 8 9 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.