Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015
zaterdag 16 mei 2015 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015

Vandaag staat de koninginnenrit in de Tour of California op het programma. De etappe is met 128,7 kilometer vrij kort, maar de aankomst ligt bovenop de pittige Mount Baldy. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De slotklim is 7,6 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6 procent. Het is de derde keer dat de rittenkoers hier stop houdt. In 2011 won Levi Leipheimer en in 2012 was Robert Gesink de beste.

Het peloton gaat om 20:45 van start; de aankomst wordt rond 00:30 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 22:34 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

[poll id=”40″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
16-05-2015 22:45
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 22:46
Wie is voor Lotto als gek op kop aan het rijden in het peloton? Seppie?
16-05-2015 22:48
Nog 50 kilometer tot de finish... die 1700 meter hoger ligt dan waar ze nu zijn.
16-05-2015 22:49
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 22:49
Net Tom van Asbroeck, nu Dennis van Winden als ik het goed zie. Alles om Sagan een harde koers te bezorgen, zodat hij niet te lang meekan op de slotklim.

De wegen zien eruit alsof ze nauwelijks hoeven te trappen. Maar van dit soort wegen en landschappen in Spanje weet ik dat het vanuit het oogpunt van het peloton juist lijkt alsof ze geen meter vooruit komen.

Hoe zou Gesink juichen, mocht hij winnen? Met zijn handen wijzend omhoog, of met zijn duim in de mond? Liever niet met zijn handen voor zijn ogen uit ongeloof, je zou er maar door vallen. Gelukkig weet hij nog hoe gevaarlijk de laatste bochten voor de finish zijn, dat lijkt me nuttige informatie.
16-05-2015 22:51
word de aankomst nog steeds om 00:30 verwacht of gaat et redelijk hard?
16-05-2015 22:52
gelukkig komt sky ook even wat doen. Zometeen begint de weg al op te lopen.
16-05-2015 22:53
@annelol
Het gaat vanaf nu alleen nog maar omhoog, 45km lang. Ik zou gokken op 00:15, de kans bestaat dat je om 00:30 te laat bent voor de finish.
16-05-2015 22:55
Je zet de tv aan en je ziet die gele truien weer rijden, dan kan het ook een keer lukken.
16-05-2015 22:55
@xistnc
Voor het bedwingen van zulke oplopende wegen is een bepaalde mentale hardheid nodig... blijven gaan, zo diep je kunt. Dat ligt Gesink wel.
16-05-2015 22:55
Gesink is nog op zijn gemak met Koen de Kort aan het bijkletsen, dat ziet er relaxed uit.
16-05-2015 23:00
Gesink is lief als die lacht haha no homo:p
16-05-2015 23:03
Ik ben benieuwd naar McCarthy (3e in Turkije) en Rosskopf (vorig jaar goed in de VS)
16-05-2015 23:03
Even nagerekend: gemiddelde stijgingspercentage over de laatste 45 km is ca. 3,7%.
16-05-2015 23:05
Gaat Oss nog van kop komen? Wat een benen heeft die man!
16-05-2015 23:07
@klootje

Al die obscure Amerikanen doen het altijd goed in hun eigen koersen. Gok dat de helft van de top 10 uit namen bestaat die je nu niet noemt.
16-05-2015 23:09
TLJ maakt er werk van. Hun niet-klimmers moeten er nog effe alles uitpersen.
16-05-2015 23:09
Heel Lotto-Jumbo nu... Als dat maar geen overmoed is.
16-05-2015 23:10
Gees moet in de bochten bergop inhouden om zijn ploegmaats niet in te halen. Daar zit wat op!

En als het wel overmoed is, ziet het er nu iig geweldig uit ;)

Van Zijl heeft zijn medevluchters achtergelaten, maar dat laat Oss natuurlijk niet gebeuren. Die sluit weer aan.
16-05-2015 23:11
LottoNL best overmoedig.
16-05-2015 23:12
Overmoedig misschien, maar in het echte gebergte heb je niet zoveel aan die vlaamse klassieker rijders. Beter nu nuttig maken, dan zo oneervol eraf.
16-05-2015 23:12
Gesink, Ten Dam, wie is die andere. Van Winden of Teunissen of van Emden.
16-05-2015 23:13
Nog meer dan 35km, laurens mag aan de bak zo.
16-05-2015 23:13
Hele team meteen opgerookt. Wie is de derde man van LottoNL?
16-05-2015 23:13
In 2012 deden ze het ongeveer hetzelfde. Nu even afwachten of Robert dezelfde benen heeft. Kennaugh lijkt ook makkelijk te volgen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.